#1
|
||||
|
||||
Audi coupe GT Ingekorte schokdempers Niet te vinden.
Zoals de titel al zegt. Ik kan nergens ( voor de voorzijde ) ingekorte schokdempers vinden voor mijn 5 cilinder 1985er coupe en mijn verlagingsveren liggen zo slapjes er tussen dat het elk jaar met de apk weer een aandachtspunt is. Hoef geeneens veerklemmen te gebruiken.
En dat is mijn grootste punt nog niet eens maar het stuurt trilt er zo van tussen de 80 en 120. Hier ben ik achter gekomen toen ik een nieuw setje gasdempers monteerde waardoor hij gelijk 3 cm hoger kwam te liggen en direct niet meer trilte. Of misschien inkorten maar dat wordt denk ik een moeilijk grapje |
#2
|
||||
|
||||
staan gewoon op ebay hoor,typ 81/85/89 is allemaal hetzelfde.
__________________
Don't take life too serious. You'll never escape it alive anyway. |
#3
|
||||
|
||||
zoiets?;
http://www.ebay.de/itm/Sportfahrwer...=item2c547c11fd Of alleen dempers; http://www.ebay.de/itm/Sportstosdam...=item1c1c870982 Of enkel voorste dempers; http://www.ebay.de/itm/2-SportStosd...=item3f02f65ecb |
#4
|
|||
|
|||
Is het zeker dat die ingekort zijn dan? Kan het niet ook zo zijn dat ze alleen stugger zijn?
|
#5
|
||||
|
||||
Quote:
Klopt zijn alleen stuggere veren en niet voor verlaging, heb zelf al contact gehad met deze adverteerder want zit nog steeds te stoeien met die lui van car fantasy om zon set.
__________________
..Some people just need a high-five..
..In the face..
..With a chair..
|
#6
|
||||
|
||||
Van die 1ste link weet ik sowieso dat deze ingekort zijn want
deze set heb ikzelf destijds onder mijn type 81 gehad, van de andere 2 weet ik het niet zeker. |
#7
|
||||
|
||||
wat je kunt doen (oldscool safe tuning)
is schroefdraad bijtappen op de poot, dan staat de veer weer onder spanning. |
#8
|
||||
|
||||
Quote:
Dat kan idd een goed idee zijn ! Ken je misschien iemand die dat voor mij zou kunnen doen voor een leuk prijsje? |
#9
|
||||
|
||||
Quote:
Dat dacht ik ook maar is niet helemaal waar. Ik heb verlagingsveren van een typ 89 er onder die bij een type 89 maar 40 mm zouden zakken... bij mij is het 80 mm lager en zo ken ik nog wel wat voorbeelden. Het past wel maar het is gokken of het doet wat je wilt. |
#10
|
||||
|
||||
Quote:
Hmmmz dat zou idd wel wat kunnen zijn maar nu de vraag, hoeveel moeten de dempers ingekort zijn? Wil niet weer een miskoop doen |
#11
|
||||
|
||||
Dempers van TA Technix voor een -40mm set zijn volgens mij hetzelfde als die van een -60mm set.
Op de site van TA Technix is er maar 1 schokdemper dus neem aan dat deze voor zowel -40mm als -60mm kan. http://www.tatechnix.de/tatechnix/g...55_81---89.html |
#12
|
||||
|
||||
Quote:
Niet zo meer nee... maar weet niet waar je woont? er zijn enkele draaiers op het forum actief, even oproepje plaatsen. |
#13
|
||||
|
||||
Bij deze een oproep
Thnx 4 the tip 6pck Opel binnenkort nog wel eff een apart topic |
#14
|
||||
|
||||
Quote:
Dat is een ander forum kerel .... |
#15
|
||||
|
||||
Quote:
Whahahah SCHAAM ME KAPOT dat ik dat hier neer zet |
#16
|
||||
|
||||
edit ( drukte nog 2 keer op enter ook ! )
Last edited by The Clauw : 29-11-2011 at 21:35. |
#17
|
||||
|
||||
ff kijken welke draad er op gesneden zit.
M10, M12, (M14) of M16. een beetje doe het zelf zaak heeft ook "Snijplaten" en "wringijzer of snijplaathouder" in het asortiment. en anders de plaatselijke ijzer boer of nog beter, ga informeren bij een plaatselijke metaal fabriekje of ze het voor je kunnen snijden. voorbeeld snijplaat. voorbeeld snijplaathouder. korte beknopte handleiding om het zelf te doen. en vuistregel hierbij is, te veel kracht gebruiken is fout. flink veel snij olie en of tapvet gebruiken. stang waar draad op moet komen goed in de bankschroef klemmen (desnoods met tape omwikkelt ter hoogte van de bankschroef bekken om beschadiging te voorkomen) en de snij plaat over het draad heen draaien. het stuk waar al draad zit moet nagenoeg geen weerstand bieden. dan voorzichtig verder draaien (als de weerstand hoger word). regelmatig een stukje terugdraaien om de spaantjes te breken. en weer verder. indien de tegenstand te groot word, niet verder gaan, anders heb je kans dat je snij tanden afbreekt. ook nog een tip indien je het aanschaft. je hebt nieuwere snijplaten en tappen, welke je in 1 keer draad kan snijden. voordeel, snel klaar. nadeel, meer kracht nodig. je hebt ook ouderwetse setjes. 1 type draad b.v.b. M12 bestaat dan uit 3 tappen of 3 snijplaten. deze worden aangeduid m.b.v. punten of ringen. men begint dan met de tap of snijplaat met 1 punt of ring. gevolgd door 2 punten of ringen en daarna 3. voordeel, meer gevoel en lichter werken. nadeel, duurt 3 keer zo lang. voor huis, tuin en auto gebruik hebben de ouderwetse setjes in mijn ogen de voorkeur.
__________________
Audi A4 Avant Porsche 944 |
#18
|
||||
|
||||
Heyyy daar kan ik wel wat mee !
Alleen is nu even de vraag hoe veel ik moet en kan tappen. Moet tappen om de veren er vast in te krijgen maar niet te ver zodat de bodem de grond raakt. Kan ivm evt beperkingen in hoe veel vlees er aan zit om te kunnen tappen? Wat zou zo,n setje kunnen kosten trouwens? |
#19
|
|||
|
|||
moet je wel effe de borst dr af draaien....
__________________
quintus.....de grote race |
#20
|
||||
|
||||
prijzen van gereedschap zal erg van de kwaliteit afhangen.
advies, ga niet voor de goedkoopste. hoeveel draad je nog kan snijden? geen idee. ik denk dat het een kwestie van kww is. ofwel kieken wat`t word. edit: indien er geen haast mee is, zou ik kijken op ebay ofzo naar een setje. als je tenminste het onderscheid kan maken tussen prut en goed gereedschap voorzover mogelijk op internet.
__________________
Audi A4 Avant Porsche 944 Last edited by 4rings : 30-11-2011 at 23:34. |