Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Luchtgekoeld > Type 2 (bus '49-'67) (bus '68->)
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 21-03-2005, 21:52
M.I.V.W's Avatar
M.I.V.W M.I.V.W is offline
Forum junkie
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 1,965
Default Kan iemand mij helpen met dit motor probleem????

Zoals jullie wel weten heeft mijn vader nu zijn bus klaar en rijdt hij er mee rond sinds 2 weken,maar nu hebben we een probleem.
Als de motor start is er niks aan de hand,maar als je hem uit zet zie je na loop van tijd heel langzaam benzine langs het asje van de gasklep lopen.
Dit gaat aardig lang door totdat het vlotterbakje leeg is denk ik.
Als je dan de motor weer start is hij heel moeilijk aan te krijgen en slaat hij uit eindelijk wel aan .
Ook als je bij het stoplicht staat slaat hij opeens uit en krijg je hem maar moeilijk aan.
We hebben al 2 nieuwe carburateurs geprobeerd maar deze lekte ook op de zelfde plek als de oude originele.
Er zit ook een nieuwe benzine pomp op ,deze is niet origineel.
Er zit nu ook een hele nieuwe imitatie carburateur op maar het probleem blijft.

Wat is hier aan de hand?? wij weten het ook niet meer .

HELP!!!!!
Reply With Quote
  #2  
Old 23-03-2005, 13:16
M.I.V.W's Avatar
M.I.V.W M.I.V.W is offline
Forum junkie
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 1,965
Default

Helemaal niemand???????????????
Reply With Quote
  #3  
Old 23-03-2005, 13:36
SplitBien's Avatar
SplitBien SplitBien is offline
Married to PC
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 3,741
Default

Geen idee, ik heb het ook met de kever, dus als iemand het weet hoor ik het ook graag!!!!!!
Reply With Quote
  #4  
Old 23-03-2005, 14:13
Jurgen Santana's Avatar
Jurgen Santana Jurgen Santana is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 4,526
Default

@Sabine, heb je de afsluiter van de vlotterkamer gecontroleerd? En een te hoge brandstofdruk kan ook voor dit probleem zorgen.

Bij de bus van Emiel zijn vader word daar op het moment naar gekeken.
__________________
WWW.MIVW.NL
Reply With Quote
  #5  
Old 23-03-2005, 14:16
SplitBien's Avatar
SplitBien SplitBien is offline
Married to PC
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 3,741
Default

Daar heb ik naar gekeken, die is goed verder......
Het blok gooit bij mij ook benzine bij de olie, spuit de olie uit het peilstok gat en
gooit de vuldop eraf.... Denk dat ik officieel mijn 4de blok gesloopt heb....
Reply With Quote
  #6  
Old 23-03-2005, 14:17
danielle's Avatar
danielle danielle is offline
Postwhore
 
Join Date: May 2004
Posts: 1,080
Send a message via MSN to danielle
Default

@ Bien, hoe krijg je het toch elke keer voor elkaar?
__________________
Kever Club Nederland Regio Zuid-Holland
www.keverclubzh.nl
Reply With Quote
  #7  
Old 23-03-2005, 14:27
SplitBien's Avatar
SplitBien SplitBien is offline
Married to PC
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 3,741
Default

Geen geluk met kevers...... Maar ik treur niet, mijn pa is bezig om de 1600 op te bouwen, ik w8 geduldig af.. Denk dat ik met de 1600 minder hoef te werken om als eerste bij het stoplicht weg te zijn, en dat die het dan ook langer uit houdt, haha!
Reply With Quote
  #8  
Old 23-03-2005, 14:37
danielle's Avatar
danielle danielle is offline
Postwhore
 
Join Date: May 2004
Posts: 1,080
Send a message via MSN to danielle
Default

Ik hoop het voor je! En op de andere vraag... Ik had telkens problemen doordat er een vuiltje op het vlotternaaldje zat!
__________________
Kever Club Nederland Regio Zuid-Holland
www.keverclubzh.nl
Reply With Quote
  #9  
Old 23-03-2005, 17:01
Vag team leusden (kever) Vag team leusden (kever) is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 193
Send a message via MSN to Vag team leusden (kever)
Default

wat voor brandstofpomp is het?
__________________
feit
EEN POLO 1.0 REMT HARDER DAN DAT HIJ OPTREKT
Reply With Quote
  #10  
Old 23-03-2005, 17:23
volksaddiction's Avatar
volksaddiction volksaddiction is offline
Married to PC
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 4,546
Default

Quote:
Originally Posted by danielle
@ Bien, hoe krijg je het toch elke keer voor elkaar?

hahaha, ik weet wel hoe !
Ze probeert de trein bij te houden en bob met de golf van de weg te drukken met koude motor
Kunnen ze niet zo best tegen !

