Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Vento MK III
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts

Reply

Thread Tools Search this Thread
Old 28-04-2011, 08:17
Vissekop's Avatar
Vissekop Vissekop is offline
Forum Newbee

Default Olielekkage kop 1Y blok na revisie

Vorig jaar een 1Y motorblok van een Golf Variant vervangen. Deze eerst helemaal gestript en alles vervangen, koppakking, distributieriem, kopbouten etc. Merendeels originele VW spullen gebruikt. Kop NIET gevlakt omdat dat niet nodig leek en het verhaal gaat dat dat bij een 1Y niet lukt (te weinig ruimte tussen kleppen en zuigers)

Kopbouten volgens de instructie aangedraaid (ik geloof op moment en dan kruislings 2x 90 graden), maar NIET na 1000 km. nagedraaid omdat dat niet nodig zou zijn.

Nu lekt 'ie behoorlijk olie tussen kop en blok, aan de kant van de distributieriem. Balen! Hij rookt amper, koelwater lijkt schoon.
  • Kan lastig zien of het inderdaad de koppakking is - loopt er zowiezo wel een oliekanaal in die hoek?
  • Kan het zijn dat daar bijvoorbeeld nog een aparte afdichtring hoort te zitten die ik ben vergeten?
  • Ik kan natuurlijk een en ander weer uit elkaar halen, maar voordat ik daar aan begin, iemand nog een idee?
  • Zou het bijv. helpen als ik alsnog de kopbouten 1/4 slag aandraai?

Hoor het graag,

Remko.

Last edited by Vissekop : 28-04-2011 at 08:20.
Reply With Quote
Old 28-04-2011, 08:27
oettinger_18's Avatar
oettinger_18 oettinger_18 is offline
Postwhore

waarschijnlijk is de nokkenas kering lek.. heb je daar al naar gekeken..?
Reply With Quote
Old 01-05-2011, 18:43
Dexter's Avatar
Dexter Dexter is offline
Postwhore

Er loopt volgens mij wel degelijk een oliekanaal in die hoek. Bij de kopbout die het meest bij de koplamp van de bestuurderszijde zit zeg maar.

Maar zal inderdaad eerder een nokkenaskeerring zijn. Het is erg ongebruikelijk dat er olie tussen onderblok en kop vandaan komt naar buiten toe.

Kopbouten verder aandraaien lijkt me geen goed idee. Er is niet voor niets een hele procedure voor om die goed aan te draaien.
Old 01-05-2011, 19:15
Spierings Spierings is offline
No personal life

Gewoon even goed reinigen en dan kijken waar de lekkage precies vandaan komt.

Heb je toen der tijd ook de nokkenas eruit gehad ? ? En heb je toen tussen de buitenste lagerkap (bij de keering) en de kop ook afdichtmiddel gedaan ? ?

Kopbouten nogmaals aandraaien is niet aan te raden, er is niet voor niets een aantrekmoment
Reply With Quote
Old 09-05-2011, 21:33
Vissekop's Avatar
Vissekop Vissekop is offline
Forum Newbee

Bedankt voor de tips,

Ga een en ander nogmaals schoonmaken en op mijn gemak bekijken.. Heb weldegelijk afdichting tussen de lagerkap en de kop gedaan, wellicht niet voldoende of op de verkeerde plek!

Enfin, we zoeken verder!
Reply With Quote
Reply

Posting Rules