![]() |
#1
|
||||
|
||||
![]() hoi , ff voorstellen heb ne golf cabrio classic-line van 93' met een motor 1800 en zou aan een motorprojectje wille beginne, aangezien ik volledig ne begingeling ben in deze zaken , doe ik hierbij een verzoekje om tips en hints eventueel met pics dat me zou verder helpen of idééen op te doen , wat ik in gedachte had was motor er uit halen , onderdelen polijsten en op te smukken met een setje webers , wat voordeel , lees meer pk's heb ik er bij , waar op te letten met het plaatsen van de webers , wat moet er zowiezo aan de motor dan nog mee veranderen , die zaken zijn de dingen die me intreseerd...... alvast bedankt voor de reakties
![]() ![]() |
#2
|
||||
|
||||
![]() een niet te dikke motor in een cabrio...spreek uit ervaring..150pk in een cabrio is ruim voldoende..
dus een 16v erin.. en klaar..
__________________
Quote:
BBB Build by Boekes Site - Custom Wheels |
#3
|
||||
|
||||
![]() Of een setje webers, snelle nokkenas & goed ademende uitlaat op de 1800 8V, en dan heb je ook een pittig blokje. Misschien geen 150 pk, maar wel genoeg...
Jaja, wat is genoeg?! ![]() |
#4
|
||||
|
||||
![]() http://www.volksforum.com/gallery/w...169&mode=normal
dit is ongeveer wat ik wil , is wel zonder gepolijste onderdelen maar komt van hier op de forum ( becky)Toen ze erop zaten was het ff schrikken met de testrit,KANONNE wat hebben die dingen een invloed op het vermogen! VR6 tot ziens en ach ja die 20 klepper achterhaalt mij wel. was hare tekst wil ik ook ![]() ![]() |
#5
|
||||
|
||||
![]() gewoon een kr ingooien of een ABA..
__________________
Quote:
BBB Build by Boekes Site - Custom Wheels |
#6
|
|||
|
|||
![]() Volgens mij komt Alfie uit Belgie, en motorswap kan dus niet
|
#7
|
||||
|
||||
![]() waarom niet? zie genoeg belgen met een motorswap..en dat van die strengere keuring alle..workz rijdt ook met een 20vt rond in zijn golf 1
__________________
Quote:
BBB Build by Boekes Site - Custom Wheels |
#8
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Jep, maar da's volgens mij een oldtimer/oldtimer kenteken (in belgië) en daar gelden volgens mij andere regeltjes voor..... |
#9
|
||||
|
||||
![]() toen ik het typte dacht ik daar ook al aan chris...hehehhee
__________________
Quote:
BBB Build by Boekes Site - Custom Wheels |
#10
|
||||
|
||||
![]() Quote:
|
#11
|
||||
|
||||
![]() http://cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll...7958693973&rd=1
heb je iets apparts
__________________
Quote:
BBB Build by Boekes Site - Custom Wheels |
#12
|
||||
|
||||
![]() Quote:
![]() |
#13
|
||||
|
||||
![]() Ik denk zeker wel 1000 euro voor webers, nokkenas en uitlaat, en dan heb ik het over 2e hands onderdelen!! Maar het is allemaal wel te vinden.
|
#14
|
||||
|
||||
![]() uitlaat is nu een remus, ook vervangen? webers en nokkenas te doen om te vervangen ( plaatsen ) of liever door een kenner en het verbruik zou hiermee naar het schijnt ook deftig de hoogte in schieten?
|
#15
|
||||
|
||||
![]() Wat voor een blok/injectie heb je? Digifant 1? Is een cabrio toch? Even uitgaan van een 98 pk digifant blok:
Wat je zowiezo ook kunt doen is injectie houden en je kop laten bewerken. Serge hier op het forum kan je daar bij helpen. En dan vervolgens je uitlaat vanaf het blok vervangen door bv Supersprint, en een snellere nokker (samen met kop laten doen!). Ook een beter ademende luchtfilter wil ook wel eens helpen. Zo hou je het binnen een redelijk budget, en heb je meer vermogen (ongeveer 125 pk zonder kat?) Dat merk je echt wel als je 98 pk gewend bent. Ook blijft het verbruik binnen normalen grenzen. ![]() |
#16
|
|||
|
|||
![]() Van een aantal belgische klanten weet ik dat ze inderdaad helemaal niet zo makkelijk zijn wat betreft de motorswaps dus wees daar voorzichtig mee. Vraag eerst meer info voor je begint. NOS is in België ook verboden in de auto.
Misschien is het beter inderdaad de mogelijkheden van het huidige blok te bekijken.
__________________
VW Lupo 1.8T for sale...... |
#17
|
||||
|
||||
![]() vervangen voor een 2.0 8v geen optie? en dan gewoon je 1.8 kleppendeksel erop... zal echt niet opvallen dat er wat veranderd is... daarnaast is een 2.0 8v een soepele motor... 115PK met kat en alles er op en aan... maar met een goeie uitlaatlijn, en een setje webers bijvoorbeeld, compressie verhogen, snelle nokker... dan kom je volgens mij echt wel bij de 140 pk? En het koppel zal ook wel lekker zijn denk ik zo... Met wat geduld en opletten moet het voor een niet te gek budget bij elkaar gevonden kunnen worden... Over de 1000 zul je al met al toch zeker wel komen, maar niet alles hoeft in 1 x natuurlijk...
__________________
Jetta 1.3 CBR carbs '84-Jetta 1.3 '84-Golf II 1.3 '84-Seat Ibiza 1.9 TDI '01-Golf II 1.6 D '85-Vento 1.9 TDI '96-Seat Cordoba 1.9 TDI '03-Golf II 1.6 B 86-Golf II 1.6 TD '86-Golf II 1.9 TDI '84-Polo 9N 1.9 TDI '05 |
#18
|
|||
|
|||
![]() Quote:
Dit is spijtig genoeg ook geen optie, dit was ik normaal gezien ook van plan om te doen met mijn cabrio. Probleem is dat op de onderblok in grote letters 2.0 staat en dit zien ze dan weer wel op de keuring, en het weg schuren en onderblok spuiten is gaat problemen opleveren want zien ze het type niet meer op het onderblok. Greetz |
#19
|
||||
|
||||
![]() Wat een raar volk daar in België! (niks ten nadele van de jongens die rijden, maar mbt de regelgeving!)
__________________
- Golf MK4 2.0, 1999 - Honda CBR 900 RR Fireblade, 1998 ZU RISIKEN UND NEBENWIRKUNGEN LESEN SIE DIE PACKUNGSBEILAGE UND FRAGEN SIE IHREN ARTZT ODER APOTHEKER |
#20
|
||||
|
||||
![]() eerste aanschaf gedaan voor het motorprojectje
http://www.smartgroups.com/picvault....jpg/Webers.jpg thx 2 herr stiffler :biggrin: :biggrin: |