#1
|
||||
|
||||
Golf TDi; 2 vragen...
Ola!
2 vraagjes omtrent onze TDi, 1.) onze golf "stottert" af en toe tijdens het rijden. Vaak als ik bijv. 50 in de 4e versnelling rijd. Is dat iets wat normaal is bij een diesel? Daarnaast "bokt" de Golf tussen de 100 en 110km/u op de autobaan. Ik rij dan in de 5e versnelling. Boven de 110 naar 120 houd het op. Wat kan dat zijn? 2.) de rechter ruitensproeier doet het niet meer. Als ik aan de onderzijde motorkap kijk dan zie ik daar een kabeltje loshangen, de bruine. Nu wil ik de ruitensproeier los klikken uit de motorkap om dat draadje weer te bevestigen, maar hoe moet die ruitensproeier uit de motorkap? Alvast bedankt! Gr Rene |
#2
|
||||
|
||||
hallo ..
ruitesproeier kun je gewoon eruit klikken ... van binnen na buiten drukken .. het stotteren kan je smoorklep op brandstof pomp zijn .. slecht contakt ..of blijft hangen dat kun je eens proberen .heb je hem laten uitlezen ? vrgr gooigolf |
#3
|
||||
|
||||
Quote:
nee, nog niet laten uitlezen. Geeft verder ook geen melding aan in het dashboard/cockpit. gr |
#4
|
|||
|
|||
Quote:
het bokken bij die snelheid is ook soms motorsteun vooraan die stuk is , merk je vooral als je ineens het gas lost bij 120km /u ,dan 'bokt' de auto ruitesproeir zit er gewoon in geklikt in de motorkap |
#5
|
||||
|
||||
hallo allemaal,
toevallig heb ik het zelfde probleem met het bokken maar bij mij is het niet de motorsteun want in de donor auto deed hij het ook al. Maar waar kan ik de smoorklep op de pomp vinden? Is dat zelfde als de brandstof afsluiter? Het gaat om een motor uit een golf 3 1.9 td. Mvg Roy Bruyns |
#6
|
|||
|
|||
kan zijn dat het electronisch bovendeel van de pomp vervuilt is
als je dat wil vaststellen moet je even de stekker van de snelheidsmeter van je bak losmaken . en dan even gaan rijden , rijd hij dan normaal zonder schokken ? dan is het bovendeel van de pomp vervuilt . dit is in 95% van de gevallen op te lossen met het te reinigen . moet je wel wat meer dan gemiddeld verstand van dieselpompen hebben ( PM maar voor info , ik wil het evt voor een kleine vergoeding doen ) evt. kan het ook aan de afstelling van de pomp liggen . dit kan vaak met de VCDS of VAGcom wel bijgesteld worden . evt is het mechanisch bij te stellen . |
#7
|
||||
|
||||
Wanneer de ecu geen snelheidssignaal krijgt gaat de auto ook vaak bokken.
|
#8
|
|||
|
|||
Quote:
dan is er meer aan de hand dan een missend snelheidssignaal . rij met de race tdi zonder snelheidssensor op de bak ! nooit gebokt o.i.d |
#9
|
||||
|
||||
Snelheids signaal komt ook uit de teller.
|
#10
|
|||
|
|||
Quote:
Nee, baksensor. Vanaf golf 3 digitaal, daarvoor analoog via de kilometerkabel.
__________________
Cars: VW Golf V 2.0 TDI '07 VW Golf II 1.8 GTI 8V '89 Past: VW Golf IV GTI 20VT '99 VW Polo 86c Steilheck 1.0 CL '87 VW Polo 9N 1.9 SDI '04 VW Golf I GL 1.1 '78 Toyota Corolla XLI 1.3 16V '95 Ford Fiesta Flash 1.3 '94 |
#11
|
||||
|
||||
Famililid heeft een golf 2 met een ASV uit een cordoba, deze bokte ook regelmatig bij lage toeren. Hij heeft nu het snelheidssignaal vanuit de golf 2 teller (halgever achterop de teller) op de ecu aangesloten en t bokken is over.
Dus zou het mogelijk kunnen zijn dat er bij een vento of golf 3 tdi er een snelheidssignaal ontbreekt, zeg niet dat t zo is maar het kan. Last edited by Dokter D : 23-04-2012 at 15:15. |
#12
|
|||
|
|||
Quote:
en waar krijgt de teller het signaal weg |
#13
|
|||
|
|||
Quote:
ik heb met mijn gewone golf 3 TDI een tijd zonder snelheids signaal gereden ( kabelbreuk baksensor ) en nooit geen problemen / gebok o.i.d. gehad bokken bij 50km/u en bij bepaalde toerentallen wel gehad . vervuild electronisch bovendeel van de pomp . waardoor de magneet niet meer soepel beweegt , maar schokkerig dit uit zich tussen 1200 en 2200 toeren . heb al meerdere pompen van dat symptoom afgeholpen . |