#1
|
||||
|
||||
Steek maat T2a voor 1970 en na 1970
Hoi allemaal,
Weet iemand toevallig de standaard Steek maat en ET waarde van een T2a van 1969? En nog een vraagje (ik weet dat er al veel over geschreven is, maar ik heb nergens prijzen gezien): -Welke opties zijn er om een T2a te verlagen en +/- de kosten? Alvast bedankt. Gr. Matthijs |
#2
|
||||
|
||||
De steek van een T2a is 5x205, later werd dat 5x112.
ET waardes zou ik niet durven zeggen. Ikzelf rij met 7x17 et40 rond op mn T2a (wel omgebouwd naar 5x130 rondom)
__________________
1967 T2a Panelvan op 17" 'Fuchs' EXIT 1975 Golf LS 'Swallowtail' 20VT EXIT 2000 Audi TT Quattro 225pk op 19" Bentleys en air EXIT 2008 Audi A5 Coupe TFSI 210pk S-line 20"EXIT 1968 Chevrolet Camaro RS 327 V8 1992 Nissan 300ZX Twin Turbo |
#3
|
||||
|
||||
Mijn T2a is van 1969, die heeft dus 5x205?
Vanaf welk jaar werd het 5x112? Hoe heb je het eea omgebouwd? |
#4
|
||||
|
||||
Volgens mij rond 1970-71 werd het 5x112. Op www.vct2.nl is er zat info te vinden,meld je daar eens aan evt, heb ik sinds ik een T2a heb ook gedaan.
Als jij een wieldop eraf haalt zie je het snel genoeg welke steek jij heb. Onderstaande foto is 5x205 En dit is 5x112 Ombouwen naar 5x130 heeft de vorige eigenaar gedaan dmv schijven en klauwen van een Porsche 944 te monteren. Achter is makkelijker,dan kan trommels nemen van een T2b met standaard 5x112.Die kunnen dan omgeboord worden naar 5x130.
__________________
1967 T2a Panelvan op 17" 'Fuchs' EXIT 1975 Golf LS 'Swallowtail' 20VT EXIT 2000 Audi TT Quattro 225pk op 19" Bentleys en air EXIT 2008 Audi A5 Coupe TFSI 210pk S-line 20"EXIT 1968 Chevrolet Camaro RS 327 V8 1992 Nissan 300ZX Twin Turbo |
#5
|
||||
|
||||
Zie trouwens dat je in V-town woont...anders rij je een keer langs,woon 20min bij je vandaan,kan je zien hoe het allemaal zit en 'ervaren' hoe een iets verlaagde bus rijd..
__________________
1967 T2a Panelvan op 17" 'Fuchs' EXIT 1975 Golf LS 'Swallowtail' 20VT EXIT 2000 Audi TT Quattro 225pk op 19" Bentleys en air EXIT 2008 Audi A5 Coupe TFSI 210pk S-line 20"EXIT 1968 Chevrolet Camaro RS 327 V8 1992 Nissan 300ZX Twin Turbo |
#6
|
||||
|
||||
Thanks wederom voor de info, ik kom dan zeker een keer langs, wanneer komt jou het beste uit? Ken je toevallig ook de Belg uit s-Gravenzande? Olivier heet hij eigenlijk.
Het eerste 'projectje' is de Bus verlagen en dan een andere motor. Gr. Matthijs |
#7
|
||||
|
||||
Olivier ken ik zeker wel ja,met zn blauwe R32 en zn elke-maand-andere-wielen-fetish
Hij heeft vorige jaar een photo-shootje van mn (toen nog zwarte) TT gemaakt.
__________________
1967 T2a Panelvan op 17" 'Fuchs' EXIT 1975 Golf LS 'Swallowtail' 20VT EXIT 2000 Audi TT Quattro 225pk op 19" Bentleys en air EXIT 2008 Audi A5 Coupe TFSI 210pk S-line 20"EXIT 1968 Chevrolet Camaro RS 327 V8 1992 Nissan 300ZX Twin Turbo |
#8
|
||||
|
||||
Quote:
Hahahaha, dat heeft hij zeker ja! Ik had vorig jaar ook een een blauwe Golf 5 R32, maar dan de Full option variant, maar ben nogal verliefd geworden op de luchtgekoelde busjes. |
#9
|
||||
|
||||
Quote:
Das ruim 5 jaar geleden gedaan; http://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=17881 |
#10
|
||||
|
||||
Wat is een relatief goedkope optie om je bus te verlagen?
-Uiteraard moet het wel veilig zijn. |
#11
|
||||
|
||||
Quote:
Op wat voor manier is jou bus verlaagd? |
#12
|
|||
|
|||
Wat is een relatief goedkope optie om je bus te verlagen?
-Uiteraard moet het wel veilig zijn. Achter tandje(s) verdraaien en voor red 9 monteren |
#13
|
||||
|
||||
Een van de goedkoopste en meest comfortabele is dropped spindels monteren aan de voorzijde en achter een tandje laten zakken of horse-shoe plates monteren.
Maar er zijn vele manieren om te verlagen. Er is heel veel over te vinden op internet op de diverse forums. Een goedkope manier is er eigenlijk niet echt. Het is niet als bij een Golfje een schroefset van 135 Euro eronder.
__________________
Golf 1 1977 in the making
|
#14
|
|||
|
|||
red 9 is verstelbaar en dropped spindels niet, weet je dat verschil ook gelijk!
Red 9 en spindels zijn er allebei vanaf 475, spindels soms op inruilbasis. |
#15
|
||||
|
||||
Quote:
Kan ik ook adapters plaatsen van 5x112 naar 5x130? Voor bv 17 inch Porsche Fuchs velgen En welke ET waarde en bandenmaat heb ik dan nodig? |
#16
|
||||
|
||||
Ik heb nu dus 7x17 et 40.Achter zitten er spacers tussen van 9mm omdat anders de astap door mn naafkapje uitstak...
Porsche velgen met et 52 enz zullen wel passen met een adapter van 15-20mm dik..lijkt mij. Ga je toch voor een T2a/b met 5x112?
__________________
1967 T2a Panelvan op 17" 'Fuchs' EXIT 1975 Golf LS 'Swallowtail' 20VT EXIT 2000 Audi TT Quattro 225pk op 19" Bentleys en air EXIT 2008 Audi A5 Coupe TFSI 210pk S-line 20"EXIT 1968 Chevrolet Camaro RS 327 V8 1992 Nissan 300ZX Twin Turbo |
#17
|
||||
|
||||
Chris,
Wederom bedankt weer! Ik wil idd voor een T2a gaan met 5x112 en met schijfremmen, dan heb je gewoon wat meer mogelijkheden. |
#18
|
||||
|
||||
@Chris,
Zijn jou velgen 185 of 195 breed? |
#19
|
||||
|
||||
Voor heb ik 185-35-17 en achter 205-40-17.
Volgens mij word het dan een T2a/b....met de grote achterlichten..toch?
__________________
1967 T2a Panelvan op 17" 'Fuchs' EXIT 1975 Golf LS 'Swallowtail' 20VT EXIT 2000 Audi TT Quattro 225pk op 19" Bentleys en air EXIT 2008 Audi A5 Coupe TFSI 210pk S-line 20"EXIT 1968 Chevrolet Camaro RS 327 V8 1992 Nissan 300ZX Twin Turbo |
#20
|
||||
|
||||
En waar heb je die velgen met banden gekocht en gemonteerd?
Ik heb nu inmiddels 2 doka's op het oog, de 1 heeft de kleine achterlichten en de dunnen bumpers, de ander heeft de grote achterlichten en de dikken bumpers, dat is de B, volgens mij. |