#1
|
||||
|
||||
Toerental hoog en stotteren
Zoals de titel vermeld, heb ik eigenlijk 2 problemen.
1e probleem is een hoog toerental, ongeveer 2 duizend toeren stationair bij warme motor 2e is dat wanneer de benzine meter in de buurt van een kwart komt, stottert de auto wanneer ik door de bocht ga. Iemand ideen , opmerkingen of suggesties? Het gaat om een 1.8i rp motor
__________________
Present: Golf6 1.4Tsi & R6 Rossi 2000 |
#2
|
||||
|
||||
Quote:
Mijn idee: 1e, stappenmoter / stationair toerental regelklep (eraf trekken, zien hoe die dan loopt) 2e, Benzinefilter en/of opvoerpomp die niet genoeg druk levert.
__________________
Golf MK2 GTI 8v PB '89 Monza Blue Met. @ Zenders Ford Escort MK3 Estate 1.6 XR3 '85 Volvo S70 2.5 LPG '98 |
#3
|
||||
|
||||
Quote:
Mijn idee: 1e, valse lucht? 2e, Benzinefilter en/of opvoerpomp die niet genoeg druk levert. |
#4
|
||||
|
||||
Quote:
valse lucht dacht ik eerst ook, vacuumslangetjes zaten ook verkeerd. heb nu alles via schema aangesloten. bij koude motor loopt ie mooi. stappen motor weet ik niet hoe die eruti ziet bij een RP motor, meer evaring met PF. hier zitten 3 stekkers op de monopoint en als ik 1 van de 3 los trek loopt ie helmaal beroerd. het lijkt erop dat het zwarte blokje waar mijn gaskabel tegenaankomt een pen uitdrukt waardoor mijn gaspedaal niet helemaal terugkomt, zo voelt het pedaal ook. bij de eerste pijl (waar je nu alleen een zwart gat ziet) ziet ook een stekker die zit op een kastje waar een pen uitkomt die tegen mijn kabel duwt, volgens mij komt die uit en loopt ie daarom hoog stationair als ik hem los trek loopt ie beroerd. de 2e stekker zit voorop en regelt de aansturing, als ik die lostrek valt ie meteen uit.
__________________
Present: Golf6 1.4Tsi & R6 Rossi 2000 |
#5
|
||||
|
||||
Hoog stationair lijkt me het slangetje tussen de inlaat en rembekrachtiger,
is de rest van de vacuumbende wel in orde?
__________________
Octavia Combi 1.6tdi - Daily 'Dark burgundy' Golf 2 1.9 tdi 161pk/366nm 1990 - Sold to Gijs. 'Calypso Green' Golf 2 1.8i GL 1990 - rear ended ? |
#6
|
||||
|
||||
Kan het misschien zo zijn dat wanneer de stekker van de oliesensor aan de zijkant van het blok
(rechts op de foto) er niet op zit dat daardoor het toerental omhoog gaat? ik heb het stekkertje aangesloten en hij bleef rustig, heb alleen nog niet veel de auto gebruikt nadat ik dat stekkertje heb aangesloten.
__________________
Present: Golf6 1.4Tsi & R6 Rossi 2000 |
#7
|
||||
|
||||
Niemand tips over het hoge toerental???
nieuwe koelslangen zitten erop, nieuwe olie sensor gaat erin maar dat heeft niks met het toerental te maken. vacuumslangetjes nagekeken..... het palletje dat mijn gashendeltje op moet vangen en langzaam het toerental terug moet brengen, blijft iets uitstaan, waarom????
__________________
Present: Golf6 1.4Tsi & R6 Rossi 2000 |
#8
|
||||
|
||||
Ik denk dat je stappenmotor of nog sturing krijgt, of gewoon defect is. Eerste is makkelijk te controleren door de stekker eraf te halen denk ik. Als de stappenmotor dan terug stelt weet je dat hij nog sturing krijgt en er waarschijnlijk een temperatuur sensor defect is. Gebeurt er niks dan is het tijd om een andere stappenmotor te zoeken.
Suc6 Mario!
__________________
"Surfin' down the avalanche!"
Audi A4 Avant 2.0 20V 2005
VW Lupo 1.4 16V BSO racer
|
#9
|
||||
|
||||
hallo ...
trek de temp sensor stekker er eens af .. kijk eens wat hij dan doet ,, vrgr gooigolf . |
#10
|
||||
|
||||
stappenmotor blijft hangen weet alleen niet waarom.
als ik de stekker van de stappenmotor af haal reageert de motor daar wel op, toerental schommelt dan van 300 tot 2300 rpm heen en weer. aansturing is dus oke. hij doet het ook alleen bij warme motor, koud en de eerste 5 km nergens last van. heb wel een andere site met handige tips gevonden. http://www.passat35i-forum.nl/modul...=2109&view=next exact hetzelfde als mijn motorblok
__________________
Present: Golf6 1.4Tsi & R6 Rossi 2000 |
#11
|
||||
|
||||
Quote:
hallo .. pak anders even van sloop ben je overal aff .. schoonmaken ,, kan mischien wel even helpen maar hoelang .. vrgr gooigolf |
#12
|
||||
|
||||
Vanmorgen alle how to,s uit de link hierboven uitgevoerd.
Lekker 2 uur aan het knutselen geweest met als resultaat, 1100 rpm bij koude motor en 900rpm bij warme motor. @gooigolf: op de sloop stond helaas geen vw met rp motor. Samen met de nieuwe koelslang een hoop goeds gedaan deze week. Einddemper laat nog even op zich wachtenh, geen tijd dit weekend om hem erop te zetten.
__________________
Present: Golf6 1.4Tsi & R6 Rossi 2000 Last edited by Dr.Golf : 08-07-2011 at 16:04. |
#13
|
||||
|
||||
Super! Die brulpijp kan altijd nog
__________________
"Surfin' down the avalanche!"
Audi A4 Avant 2.0 20V 2005
VW Lupo 1.4 16V BSO racer
|
#14
|
|||
|
|||
Een paar jaar later maar mijn vento 1.8 uit 96 (aam motor) heeft het zelfde idee. Helaas is dat linkje met de winnende oplossing niet meer online... iemand enig idee wat daar heeft gestaan?
Thanks! |