#1
|
|||
|
|||
MK 1 1979 gekocht
Hallo,
Ik ben Cees en ik zit al langere tijd op volksforum rond te kijken naar een golf 1. Nu heb ik er 1 gekocht van steve@leiden. Hij is in 2005 geheel opgeknapt, maar her en der komt er toch weer roest doorzetten. Er zit ook een boekje bij waarin vanaf 1979 tot 1998 de beurten zijn bijgehouden. Nu staat er 145 dkm op de teller. Dit is m: Vandaag is de APK verlopen, dus ik ga eerst zorgen dat er weer APK opkomt. Daarna ga ik er lekker mee rijden en klusjes doen zoals de waterpomp vervangen, roestplekjes aanpakken, bedrading fatsoeneren. Ik heb het wel druk, want ik heb nog een keverproject staan (bodyoff rstauratie) met een fotootjes: Daarnaast heb ik een bodyoff gerestaureerde kever uit '73 met 2,3 175 pk motor: Het tempo met de mk1 zal dus wel niet zo hoog liggen, maar de basis is iig goed, dus rijden met dat ding! Kleine vraag: Op de cilinderkop staat 1,6. Betekent dat dat het een 1,6 is? Hij stond in de advertentie als 1,5. Het is een automaat. Wat vinden jullie er van? Gr. Cees |
#2
|
||||
|
||||
Een 1.5 is een een 1.6 onderblok met een kop erop die er voor zorgt dat het een 1.5 word.
In dat jaar zijn er volgens mij ook geen 1.6 geleverd, uitgezonder van de gti. Maar dat weet ik niet zeker. |
#3
|
||||
|
||||
Is bij mij ook zo, ma is gewoon een 1.5jb blokje leuke aanwinst succes ermee.
|
#4
|
||||
|
||||
Mooie auto's allemaal! houd ons op de hoogte (met foto's )
|
#5
|
||||
|
||||
Quote:
Dat klopt niet, het is de krukas wat ervoor zorgt dat 't 'n 1500 wordt. 1500 JB heeft 'n kortere slag (73,4 mm) t.o.v. een 1600 (b.v. FP, EG en nog enkele, slag daarbij is 79,5mm). Dat getal 1,6 op de kop bij 'n JB hebben ze bij VW waarschijnlijk om productietechnische redenen gewoon op de kop laten staan, omdat de JB m.u.v. dus de krukas hetzelfde is als zijn 1600 voorganger (FP) met 75 pk, maar dat kan idd. wel voor verwarring zorgen bij Golf 1 "newbees". Quote:
Toch wel, naast de 1600 injectiemotor met 110 PK werden de Scirocco en de Jetta met 'n 85 PK sterke 1600 carb blok, motorcode FR, geleverd, maar die laatste motor was er in de Golf niet.
__________________
Quote:
Hobby:VW Golf 1 CL 1500 JB LA3A 1982 Daily: VW Peauleau 6C TSI LA7W 2014 |
#6
|
||||
|
||||
Einde van de voorlichting amen
__________________
Tweede swallowtail van 74 in de resto Mijn 74er slapend project Oud 75er swallowtail project Cnc Frezen, custom made onderdelen ik maak het terecht voor je. Pm me voor meer info |
#7
|
||||
|
||||
Ahzo weer wat geleerd.
Wist het ook niet zeker. Is een JB blok daarom ook geleverd met 2 types lagerschalen? Sorry voor de offtopic.
__________________
Golf 1 GLS '80 Gerestaureerd Restauratie Golf 1 Cabrio GLS '82 Project Squareback '63 Model N Last edited by ErikvanBilsen : 25-09-2011 at 07:48. |
#8
|
||||
|
||||
mooi golfje
Ik heb nooit wat gehad met kevers, en als ik zo'n bodemplaat zie weet ik ook gelijk weer waarom |
#9
|
||||
|
||||
@Erik van Bilsen: dat 'n JB geleverd was met 2 types lagerschalen wist ik dan weer niet, dat heb ik dan weer geleerd :-) maar waarom dat die met 2 types lagerschalen was geleverd kan ik je geen antwoord op geven, zou het niet weten.
@racecees: buiten steve@leiden is deze auto nog van meerderen hier geweest, o.a. van crazy richard (dat was bij mijn weten de eerste hier klik!), dan gti-er (edit.: klik!) en nog iemand van wie ik de nick-name niet meer weet.
