Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Off Topic > Car Café
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts

Reply

Thread Tools Search this Thread
Old 22-04-2011, 16:40
vwcrazy's Avatar
vwcrazy vwcrazy is offline
Forum Regular

Default Tot hoe lang na de tijd mag de politie een bekeuring uitschrijven

Mijn vriendin is op zaterdag 15/4 een straat in gereden waar een kerk staat.
Op dat moment vind daar een condoleance plaats vind waar politie agenten bij aanwezig waren
Het is daar zo druk dat de mensen op de stoep en op straat staan en aan de andere kant staan allemaal auto's.
Met dat mijn vriendin langs de mensen rijd is ze druk met het in de gaten houden van de mensen en of ze geen auto raakt.
Op een gegeven moment klapt haar spiegel naar binnen maar ze heeft niks gehoord.
Dus denkt ze dat er iemand tegen aan geslagen heeft. En denkt het zal wel.
Na ander half uur komt de politie bij ons aan de deur en begint een hele preek tegen haar (ik was op dat moment niet aanwezig) over dat ze een persoon geraakt zou hebben die overigs geen verwonding had.
De politie agent zei op het einde van het gesprek dat ze er meer van zou horen en dat de agent het met ze meerdere zou overleggen.
Nu word ze vandaag gebeld dat ze er een bekeuring voor krijgt die door de officier van justie bepaald gaat worden want ze gooien het nu op artikel 5 onder het mom van het ingevaar brengen van het verkeer.

Mag dit nog na bijna een week.
Naar mijn idee moet op het van het gebeuren de politie een bekeuring uitschrijven of hooguit toen ze ander half uur na het gebeuren bij ons aan huis kwamen.
Ik kan het mis hebben maar volgens mij mag het naar een week toch niet meer.
En al helemaal niet op deze manier hoe het gegaan is.

Ik hoop dat er hier iemand op het forum mij er duidelijkheid over kan geven.
Want zo als ik er nu over denk ga ik als we de bekeuring hebben hier hogerberoep tegen aan tekenen.

Last edited by vwcrazy : 22-04-2011 at 16:43.
Reply With Quote
Old 23-04-2011, 21:52
Oudelut's Avatar
Oudelut Oudelut is offline
No personal life

Ik denk dat je heel blij moet zijn dat het niet wordt opgevat als het verlaten van een plaats van aanrijding/ongeval...

Dit stukje snap ik overigens niet:
Quote:
Originally Posted by vwcrazy
Op een gegeven moment klapt haar spiegel naar binnen maar ze heeft niks gehoord.
Dus denkt ze dat er iemand tegen aan geslagen heeft. En denkt het zal wel.

Als ze het niet gehoord heeft, hoe heeft ze het dan ontdekt? Ze denkt namelijk wel 'Het zal wel.'? Want daar zit natuurlijk het punt: ze had moeten stoppen op het moment dat ze het ontdekt en gaan checken...
Wees eerlijk, als ze zo op aan het letten was dat ze geen mensen/auto's raakt, dan merk je ook dat je spiegel inklapt?!
Reply With Quote
Old 03-05-2011, 17:16
GoAzBox's Avatar
GoAzBox GoAzBox is offline
VW Addict

afgezien van het feit dat het verhaal idd een beetje vreemd in elkaar steekt, denk ik ook dat ze niet na een week nog een boete mogen uitschrijven. boetes zijn moment opnames en moeten lik op stuk behandeld worden. zoals bij een flits/trajectcontrole. maargoed dat denk ik.

is je vriendin rechtsbijstandsverzekerd? ken je iemand in de advocatuur oid? zoek het eerst eens goed uit. het wetboek van strafrecht is openbaar en ter inzage beschikbaar op internet!

kijk eens op google: Wetboek van Strafvordering en het Transactiebesluit 1994
Reply

Posting Rules