Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK I
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 11-06-2011, 13:49
Turbopim73's Avatar
Turbopim73 Turbopim73 is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Feb 2009
Posts: 66
Default Hulp gezocht voor elektrisch probleem

Hallo, wie heeft er een MK1 golf (bwj 1979) met originele zekeringkast, en zou een aantal foto's kunnen mailen hoe aan de achterzijde de bedrading zit aangesloten. Of wie weet hoe dit hoort te zitten. Het begon namelijk met het wegvallen van de achterlichten en remlichten. Nu is er iemand mee bezig geweest die er zogenaamd verstand van had, maar die heeft wat los getrokken en wat zitten vogelen en nu weet ik niet meer zeker of het goed zit.

Alvast bedankt voor de moeite
__________________
Better a Golf than a tsunami
Reply With Quote
  #2  
Old 11-06-2011, 14:24
KennyJetta's Avatar
KennyJetta KennyJetta is offline
Forum Regular
 
Join Date: Apr 2011
Posts: 212
Default

Kijk eens op:

www.a2resource.com , dan electrical systems, fuse box information en dan Central Electric 1

Suc6
Reply With Quote
  #3  
Old 11-06-2011, 15:34
mark89769's Avatar
mark89769 mark89769 is offline
VW Guru
 
Join Date: Oct 2009
Posts: 714
Default

of www.volkswagen.msk.ru hier staan allerlei elektrische schema;s of van alle types, is wel allemaal in het engels of russisch
__________________
Reply With Quote
  #4  
Old 11-06-2011, 16:00
staande golf staande golf is offline
VW Addict
 
Join Date: Sep 2010
Posts: 595
Default

Volgens mij passen die stekkers maar op 1 manier! Tenzij die ''expert'' draden in de stekkers verwisselt heeft
Reply With Quote
  #5  
Old 11-06-2011, 16:21
Hannibal65 Hannibal65 is offline
Forum Regular
 
Join Date: Dec 2007
Posts: 241
Default

Ik zou eerst alle massadraden (bruine of brui/wit) maar even controleren of deze wel goed aan de massa (chassis) liggen.
Met een slechte massa krijg je de meest vreemde storingen.....

Gr. Han
__________________
VW Golf I GTI '84 16vG60
VW Golf V GTI Limited Edition 240 (nr. 50)
Reply With Quote
  #6  
Old 11-06-2011, 19:55
Audi1981's Avatar
Audi1981 Audi1981 is offline
5 Cylinder Turbo Donateur
 
Join Date: May 2011
Posts: 5,859
Default

Ik heb met m'n Jetta mk1 iets vergelijkbaars gehad, bleek idd dat de massa verre van in orde was en de bedrading helemaal zwart was van de corrosie intern! Leek wel of in het water gelegen had, uiteindelijk de bedrading vernieuwd en massapunten in orde gemaakt; probleem opgelost
Tis geen rocket science in een mk1
__________________
"Surfin' down the avalanche!"
Audi A4 Avant 2.0 20V 2005
VW Lupo 1.4 16V BSO racer
Reply With Quote
  #7  
Old 12-06-2011, 07:42
Turbopim73's Avatar
Turbopim73 Turbopim73 is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Feb 2009
Posts: 66
Default

bedankt, ik ga weer verder. De stekkerblokken zijn het probleem niet, die volgorde is bekend maar de losse schuifstekkertjes daar heb ik mijn twijffels over.
We gaan het mee maken
__________________
Better a Golf than a tsunami
Reply With Quote
  #8  
Old 12-06-2011, 08:34
golf1gti83's Avatar
golf1gti83 golf1gti83 is offline
VW Addict
 
Join Date: Nov 2008
Posts: 626
Default

Ik ben bang dat je ook nog een nieuwe zekering kast nodig hebt
zijn nogal gevoelig.
kun je nog krijgen bij classic parts, (prijzig)
water uit de parafaan zorgt voor problemen
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 13:48.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum