#1
|
|||
|
|||
Zuiger probleem
De 4 zuigers zitten er opnieuw in maar heb een probleem. Met 3zuigers erin op 30Nm+ 90° draait de krukass heel vlotjes. Maar wanneer de 4de zuiger vast gedraait wordt blokeerd hij helemaal. Als ik deze 2vijzen terug wat losser zet op 10Nm dan draait alles terug vlotjes.
Weet iemand hoe dit komt of aan wat dit ligt? Ik heb ook al zuigers van plaats verwisselt maar dit helpt niet. Alvast bedankt |
#2
|
|||
|
|||
dijfstang krom?
krukas krom..? \ delosse krukas draait wel helemaal soepel als ie helemaal op moment is vastgezet? |
#3
|
|||
|
|||
je bedoeld de boutjes van de drijfstang?
mss krukaslagers verkeerde maat |
#4
|
|||
|
|||
Quote:
De krukas draait heel soepel zonder zuigers. en de drijfstang zou normaal ook recht moeten staan. |
#5
|
|||
|
|||
Quote:
Ja die 2boutjes als je die losser doet dan is er geen probleem. De krukaslagers zijn de juiste maat want hebben ze vergeleken en ook de serienummers hebben zelfde code en de krukas draait helemaal vlot |
#6
|
|||
|
|||
ook mogellijk idd verkeerde maat
lagers wel goed gemonteerd?? |
#7
|
||||
|
||||
heb je de kappen wel op de juiste stang en goed om gemonteerd...??
__________________
Don't take life too serious. You'll never escape it alive anyway. |
#8
|
|||
|
|||
als je krukas prima draait los..
moet je het in de drijfstang en zuiger zoeken lijkt me.. zuigerveren op die zuiger fout gemonteerd?? of maakt het niet uit welke zuiger . dan misschien fout in de cilinder.. anders zit het toch in je drijfstang of de lagers daarvan als je de complete zuiger met drijfstang wisselt van plaats.. loopt dezelfde dan vast?? |
#9
|
|||
|
|||
goed punt kapjes omgewisseld..
|
#10
|
|||
|
|||
De zuigerveren heb ik laten vervangen in revisiebedrijf. Ik heb die zuiger al van plaats verandert en dan was het dezelfde zuiger. Maar 1keer had ik wel dat een andere zuiger vastliep met die te veranderen. Zou het aan het onderste schedelkapje kunnen liggen?
|
#11
|
||||
|
||||
ja anders had ik het niet geopperd...
__________________
Don't take life too serious. You'll never escape it alive anyway. |
#12
|
|||
|
|||
Quote:
Welke kapjes juist? |
#13
|
||||
|
||||
die onderste lagerkapjes[die je met die 2 boutjes op de stang draait]vormen een paar met de stang en dienen dus voor demontage gemerkt te worden,aangezien anders de boring niet meer klopt.
__________________
Don't take life too serious. You'll never escape it alive anyway. |
#14
|
|||
|
|||
Quote:
Dus die kleine halve schaaltjes tussen de zuigerstang en krukas van 10mm ofzo dik. Kan het daar aan liggen? Of die halve schaal van de drijfstang? |
#15
|
|||
|
|||
Quote:
Aah dus daar zit de fout. Nu enkel nog de oplossing. Hoe kan ik dat terug oplossen? |
#16
|
||||
|
||||
ik geef het op.....dit is toch te treurig?
waarom laat je het niet iemand doen,die wel iets ervan af weet?
__________________
Don't take life too serious. You'll never escape it alive anyway. |
#17
|
|||
|
|||
wie heeft het blok gedemonteerd?? jij zelf..
Je hebt dus niks genummerd of zo weg gelegd dat het duidelijk was waar wat komt.. Is er ook iets opgemeten aan de krukas en drijstangen enz hoe weet je dat je de juiste maat lagerschaaltjes hebt.. enz enz voor iedereen een eerste keer met een blok opbouwen.... maar waarom doe je zo iets niet samen met iemand die het vaker gedaan heeft.. |
#18
|
|||
|
|||
Quote:
Het enige dat uit de blok is geweest zijn de zuigers en de zuigerveren heb ik laten vervangen door een bedrijf. De krukas is nog inorde normaal. En ik had idd beter die vier schaaltjes van de zuigerstangen genummert. |
#19
|
|||
|
|||
Quote:
Ik weet er wel wat vanaf maar blijkbaar niet genoeg |
#20
|
|||
|
|||
Nog iemand iedeeen?
|