Ach, 1600-tjes zijn een stuk sterker !
Heb je al koppen ??
__________________
www.volksaddiction.nl


'52 split (my girl's slammed daily)
'55 oval (almost done)
'72 VW 181 (resto)
'91 golf I cabrio
'00 new beetle highline
Reply With Quote
  #11  
Old 23-03-2005, 20:10
M.I.V.W's Avatar
M.I.V.W M.I.V.W is offline
Forum junkie
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 1,965
Default brandstofpomp

Quote:
Originally Posted by Vag team leusden (kever)
wat voor brandstofpomp is het?

Dit is een imitatie pomp geschikt voor een 1600 motor.
Reply With Quote
  #12  
Old 23-03-2005, 21:18
Waldorf's Avatar
Waldorf Waldorf is offline
Banned
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 830
Default

laten we hier eerst proberen de bus van M.I.V.W. in orde te krijgen, hebben we het erna over Bien's koude starts.
On topic dus svp.
Reply With Quote
  #13  
Old 23-03-2005, 22:10
Stijn's Avatar
Stijn Stijn is offline
Class of 2003
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 8,760
Send a message via ICQ to Stijn Send a message via AIM to Stijn Send a message via MSN to Stijn
Default

Even een wild idee hoor: toevallig de retourleiding niet verstopt ofzo? Waardoor veel te hoge druk opgebouwd wordt in de vlotterbak?
__________________
Quote:
Quagmire: Hey there sweetie, how old are you?
Connie: 16.
Quagmire: 18? You're first.
Connie: Mom!
Quagmire: I like where this is goin'! Giggidy, giggidy, gig-gi-dy!
Reply With Quote
  #14  
Old 24-03-2005, 21:37
M.I.V.W's Avatar
M.I.V.W M.I.V.W is offline
Forum junkie
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 1,965
Default

Quote:
Originally Posted by Stijn
Even een wild idee hoor: toevallig de retourleiding niet verstopt ofzo? Waardoor veel te hoge druk opgebouwd wordt in de vlotterbak?

Retourleiding?????
Reply With Quote
  #15  
Old 25-03-2005, 00:46
Sancho Sancho is offline
Forum Regular
 
Join Date: Mar 2005
Posts: 109
Default

Quote:
Originally Posted by Sabine_Bug
Daar heb ik naar gekeken, die is goed verder......
Het blok gooit bij mij ook benzine bij de olie, spuit de olie uit het peilstok gat en
gooit de vuldop eraf.... Denk dat ik officieel mijn 4de blok gesloopt heb....

kijk eens je benzinepomp na!
zeer veel kans dat deze benzine lekt, binnenin,
die gaat dan via het aandrijfstaafje recht je carter in!
resultaat
benzine in de olie...
teveel vloeistof in het carter, welk er dus wordt uitgeduwd!

De smerende eigenschappen van benzine zijn natuurlijk niet zo best,
dus meteen alle benzine-olie eruit,
nieuwe olie op, en benzinepomp reviseren,
en met wat geluk zat er overal toch nog olie, en heb je geen schade...

Greetz
Sancho
Reply With Quote
  #16  
Old 26-03-2005, 15:20
Stijn's Avatar
Stijn Stijn is offline
Class of 2003
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 8,760
Send a message via ICQ to Stijn Send a message via AIM to Stijn Send a message via MSN to Stijn
Default

Quote:
Originally Posted by M.I.V.W
Retourleiding?????


Je vraagt toch antwoorden, ik kom met ideeen. Sorry!
__________________
Quote:
Quagmire: Hey there sweetie, how old are you?
Connie: 16.
Quagmire: 18? You're first.
Connie: Mom!
Quagmire: I like where this is goin'! Giggidy, giggidy, gig-gi-dy!
Reply With Quote
  #17  
Old 26-03-2005, 22:10
M.I.V.W's Avatar
M.I.V.W M.I.V.W is offline
Forum junkie
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 1,965
Default

Ja Ja probleem opgelost,gewoon de verkeerde brandstofpomp gemonteerd,
deze pomp was voor een later type 1600 bus.
Nieuwe orginele pomp gemonteerd en gaan met die bus.
Mag ik jullie bedanken voor de reacties en ideeen.
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 16:22.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum