Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Vento MK III
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 21-03-2011, 12:51
CleanTFSI's Avatar
CleanTFSI CleanTFSI is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Oct 2009
Posts: 94
Send a message via AIM to CleanTFSI
Default Golf 3,5 TFSI gezocht hulp bij storing

Goedendag

ik heb een Golf 3,5 met een Golf 5 GTI motor van 2006, een 2.0 TFSI AXX met 200 pk

deze liep voor het eerst November afgelopen jaar na heel wat jaren bezig te zijn geweest

heb er 3 weken van kunnen genieten, en daarna heb ik een storing gehad met mijn gasklep
Namelijk dat deze niet meer reageerde op mijn gaspedaal

Na lang zoeken en meten toch gevonden dat er een draad van de kabelboom was beschadigd
Deze heb ik gerepareerd en het gas werkt weer gewoon

sinds dien heeft de motor eigenlijk niet goed meer gelopen

Van alles door gemeten, geen kabelbreuken en geen hoge weerstanden

Dit is de storing
000400 - Fuel Pressure Sensor (G247): Circuit Malfunction
P0190 - 001 - Upper Limit Exceeded
Freeze Frame:
Fault Status: 01100001
Fault Priority: 0
Fault Frequency: 1
Time Indication: 0

Freeze Frame:
RPM: 758 /min
Load: 27.4 %
Speed: 0.0 km/h
Temperature: 71.0°C
Temperature: 7.0°C
Absolute Pres.: 1010.0 mbar
Voltage: 14.224 V

inmiddels zit er een nieuwe
-FSI- pomp op omdat de max. druk maar 9,7 bar was
en nadat de pomp vernieuwd is was de druk netjes 110 bar

-beide brandstofdruksensoren vernieuwd voor het lage en hoge druk gedeelte

-overdrukventiel vernieuwd

-injectoren laten reinigen en testen deze waren enorm vervuild , deze moesten 2 keer gereinigd worden

-draden van de nokkenassensor en brandstofdruk door gemeten op weerstand deze waren goed

-Andere ECU gemonteerd zonder resultaat

-extra massa kabel vanaf de accu naar de motor aangelegd (accu zit in de kofferbak)

-paar nieuwe stekker gemonteerd omdat deze beschadigt waren

-opvoerpomp in de tank was al nieuw

-nokkenasversteler sensor deze heb ik vernieuwd omdat de stekker beschadigt was


De motor loopt net of staat de ontsteking verkeerd afgesteld!!!!

Iemand een idee wat deze storing kan zijn of iemand die mij hier mee wil helpen

Ik kom er namelijk niet meer uit ben al vanaf november vorig jaar bezig met de storing
__________________
Golf V GTI DSG OnAir te koop
Golf 3 1.6 CL inmidels 2.0 16V TFSI GTI on Air
Polo G40 verkocht

Suzuki GSR 750 K11
Reply With Quote
  #2  
Old 23-03-2011, 12:47
CleanTFSI's Avatar
CleanTFSI CleanTFSI is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Oct 2009
Posts: 94
Send a message via AIM to CleanTFSI
Default

up
__________________
Golf V GTI DSG OnAir te koop
Golf 3 1.6 CL inmidels 2.0 16V TFSI GTI on Air
Polo G40 verkocht

Suzuki GSR 750 K11
Reply With Quote
  #3  
Old 23-03-2011, 12:50
Rallyegolf20vt's Avatar
Rallyegolf20vt Rallyegolf20vt is offline
Draaideur Donateur - Retroracer
 
Join Date: Mar 2005
Posts: 935
Default

Is je carterontluchtings klep op het kleppendeksel nog wel goed?
En heb je geen valse lucht in het inlaatlucht traject?
Daar zijn deze motoren nogal gevoelig voor.
__________________
There`s no substitute for Turbo engines

Rallyegolf 2.5 TFSI S-tronic Quattro
Rallyegolf
Reply With Quote
  #4  
Old 23-03-2011, 21:17
3wheel 3wheel is offline
Forum Regular
 
Join Date: Mar 2008
Posts: 110
Default

met de accu in de achterbak mischien ook extra plus draden (of dikkere gebruiken) trekken naar groot verbruikers? hoe langer de draad hoe hoger de weerstand en dus het verlies.
Heb zelf destijds (niet auto gerelateerd maar toch.......) nog al wat moeite gehad de motor weer aan de praat te krijgen nadat ik de accu verplaatst had naar de achterbak van het zijspan; de motor starte gewoon niet meer, ging wel moeizaam rond maar sloeg niet meer aan; toen heb ik de plus en massa kabels vervangen door een 2 keer zo dikke (de massa is zelfs dubbel uitgevoerd, 1 naar het frame en 1 naar het blok) sinds dien loopt de oude dame weer goed.
Je praat dan over een verlenging van de hoofdbekabeling van de accu van ca 20cm naar anderhalve meter, bij een luchtgekoelde carburateur motor zonder verdere fratsen zoals brandstof-pompen ecu's e.d.
ik kan me dus goed voorstellen dat een modern autoblok daar nog gevoeliger voor is en je dus het best flink dikke kabels kunt trekken tussen de nieuwe accuplaats en de hoofdaansluitingen in de motor-ruimte (ik heb bij de lokale auto groothandel een paar meter van de dikst leverbare accudraden gekocht)

Last edited by 3wheel : 23-03-2011 at 21:21.
Reply With Quote
  #5  
Old 23-03-2011, 23:01
Pewi Vwteam Pewi Vwteam is offline
Married to PC
 
Join Date: Oct 2007
Posts: 3,896
Default

wat geven ze aan wat het kan wezen dan? bij de codering die je hebt.
Reply With Quote
  #6  
Old 24-03-2011, 00:28
RubenD's Avatar
RubenD RubenD is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 6,221
Default

Schrijf je nu dat de motor net aan draait of dat hij niet draaien wil?

Gezien dat toerental van de foutmelding zou ik zeggen van niet of erg beroerd.
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 10:39.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum