|
|||
|
|||
distributie 2.0 TDI 140PK
Binnenkort moet ik een distributie vervangen van een golf 5 2.0 TDI. Nu vroeg ik me af of er speciaal gereedschap voor nodig is, voor bijvoorbeeld de nokkenassen te blokkeren? Het is zeker niet m'n eerste keer dat ik een distributie vervang, maar wel voor dit type motor . heeft iemand misschien foto's van de distrubutie met de assen? Ik hoor graag wat tips..
|
|
|||
|
|||
Quote:
Blokkeren van een nokkenas kan gewoon met een boortje van 6 of m6 boutje Blokkeren van de krukas moet oficieel met speciaal gereedschap. |
|
|||
|
|||
Quote:
das wel beter die riemen gaan er erg strak om heen dus beter als krukas vast zit |
|
|||
|
|||
oke, enig idee waar dat speciaal gereedschap te krijgen is? of kom je dan uit bij de dealer?
|
|
|||
|
|||
Oke, en waar kan ik dat speciaal gereedschap krijgen? of kom je dan bij de dealer?
|
|
|||
|
|||
Krijgen in de vorm van lenen of kopen ? ?
Kopen kan bij de dealer maar ook bij de betere automaterialenzaak. Lenen kun je vaak alleen als je iemand kent die zo'n setje heeft. |
|
|||
|
|||
Gewoon je krukas even merken...
als je een 16 klepper hebt 2 nokkenassen vastzetten bij de 8 klepper 1 nokkenas vast zetten, de 3 boutjes van de nokkenas poulie even lossen dan is het piece of cake.. Krukas even duidelijk afmerken met een lakstift, dan kan het nooit misgaan. SPeciaal gereedschap is de T10100 trouwens voor de krukas. |
|
|||
|
|||
Quote:
Zijn twee verschillende afhankelijk of je een rond of ovaal krukastandwiel hebt |
|
||||
|
||||
Gereedschap gewoon lenen bij de (betere) automaterialenzaak waar je het weghaalt.
|
|
|||
|
|||
bedankt mannen..
|