|
|
Thread Tools | Search this Thread |
#1
|
|||
|
|||
Inlaat spruitstuk met carburateur 1.8 8v veranderen naar injectie spruitstuk
Hoi allemaal,
Ik heb een tijdje geleden een andere blok (1.8 8v) in mijn golf gehangen omdat mijn andere blok olie verbruikte. Nu heb ik bij blok een carburateur maar ik wil toch er vanaf. mijn probleem is gaat dat omdat ik vanuit mijn kop een koel kanaal heb, naar mijn inlaatspruitstuk toe voor het verwarmen van mijn spruitstuk. kan ik dat gewoon afsluiten of hoe zou dat precies kunnen? En hoe zit het met mijn onsteking. valt dat makkelijk over te zetten? Alvast bedankt Last edited by Tom mkII : 19-09-2011 at 14:35. |
#2
|
|||
|
|||
Het koelkanaal kun je gewoon afsluiten. Weet je ook de motorcode van je nieuwe motor? Wat voor injectiesysteem wil je gebruiken? K-jet of Digifant 2? Of een ander?
K-jet en Digifant zijn wel multipoint injectie systemen. Ik weet dus niet of je cilinderkop daar wel geschikt voor is. En je hebt zowiezo een ander inlaat spruitstuk nodig. Anders zou je een monopoint injectie erop kunnen aansluiten... Maar om eerlijk te zijn. Zoek eens op Weber 32/34 DMTL carburateur. Ik heb er ook 1 op mijn auto gezet. En werkt geweldig! Last edited by Syncro86 : 20-09-2011 at 13:30. |
#3
|
|||
|
|||
Ik heb de 1.8 8v met 90 pk, motor is afkomstig uit een golf 2 maar ik weet de motorcode er niet van.
Ik heb gekeken naar die Weber carberateur, lijkt me wel beter maar wel duur? Met deze carberateur heb ik dan ook vermogens toename? moet ik dan ook dingen veranderen aan mn inlaatspruistuk? Bedankt voor de reactie Syncro |
#4
|
|||
|
|||
Als je hem te duur vind, kijk dan eens op marktplaats:
http://verkopers.marktplaats.nl/13578670 heb je hem compleet. En geloof me, voor dat geld heb echt geen injectie ombouw. Echt vermogenswinst heb je niet. Heel misschien een paar pk. Maar de motor reageert wel sneller op het gaspedaal. Als het goed is, heb je alles wat je nodig hebt ook bij deze advertentie erbij |
#5
|
|||
|
|||
ja opzich lijkt injectie mij toch wat slimmer want over de loop van de jaren
zal carburateur weer minder worden ook denk ik. Ik heb een injectie systeem zo liggen, maar ik weet niet of dat lastig is om over te zetten? Het gaat voor mij niet om de spruitstuk maar meer over hoe ik de ontsteking moet doen?? En nogmaals bedankt voor de informatie over een weber carburateur. Quote:
|
#6
|
|||
|
|||
Injectoren zitten in de kop bij de 1.8 [GTI]
Bij een 1300[nz] ziten ze in de inlaat,alleen die past niet op de 1800 kop |
#7
|
|||
|
|||
Ik heb ook nog een gti kop liggen dus kan dat ook wel overzetten.
Maar hoe zit dat met de ontsteking? Quote:
|
#8
|
|||
|
|||
Quote:
Zou eerst eens uitzoeken wat voor motorcode je hebt, en je zo kunt uitzoeken of die kop past . Quote:
Hier zit niet alles bij om hem goed werkend te krijgen op een 1800 Hij moet namelijk andere sproeiers en zo krijgen omdat hij nou is afgesteld voor een 1800. Voor 340 bestel je hem waarschijnlijk zo in engeland, heb ik een jaar geleden ook gedaan. Last edited by Spierings : 22-09-2011 at 22:46. |
#9
|
|||
|
|||
Quote:
Kop kan zo over Ontsteking kan je de zelfde gebruiken Wel iets vroeger zetten |
#10
|
|||
|
|||
En voor de injectoren?
dankjewel voor de reactie |