Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf,Bora en New Beetle MK IV
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts

Reply

Thread Tools Search this Thread
Old 23-03-2011, 20:53
WilliamH WilliamH is offline
Forum regular

Default Navigatie

Ik was gewoon eens benieuwd of er mensen zijn die een 2din navisysteem achteraf ingebouwd hebben in de Golf/Bora.

Ik ben me een beetje aan het oriënteren op welk systeem te kiezen. Origineel VW is behalve prijzig ook minder uitgebreid dan wat aftermarket bied.

Twee systemen heb ik op het oog, en wil graag weten of mensen hier ervaringen mee hebben. (en welke)

De eerste is de Zenec ZE NC2040, gemaakt voor VW Golf 4 en is van Duitse/Zwitserse makelij. In ieder geval dus niet uit China. Is zeer uitgebreid en ziet er dus veelbelovend uit.

Dan de tweede waarvan ik het merk niet weet, maar ik doe er gewoon een linkje bij, wellicht kent iemand deze. Het lijkt op de Zenec, maar is toch 300 euro goedkoper. Hierdoor dus prijstechnisch interessant, maar iets zegt me ook dat er een reden voor ie dat deze goedkoper is.
Linkje hier
Reply With Quote
Old 23-03-2011, 21:12
Arne's Avatar
Arne Arne is offline
Volksforum Aandeelhouder

Send a message via MSN to Arne

Van de Zenec schijnt de tuner echt bizar slecht te zijn, ontvangst is drama. Dat heeft mij tot nu toe tegen gehouden er 1 te kopen. Die goedkope is Chinees, en dat is echt troep.

Wat dan wel te kiezen? Geen idee....ik wacht op het moment op de Telefunken TF AS 9180, http://www.telefunken.com/index.php...assified_id=297 maar daar heb jij weinig aan in een mk4.
Reply With Quote
Old 25-03-2011, 00:05
Forum regular

Quote:
Originally Posted by Arne
Van de Zenec schijnt de tuner echt bizar slecht te zijn, ontvangst is drama. Dat heeft mij tot nu toe tegen gehouden er 1 te kopen. Die goedkope is Chinees, en dat is echt troep.

Wat dan wel te kiezen? Geen idee....ik wacht op het moment op de Telefunken TF AS 9180, http://www.telefunken.com/index.php...assified_id=297 maar daar heb jij weinig aan in een mk4.

Bedankt voor de tip. Telefunken is echt een Duits topmerk. (mijn vader heeft gewerkt bij het bedrijf dat jaren geleden distributeur was in NL, dus zat ervaring met dit merk) Gaat alleen inderdaad in een Mk4 niet passen.

Als de goedkope inderdaad chineze namaak is, komt dat niet in mijn VW. Ik rij niet voor niets alleen nog maar Duitse degelijke auto's natuurlijk.

Van de Zenec is het jammer te horen dat de tuner slecht is, meer mensen met deze ervaring? Opzich luister ik echt nooit naar de radio, aangezien ik ook nu al 8gb muziek in de auto heb, maar het is toch jammer voor dat geld als dat zo slecht is.
Reply With Quote
Old 26-03-2011, 13:06
SteffenUS's Avatar
SteffenUS SteffenUS is offline
VW Fanatic

Ben wel benieuwd wat jouw budget is. Ik heb dubbel din erin, een van Kenwood, met alles erop en eraan. Heel tevreden over, maar kostte wel een paar eurotjes. Persoonlijk vind ik het zonde om een nieuw systeem (of wat voor onderdeel dan ook)aan te schaffen en erachter te komen dat het toch wat tegenvalt. Spaar liever door voor iets wat echt aan m'n wensen voldoet.

mijn systeem; http://www.kenwood.nl/products/car/...vers/DDX8022BT/
Reply With Quote
Old 26-03-2011, 18:11
Forum regular

Quote:
Originally Posted by SteffenUS
Ben wel benieuwd wat jouw budget is. Ik heb dubbel din erin, een van Kenwood, met alles erop en eraan. Heel tevreden over, maar kostte wel een paar eurotjes. Persoonlijk vind ik het zonde om een nieuw systeem (of wat voor onderdeel dan ook)aan te schaffen en erachter te komen dat het toch wat tegenvalt. Spaar liever door voor iets wat echt aan m'n wensen voldoet.

mijn systeem; http://www.kenwood.nl/products/car/...vers/DDX8022BT/

Dit is ook een mooi systeem. Ik heb nu een "simpele" kenwood erin, ook met iPod aansturing en bluetooth, en dat bevalt ook erg goed, dus dit is een optie waar ik zeker naar moet kijken.
Budget heb ik er niet echt voor, gewoon een afweging tussen wat het kost en wat het kan in dit geval. Ik weet dat je voor een dergelijk systeem toch richting 1000 euro moet gaan denken, dus dat is wel een goede richtprijs.
Reply With Quote
Reply

Posting Rules