Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Luchtgekoeld > Type 2 (bus '49-'67) (bus '68->)
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 10-05-2011, 19:15
matthew7's Avatar
matthew7 matthew7 is offline
VW Addict
 
Join Date: May 2009
Posts: 542
Default Steek maat T2a voor 1970 en na 1970

Hoi allemaal,

Weet iemand toevallig de standaard Steek maat en ET waarde van een T2a van 1969?

En nog een vraagje (ik weet dat er al veel over geschreven is, maar ik heb nergens prijzen gezien):

-Welke opties zijn er om een T2a te verlagen en +/- de kosten?

Alvast bedankt.

Gr.
Matthijs
Reply With Quote
  #2  
Old 10-05-2011, 19:24
chris's Avatar
chris chris is offline
Pornstar
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 3,198
Default

De steek van een T2a is 5x205, later werd dat 5x112.

ET waardes zou ik niet durven zeggen.

Ikzelf rij met 7x17 et40 rond op mn T2a (wel omgebouwd naar 5x130 rondom)
__________________
1967 T2a Panelvan op 17" 'Fuchs' EXIT
1975 Golf LS 'Swallowtail' 20VT EXIT
2000 Audi TT Quattro 225pk op 19" Bentleys en air EXIT
2008 Audi A5 Coupe TFSI 210pk S-line 20"EXIT
1968 Chevrolet Camaro RS 327 V8
1992 Nissan 300ZX Twin Turbo
Reply With Quote
  #3  
Old 10-05-2011, 19:35
matthew7's Avatar
matthew7 matthew7 is offline
VW Addict
 
Join Date: May 2009
Posts: 542
Default

Mijn T2a is van 1969, die heeft dus 5x205?
Vanaf welk jaar werd het 5x112?

Hoe heb je het eea omgebouwd?
Reply With Quote
  #4  
Old 10-05-2011, 19:43
chris's Avatar
chris chris is offline
Pornstar
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 3,198
Default

Volgens mij rond 1970-71 werd het 5x112. Op www.vct2.nl is er zat info te vinden,meld je daar eens aan evt, heb ik sinds ik een T2a heb ook gedaan.

Als jij een wieldop eraf haalt zie je het snel genoeg welke steek jij heb.
Onderstaande foto is 5x205


En dit is 5x112



Ombouwen naar 5x130 heeft de vorige eigenaar gedaan dmv schijven en klauwen van een Porsche 944 te monteren.
Achter is makkelijker,dan kan trommels nemen van een T2b met standaard 5x112.Die kunnen dan omgeboord worden naar 5x130.
__________________
1967 T2a Panelvan op 17" 'Fuchs' EXIT
1975 Golf LS 'Swallowtail' 20VT EXIT
2000 Audi TT Quattro 225pk op 19" Bentleys en air EXIT
2008 Audi A5 Coupe TFSI 210pk S-line 20"EXIT
1968 Chevrolet Camaro RS 327 V8
1992 Nissan 300ZX Twin Turbo
Reply With Quote
  #5  
Old 10-05-2011, 19:46
chris's Avatar
chris chris is offline
Pornstar
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 3,198
Default

Zie trouwens dat je in V-town woont...anders rij je een keer langs,woon 20min bij je vandaan,kan je zien hoe het allemaal zit en 'ervaren' hoe een iets verlaagde bus rijd..


__________________
1967 T2a Panelvan op 17" 'Fuchs' EXIT
1975 Golf LS 'Swallowtail' 20VT EXIT
2000 Audi TT Quattro 225pk op 19" Bentleys en air EXIT
2008 Audi A5 Coupe TFSI 210pk S-line 20"EXIT
1968 Chevrolet Camaro RS 327 V8
1992 Nissan 300ZX Twin Turbo
Reply With Quote
  #6  
Old 10-05-2011, 20:05
matthew7's Avatar
matthew7 matthew7 is offline
VW Addict
 
Join Date: May 2009
Posts: 542
Default

Thanks wederom voor de info, ik kom dan zeker een keer langs, wanneer komt jou het beste uit? Ken je toevallig ook de Belg uit s-Gravenzande? Olivier heet hij eigenlijk.

Het eerste 'projectje' is de Bus verlagen en dan een andere motor.

Gr.
Matthijs
Reply With Quote
  #7  
Old 10-05-2011, 20:25
chris's Avatar
chris chris is offline
Pornstar
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 3,198
Default

Olivier ken ik zeker wel ja,met zn blauwe R32 en zn elke-maand-andere-wielen-fetish
Hij heeft vorige jaar een photo-shootje van mn (toen nog zwarte) TT gemaakt.
__________________
1967 T2a Panelvan op 17" 'Fuchs' EXIT
1975 Golf LS 'Swallowtail' 20VT EXIT
2000 Audi TT Quattro 225pk op 19" Bentleys en air EXIT
2008 Audi A5 Coupe TFSI 210pk S-line 20"EXIT
1968 Chevrolet Camaro RS 327 V8
1992 Nissan 300ZX Twin Turbo
Reply With Quote
  #8  
Old 10-05-2011, 20:28
matthew7's Avatar
matthew7 matthew7 is offline
VW Addict
 
Join Date: May 2009
Posts: 542
Default

Quote:
Originally Posted by chris
Olivier ken ik zeker wel ja,met zn blauwe R32 en zn elke-maand-andere-wielen-fetish
Hij heeft vorige jaar een photo-shootje van mn (toen nog zwarte) TT gemaakt.


Hahahaha, dat heeft hij zeker ja!
Ik had vorig jaar ook een een blauwe Golf 5 R32, maar dan de Full option variant, maar ben nogal verliefd geworden op de luchtgekoelde busjes.
Reply With Quote
  #9  
Old 11-05-2011, 06:58
Area51's Avatar
Area51 Area51 is offline
Draaideur donateur
 
Join Date: Jan 2005
Posts: 2,886
Default

Quote:
Originally Posted by chris
Ombouwen naar 5x130 heeft de vorige eigenaar gedaan dmv schijven en klauwen van een Porsche 944 te monteren.


Das ruim 5 jaar geleden gedaan; http://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=17881
Reply With Quote
  #10  
Old 11-05-2011, 13:09
matthew7's Avatar
matthew7 matthew7 is offline
VW Addict
 
Join Date: May 2009
Posts: 542
Default

Wat is een relatief goedkope optie om je bus te verlagen?
-Uiteraard moet het wel veilig zijn.
Reply With Quote
  #11  
Old 11-05-2011, 13:37
matthew7's Avatar
matthew7 matthew7 is offline
VW Addict
 
Join Date: May 2009
Posts: 542
Default

Quote:
Originally Posted by chris
De steek van een T2a is 5x205, later werd dat 5x112.

ET waardes zou ik niet durven zeggen.

Ikzelf rij met 7x17 et40 rond op mn T2a (wel omgebouwd naar 5x130 rondom)


Op wat voor manier is jou bus verlaagd?
Reply With Quote
  #12  
Old 11-05-2011, 21:00
deNielson deNielson is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Sep 2010
Posts: 17
Default

Wat is een relatief goedkope optie om je bus te verlagen?
-Uiteraard moet het wel veilig zijn.

Achter tandje(s) verdraaien en voor red 9 monteren
Reply With Quote
  #13  
Old 12-05-2011, 12:19
Audilimburg's Avatar
Audilimburg Audilimburg is offline
Postwhore
 
Join Date: Aug 2008
Posts: 1,082
Default

Een van de goedkoopste en meest comfortabele is dropped spindels monteren aan de voorzijde en achter een tandje laten zakken of horse-shoe plates monteren.

Maar er zijn vele manieren om te verlagen. Er is heel veel over te vinden op internet op de diverse forums. Een goedkope manier is er eigenlijk niet echt. Het is niet als bij een Golfje een schroefset van 135 Euro eronder.
__________________
Golf 1 1977 in the making
Reply With Quote
  #14  
Old 12-05-2011, 19:54
deNielson deNielson is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Sep 2010
Posts: 17
Default

red 9 is verstelbaar en dropped spindels niet, weet je dat verschil ook gelijk!

Red 9 en spindels zijn er allebei vanaf 475, spindels soms op inruilbasis.
Reply With Quote
  #15  
Old 12-05-2011, 21:40
matthew7's Avatar
matthew7 matthew7 is offline
VW Addict
 
Join Date: May 2009
Posts: 542
Default

Quote:
Originally Posted by chris
De steek van een T2a is 5x205, later werd dat 5x112.

ET waardes zou ik niet durven zeggen.

Ikzelf rij met 7x17 et40 rond op mn T2a (wel omgebouwd naar 5x130 rondom)


Kan ik ook adapters plaatsen van 5x112 naar 5x130?
Voor bv 17 inch Porsche Fuchs velgen
En welke ET waarde en bandenmaat heb ik dan nodig?
Reply With Quote
  #16  
Old 12-05-2011, 21:52
chris's Avatar
chris chris is offline
Pornstar
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 3,198
Default

Ik heb nu dus 7x17 et 40.Achter zitten er spacers tussen van 9mm omdat anders de astap door mn naafkapje uitstak...

Porsche velgen met et 52 enz zullen wel passen met een adapter van 15-20mm dik..lijkt mij.

Ga je toch voor een T2a/b met 5x112?
__________________
1967 T2a Panelvan op 17" 'Fuchs' EXIT
1975 Golf LS 'Swallowtail' 20VT EXIT
2000 Audi TT Quattro 225pk op 19" Bentleys en air EXIT
2008 Audi A5 Coupe TFSI 210pk S-line 20"EXIT
1968 Chevrolet Camaro RS 327 V8
1992 Nissan 300ZX Twin Turbo
Reply With Quote
  #17  
Old 12-05-2011, 21:59
matthew7's Avatar
matthew7 matthew7 is offline
VW Addict
 
Join Date: May 2009
Posts: 542
Default

Chris,

Wederom bedankt weer!
Ik wil idd voor een T2a gaan met 5x112 en met schijfremmen, dan heb je gewoon wat meer mogelijkheden.
Reply With Quote
  #18  
Old 12-05-2011, 22:07
matthew7's Avatar
matthew7 matthew7 is offline
VW Addict
 
Join Date: May 2009
Posts: 542
Default

@Chris,

Zijn jou velgen 185 of 195 breed?
Reply With Quote
  #19  
Old 12-05-2011, 22:09
chris's Avatar
chris chris is offline
Pornstar
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 3,198
Default

Voor heb ik 185-35-17 en achter 205-40-17.



Volgens mij word het dan een T2a/b....met de grote achterlichten..toch?
__________________
1967 T2a Panelvan op 17" 'Fuchs' EXIT
1975 Golf LS 'Swallowtail' 20VT EXIT
2000 Audi TT Quattro 225pk op 19" Bentleys en air EXIT
2008 Audi A5 Coupe TFSI 210pk S-line 20"EXIT
1968 Chevrolet Camaro RS 327 V8
1992 Nissan 300ZX Twin Turbo
Reply With Quote
  #20  
Old 12-05-2011, 22:17
matthew7's Avatar
matthew7 matthew7 is offline
VW Addict
 
Join Date: May 2009
Posts: 542
Default

En waar heb je die velgen met banden gekocht en gemonteerd?

Ik heb nu inmiddels 2 doka's op het oog, de 1 heeft de kleine achterlichten en de dunnen bumpers, de ander heeft de grote achterlichten en de dikken bumpers, dat is de B, volgens mij.
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 00:46.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum