#1
|
||||
|
||||
Problemen met koelwater
Hallo,
Even een vraagje. Niet VW, maar VW's kennen deze kwaal vast ook wel.. M'n vriendin haar Peugeot 306 (1.6 benzine) heeft een koelwatertemperatuurprobleem. Hij wordt te heet, al voelt de motor dan nog niet zo heet aan. Inbouwen van een kevermotor lijkt me wat teveel werk, dus toch maar proberen op te lossen. Ik heb de thermostaat en thermometer vervangen, probleem blijft. Als de thermometer ruim boven de 100 graden aanwijst, is de radiator boven warm, maar onder koud. De doorstroming is dus niet in orde. Volgens mij zijn er twee mogelijke oorzaken: - radiator verstop - waterpomp doet het niet goed meer Ik wil eigenlijk niet zomaar alles vervangen. Heeft iemand hier een tip hoe ik uit kan vinden of de waterpomp het al dan niet goed doet? Of hoe ik uit kan vinden of de radiator verstopt is? Jens |
#2
|
|||
|
|||
- Moet je bij een Peugeot nog ontluchten met één of andere verstopte nippel? Of is de sensor niet gewoon stuk?
- Ben jij trouwens mijn oude klasgenoot (Lw College) út Goutum? Tocht fan wol ja... Groeten, Johan. |
#3
|
||||
|
||||
Lienward, way back
Maar heb hem ontlucht (onnozele fransozen) en een nieuwe temp sensor. Dat de radiator niet overal even warm is geeft toch wel aan dat er een probleempje is... Maareh.. welke Johan V? Alias de Hakkelaar? Jens |
#4
|
|||
|
|||
Nee niet die hoor, ken die beste man verder ook niet. Gewoan út Frjentsjer.
Maar het had gekund dat de radiateur een luchtbel had. Lijkt mij dan toch de (schoepen van de) waterpomp, maar hoe je die test bij een Peugeot... zit daar niet zo'n (als bij VW) retourslangetje naar het vaatje waar de koelvloeistof terugkomt? Misschien kan je vriendin hem inruilen voor een mooie VW? Of heb je niet zoveel invloed? |
#5
|
||||
|
||||
opgelost..
het was een probleem met de massa van de accu |