__________________
Quote:
Hobby:VW Golf 1 CL 1500 JB LA3A 1982 Daily: VW Peauleau 6C TSI LA7W 2014 Last edited by Der Typ Siebzehn : 25-09-2011 at 09:54. |
#10
|
||||
|
||||
Quote:
niks mis mee hoor
__________________
Daily : geen VAG .... Project : Kever 1200 1983 |
#11
|
|||
|
|||
Gisteravond tot laat in de weer geweest met de golf.
Het is idd een 1.5 JB blok, en zeer waarschijnlijk ook het originele blok. Ik heb de waterpomp gedemonteerd omdat je deze met en zonder huis kunt kopen, maar een maatje van me heeft zeer veel type 1 onderdelen liggen en ook gereviseerde waterpompen, en die kwam hij brengen evenals een nieuwe voorpijp van de uitlaat. Verder zijn we met z'n drieën bezig geweest om de laastste moer van de schroefset los te draaien, maar op een gegeven moment brak gewoon m'n bankschroef in tweeën Dus ik leen even 2 schroefveren en na de APK kijk ik wel even. Vanavond ga ik een lijst maken met spullen die ik nodig heb en die haal ik woensdag op, donderdag avond weer sleutelen (dan zal ik ook foto's maken). Bedankt voor jullie reacties! Gr. Cees |
#12
|
|||
|
|||
Druk in de weer geweest en foto's gemaakt
Nieuwe waterpomp: Montage waterpomp: Uitlaat schoonmaken: Uitlaat gemonteerd: Nieuw oliefilter erop gedraaid: Carterpan lekte olie, dus er af gehaald en uit laten lekken: Door wat met de wielstand te spelen is het gelukt om de et waarde 30 voor en 40 achter te plaatsen. Tevens de schroefset voor iets omhoog gedraaidt zodat alles vrij loopt: En achter standaard veren gemonteerd: Verder heb ik 2 zwarte kunststof bumpers gekregen zodat het weer een beetje smoelt. Met de nieuwe waterpomp, uitlaat en olie klinkt de golf weer fantastisch!! Gr. Cees |
#13
|
|||
|
|||
Er bleek een klein gaatje in het pomphuis te zitten, dus deze heb ik er weer afgehaald en een andere gehaald.
Vanavond even doen en de laatste puntjes op de i zetten, dan kan die morgen voor de APK! Gr. Cees |
#14
|
|||
|
|||
Het was even werk, maar de Golf staat klaar voor de APK!!
Proefrondje gereden, rijdt heerlijk! Morgen brengen en duimen. Keep u posted! Gr. Cees |
#15
|
|||
|
|||
Van de week de golf terug gekregen met een klein APK lijstje, waaronder de wielen die aanliepen.
Mooi 14" BBS setje gescoord en nieuwe banden erom gedraaid. 1 remslang was gescheurd en de handrem werkte niet goed. Alles gefixed dus morgen gaat ie voor de herkansing! Gr. Cees |
#16
|
|||
|
|||
leuk wagentje
Ga zo door
__________________
VRIJHEID IS EEN VOLGETANKTE Mk2 GOLF |
#17
|
|||
|
|||
De golf heeft weer APK! Morgen ophalen en de blauwe kenteken platen er weer op schroeven.
Ook kunnen de voorveren wat zakken (anders ging die niet door de remmentestbank ;-) Voor de rest gaat er de eerste tijd weinig aan veranderen vanwege tijdgebrek. Als het moment daar is zal ik wel een topic openen bij watergekoelde projecten. Gr. Cees |
#18
|
|||
|
|||
Ik ga verder bij watergekoelde projecten
|
#19
|
||||
|
||||
ik verplaats hem wel voor je.
__________________
Welcome to the internet: Where men are men, women are men, and little girls are FBI agents. |
#20
|
|||
|
|||
Aha, thanx!
Bij deze de tekst van het nieuwe topic wat ik had aangemaakt... Na de APK heb ik er nog niet zoveel mee gereden, en het was nog lang niet de bedoeling om er een projectauto van te maken, maar ik krijg nu de kans om een motor en bak van een golf 2 te kunnen kopen. Het gaat om een 2.0 16V, een amerikaanse uitvoering. Nu heb ik al gezocht op het forum, maar ik heb nog geen thread gevonden waarin deze ombouw goed staat beschreven. Het is de bedoeling dat er 48 mm staande webers op komen omdat de injectie nu niet goed werkend te krijgen is. Welke onderdelen van de golf 2 kan ik klakkeloos overzetten (ook bv de remmen?) en waar moet ik naar op zoek? Het is nu een automaat en volgens mij kan de handbak van de golf 2 passen in de golf 1. Welke steunen moet ik daarvoor hebben? Alvast bedankt!! |