Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK I
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 17-05-2011, 22:03
Scirocco_1600's Avatar
Scirocco_1600 Scirocco_1600 is offline
Forum junkie
 
Join Date: Jun 2009
Posts: 1,989
Default Iemand ervaring met een Kent Cams nokkeans ?

hallo .

heeft er iemand ervaring met een kent cams nokkenas ? ondermeer deze de GS3 ( 300° ) de supersport .

met vriendelijke groeten nicky
Reply With Quote
  #2  
Old 17-05-2011, 23:14
MauSeR35's Avatar
MauSeR35 MauSeR35 is offline
Volksforum QUATTRO Donor
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 2,657
Send a message via MSN to MauSeR35
Default

Wat is je doel er mee en wat is er verder aangepast, misschien dat dat helpt om een zinnig antwoord te krijgen. Kent lijkt me op zich geen verkeerd merk maar verder...
__________________
Seat Exeo ST 2.0TDI Style 2013
Reply With Quote
  #3  
Old 18-05-2011, 15:54
picasso_16v's Avatar
picasso_16v picasso_16v is offline
Forum Regular
 
Join Date: Jul 2010
Posts: 205
Default

wat mij vooral op valt dat ze tegenover catcams minder lift hebben
Reply With Quote
  #4  
Old 18-05-2011, 17:14
Scirocco_1600's Avatar
Scirocco_1600 Scirocco_1600 is offline
Forum junkie
 
Join Date: Jun 2009
Posts: 1,989
Default

dat is waar , ze hebben minder lift .

wat verder verandert word : andere klepveren , andere kleppen ,verstelbare polie enzovoort , alles zodat de motor niet gaat zweven
Reply With Quote
  #5  
Old 18-05-2011, 23:17
MauSeR35's Avatar
MauSeR35 MauSeR35 is offline
Volksforum QUATTRO Donor
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 2,657
Send a message via MSN to MauSeR35
Default

Quote:
Originally Posted by picasso_16v
wat mij vooral op valt dat ze tegenover catcams minder lift hebben

Hoeft niet gelijk te zeggen dat het geen bruikbare as is toch.
__________________
Seat Exeo ST 2.0TDI Style 2013
Reply With Quote
  #6  
Old 19-05-2011, 07:38
J-9A-N's Avatar
J-9A-N J-9A-N is offline
No personal life
 
Join Date: Apr 2006
Posts: 2,678
Default

Ik denk dat de belangrijkste vraag is :
Waar wil je het voor gebruiken?
Cross
Circuit
Straat
Wat zijn de verdere aanpassingen van de motor?
Het gaat toch altijd om het totaalplaatje.
__________________
Oliecrisis....??
Gelukkig rijden onze auto's op accijns!
-------------------------------------------
Weber Society Drenthe ®
Reply With Quote
  #7  
Old 19-05-2011, 16:55
Scirocco_1600's Avatar
Scirocco_1600 Scirocco_1600 is offline
Forum junkie
 
Join Date: Jun 2009
Posts: 1,989
Default

Quote:
Originally Posted by J-9A-N
Ik denk dat de belangrijkste vraag is :
Waar wil je het voor gebruiken?
Cross
Circuit
Straat
Wat zijn de verdere aanpassingen van de motor?
Het gaat toch altijd om het totaalplaatje.



het dient voor de cross .

verder zit het op een 2.0 8v met dieselkrukas . en er worden webertjes opgemonteert
Reply With Quote
  #8  
Old 20-05-2011, 23:27
sciroccoGTII sciroccoGTII is offline
Postwhore
 
Join Date: Dec 2004
Posts: 1,281
Default

Idd nokkenas bepaalt toch voor een heel erg groot deel voor het karakter van de motor..versetlbaar tandwiel is in deze situatie toch wel een must 2L dieselkrukas houdt niet echt van veel toeren te maken door de lange slag eerder koppelmotor dan benut je de as ook weer als je een verstelbare poulie geruikt..
Reply With Quote
  #9  
Old 22-05-2011, 17:19
picasso_16v's Avatar
picasso_16v picasso_16v is offline
Forum Regular
 
Join Date: Jul 2010
Posts: 205
Default

Quote:
Originally Posted by MauSeR35
Hoeft niet gelijk te zeggen dat het geen bruikbare as is toch.

nee dat is inderdaad waar.
Reply With Quote
  #10  
Old 22-05-2011, 17:20
picasso_16v's Avatar
picasso_16v picasso_16v is offline
Forum Regular
 
Join Date: Jul 2010
Posts: 205
Default

Quote:
Originally Posted by sciroccoGTII
Idd nokkenas bepaalt toch voor een heel erg groot deel voor het karakter van de motor..versetlbaar tandwiel is in deze situatie toch wel een must 2L dieselkrukas houdt niet echt van veel toeren te maken door de lange slag eerder koppelmotor dan benut je de as ook weer als je een verstelbare poulie geruikt..


was vandaag op de cross, maar dat was geweldig om te zien reed 1 gozer met een 2l 8v op webers mee, was rapper dan de rest de 20v en 16v op itb konden zijn stof eten echt geweldig om te zien.
Reply With Quote
  #11  
Old 23-05-2011, 18:32
Scirocco_1600's Avatar
Scirocco_1600 Scirocco_1600 is offline
Forum junkie
 
Join Date: Jun 2009
Posts: 1,989
Default

Quote:
Originally Posted by sciroccoGTII
Idd nokkenas bepaalt toch voor een heel erg groot deel voor het karakter van de motor..versetlbaar tandwiel is in deze situatie toch wel een must 2L dieselkrukas houdt niet echt van veel toeren te maken door de lange slag eerder koppelmotor dan benut je de as ook weer als je een verstelbare poulie geruikt..


in de streek waar ik woon , zijn er veel zand gronden ( slecht 5 crossen de 25 zijn op harde ondergronden , de rest is zandgrond of erg losse aarde , koppel is dus van belang

de motor wordt begrensd op 6500 - 7000 rpm

Last edited by Scirocco_1600 : 24-05-2011 at 17:46.
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 09:12.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum