Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Vraag en Aanbod > Archief
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts

Thread Tools Search this Thread
Old 10-05-2011, 13:55
Num9 Num9 is offline
Forum Newbee

Default Opgelicht via dit forum

Een tijd terug heb ik een hoedenplank gekocht van de gebruiker jetta mk1 '82, oftewel M. Slootjes uit Haastrecht.

Nu kon ik het voor €10 ophalen. Ik heb vervolgens gevraagd of verzenden mogelijk is en dat ik bereid ben extra te betalen voor de tijd die het kost om het te verpakken en verzenden (logisch, ik ga dat werk ook niet voor €10 doen).

Positief antwoord gehad, hij zou het voor €20 incl. verzenden. Nu komt de hoedenplank al vrij snel aan... onverpakt! Eén kant is krom en flink gescheurd, en aan de andere zijde zitten ook 2 scheuren.

Ik vroeg in mijn advertentie om een nette hoedenplank zonder gaten, scheuren of wat dan ook. Er zaten zelf niet originele gaten in de hoedenplank, al was dat niet zo erg (vielen niet op). De scheuren ben ik echter niet zo blij mee. Eén scheur is zo lang, dat de hoedenplank gewoon krom staat. Ik kan er dus niks mee.

Nu vind ik het ronduit asociaal dat ik meer betaal voor een nette verzending en ik nu zelf de schuld krijg van de beschadigingen. Ik betaal extra en krijg er niks voor terug, geeneens wat karton rondom de hoedenplank ter bescherming, nee, gewoon een kale hoedenplank met een stikker met mijn adres erop. Dit is de eerste keer in jaren dat ik zo een pakket heb gezien, waar ook nog extra verzendkosten (€10) voor is gevraagd.

Ik heb de gebruiker gevraagd het geld retour te storten. Ook al is het maar €20, zo kun je geen product aanbieden aan een koper, dit gaat om het principe. Nu is dit geweigerd en voel ik mij genoodzaakt anderen in ieder geval te informeren. Pas op, niet iedereen is even zorgzaam voor het product dat je koopt!

Reactie op hieronder:

Hij kan veel vertellen. Ik heb foto's gemaakt van de hoedenplank bij ontvangst (zag al dat het mis was toen de bezorger ermee naar de deur kwam lopen), alle e-mails nog, alle PB's nog...

Alleen al de gaten in de hoedenplank bevestigen al dat ik niet gekregen heb waar ik expliciet om vroeg! Het lijkt mij dus logisch dat een fatsoenlijke koper het geld retour stort en het product, indien gewenst, terug neemt.

Hij kan dus veel vertellen, maar op dat punt is hij in ieder geval al in gebreken gebleven. Dan heb ik het nog niet over het niet verpakken, de scheuren (of die er al in zaten of dat het tijdens het verzenden gebeurd is laat ik dan nog in het midden). Ik heb gewoon niet het product gekregen waar ik duidelijk om vroeg. Ik zal dan ook alle mogelijke middelen aangrijpen om deze principekwestie op te lossen zoals het hoort. Ik geld terug, hij hoedenplank terug (al betwijfel ik of hij er nog iets aan heeft).

Last edited by Num9 : 10-05-2011 at 15:11.
Old 10-05-2011, 14:10
Tjaap's Avatar
Tjaap Tjaap is offline
Volksforum Crew - You WILL comply!!

Ik heb hier Martijn al over gehoord vorige week. En zijn verhaal was een beetje anders.

Ik laat dus Martijn in deze thread reageren en daarna sluit ik hem. Alle andere reacties worden verwijderd en geen verder hoor en wederhoor. De rest mogen jullie uitvechten via PM.
Old 11-05-2011, 16:36
jetta mk1 '82 jetta mk1 '82 is offline
Volksforum QUATTRO Donor

ga er hier helemaal geen woorden aan vuil maken, gooi dit topic maar dicht jaap.

Posting Rules