Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK II
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 21-04-2011, 20:14
obimaster obimaster is offline
VW Addict
 
Join Date: Apr 2007
Posts: 510
Default g60 start niet meer

hallo, gister was ik bezig een toertje aan het doen met mijn G, ik wil mij ergens draaien, wil terug aanzetten, wilt niet in toeren gaan en valt stil. daarna nietmeer aan de praat gekregen,

demareert wel. maar start niet
benzine is niet op.
grtjs wie weet raad
Reply With Quote
  #2  
Old 22-04-2011, 18:56
Jetta-G60's Avatar
Jetta-G60 Jetta-G60 is offline
Forum regular
 
Join Date: Nov 2009
Posts: 61
Default

Quote:
Originally Posted by obimaster
hallo, gister was ik bezig een toertje aan het doen met mijn G, ik wil mij ergens draaien, wil terug aanzetten, wilt niet in toeren gaan en valt stil. daarna nietmeer aan de praat gekregen,

demareert wel. maar start niet
benzine is niet op.
grtjs wie weet raad


even op contact zetten en luisteren of de brandstof pomp loopt, of even de zekerering bekijken / meten.
Als dat werkt bekijken of je vonk hebt, hierna verder kijken.

Gewoon beginnen bij stap 1, brandstof / lucht / vonk
Succes!
__________________
Jetta G60 '86 BBS RY
Reply With Quote
  #3  
Old 23-04-2011, 11:15
obimaster obimaster is offline
VW Addict
 
Join Date: Apr 2007
Posts: 510
Default

idd, was ik van plan. rustig op gemakje alles bezien, is geen haast bij. ik gok een beetje op de benzinepomp.
grtjs en bedankt
Reply With Quote
  #4  
Old 23-04-2011, 17:55
VeeDubber's Avatar
VeeDubber VeeDubber is offline
Volksforum Crew - S2 Racer
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 6,861
Default

Bekabeling vlak bij de stekker van de injectoren wil ook wel eens breken.
__________________
Reply With Quote
  #5  
Old 23-04-2011, 19:50
obimaster obimaster is offline
VW Addict
 
Join Date: Apr 2007
Posts: 510
Default

nog niet echt veel kunne checken en meten, maar wat me wel op viel, toen ik bij een maat eens luisterde hoorde ik zijn benzine pomp, bij mij hoor je dat niet
abs pomp hoor je overduidelijk, maar benzine pomp hoor ik niet
morgen eens beginnen met relais 18 te vervangen

grtjs
Reply With Quote
  #6  
Old 23-04-2011, 21:10
rallyegolf driver's Avatar
rallyegolf driver rallyegolf driver is offline
Postwhore
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 1,149
Default

Ik zou eens direct op de benzinepomp vanaf de accu een + en een - draad zetten, als deze dan niet gaat draaien , is de pomp defect.
__________________
2003 Touran trendline 1.6 16V FSI 7-persoons Zwartmetallic.

G60.....the best blowjob i've ever had!

Zu Risiken und Nebenwirkungen lesen Sie die Packungsbeilage und fragen Sie Ihren Artzt oder Apotheker.
Reply With Quote
  #7  
Old 23-04-2011, 21:15
obimaster obimaster is offline
VW Addict
 
Join Date: Apr 2007
Posts: 510
Default

alvast bedankt voor de vele reacties, ik denk dat ik het probleem gevonden heb. zekering nummer 18 is door(brandstofpomp)
morgen is nieuwe in steken, en kijken wat dat zegt, heb nu niet veel zin meer.

grtjs
Reply With Quote
  #8  
Old 24-04-2011, 00:38
Turbo-Variant's Avatar
Turbo-Variant Turbo-Variant is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Oct 2007
Posts: 1,459
Send a message via MSN to Turbo-Variant
Default

18 is toch ontlastingsrelais? Of bedoel je relaisplaats 18?
__________________
http://www.vwclubparkstad.nl
Reply With Quote
  #9  
Old 24-04-2011, 12:45
obimaster obimaster is offline
VW Addict
 
Join Date: Apr 2007
Posts: 510
Default

idd zekering 18

nieuwe ingestoken, daarnet effe test rit gemaakt, werkt perfect
Reply With Quote
  #10  
Old 25-04-2011, 12:51
Ruud 16V-G60's Avatar
Ruud 16V-G60 Ruud 16V-G60 is offline
Adverteerder - Ruud 16v-G60
 
Join Date: Jul 2008
Posts: 527
Default

mocht je er niet uitkomen,dan kan je altijd eens langs mij komen.

Mvg Ruud
http://www.ruud16v-g60.nl
Reply With Quote
  #11  
Old 27-04-2011, 15:03
obimaster obimaster is offline
VW Addict
 
Join Date: Apr 2007
Posts: 510
Default

vriendelijk van je ruud, maar nederland is wat ver voor me

heb trouwens trg hetzelfde probleem

grtjs
Reply With Quote
  #12  
Old 27-04-2011, 19:18
fcapri's Avatar
fcapri fcapri is offline
Postwhore
 
Join Date: Nov 2010
Posts: 1,099
Default

ff een amperemeter met een zekering eraan inpluggen en tijdens rijden es kijken hoeveel ampere die trekt.

ofwel is je brandstofpomp eraan (of ver eraan), ofwel schuurt je kabel ergens tegen het chassis waardoor je soms al rijdend kortsluiting krijgt en zo je zekering erdoor jaagd
__________________
Daily drivers: Toyota prius 3 - Ford P100 1.8TD
Oldtimers: Golf2 1.6D '91 - Ford Capri 2.0V6 '79, 3.0V6 '79 - Sierra XR4i 2.8iV6 '83 - Audi 80 Avant 2.6V6 '93
http://www.fordcapri.be
Reply With Quote
  #13  
Old 27-04-2011, 21:52
obimaster obimaster is offline
VW Addict
 
Join Date: Apr 2007
Posts: 510
Default

ik heb vandaag eens de elektrishe schemas bekeken, en de lambda zit ook op hetzelfde parcours, zou het daar niet iets met te maken hebben, ik ga dit weekend nog eens een zekering insteken, en testen indien ik kan starten zou ik eerder naar die optie verder zoeken (lambda)

grtjs en bedankt
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 13:30.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum