|
|||
|
|||
Golf 3 1.8 55kw start slecht
Hallo,
ik heb sinds een paar maanden een Golf 3 Variant met 1.8 55kw AAM motor. Het volgende probleem: de auto start slecht. Als ik wil starten (vooral koud) dan wil de motor moeilijk, lees niet, aanslaan. Draai ik de sleutel terug en start gelijk weer dan slaat ie aan zonder probleem. Als ik als eerste keer wat langer doorstart en dan licht het gaspedaal aantik wil ie wel, maar moeilijk en onregelmatig aanslaan. Stationair draait ie zonder problemen. Met wegrijden lijkt het wel alsof de auto in ene inhoud, en net alsof je de koppeling te hard laat opkomen en de auto bijna afslaat (stikt?). Als ie goed heet is wil ie stationair op 900 toeren licht bokken en soms even naar 800-850 toeren teruglopen en loopt dan wat minder mooi, maar herstelt zich dan wel weer snel naar 900 toeren. Ik zat een beetje te denken aan iets met gasklep ofzo. Eigenlijk heb ik alleen ervaring met oudere Opel Kadett C-tjes. Dus ik hoop dat iemand wat weet, of op weg kan helpen, zodat deze voor mij moderne Golf geen teleurstelling wordt... Alvast bedankt! Mark |
|
||||
|
||||
klinkt idd als de gasklep. Heb ongeveer zelfde probleem gehad, gasklephuis vernieuwd,toen was t al een stuk verbeterd. 2 weken later heb ik de bobine nog vervangen, sindsdien doet hij het probleemloos.