|
||||
|
||||
Versnellingsbak olie via kilometerkabel!
Ik heb een zeer vervelend stinkend probleem sinds vandaag.
Mijn pedalen waren ineens nat, na te kijken wat het was bleek het versnellingsbak olie te zijn! Het komt de auto binnen via de sinds kort vervangde kilometerkabel... kan het zijn dat er een ontluchting dichtzit? Of dat er een rubbertje ergens mist? Heb dit nog nooit meegemaakt en heb toch aardig gekke dingen bij me golf gehad. Het gaat om een golf2 gti 16v kr. Als er ontluchting op de zit waar kan ik die vinden? Wellicht is die verstopt. Tnxs! |
|
||||
|
||||
Waarschijnlijk mist er een soort afdichting (o-ring) van de kabel.
Ik heb dit ooit eens meegemaakt met een mercedes, door de spiraalvorm van de kabel word de olie omhooggewerkt totaan de km teller en dan loopt het naar beneden over de pedalen idd. Vlak achter de koppelingskabel staat er een pijpje op de bak met een kunstof dop,dat is de be/ontluchting.
|
|||
|
|||
De ontluchting zit bovenop en is een zwart dopje.
Zit er niet te veel olie in je bak?
|
||||
|
||||
Bakolie pijl is goed, zit geen zwart dopje meer op.... net even ingeprikt leekt dicht te zitten, maar wat een geur zeg, alle kabels etc doorweekt wordt een behoorlijk schoonmaak klusje... Tnxs voor de info, zal ook even kijken als ik geen o-ring mis.
|
|
||||
|
||||
Hopelijk krijg je die geur van de bakolie nog weg want als dit eenmaal in vloermatten of in je bekleding is getrokken krijg je het bijna niet meer weg...
|
||||
|
||||
Dat hoop ik ook idd, zal wel even een oude lap bij de tellerbak neerleggen zodat wat er nog in zit niet over alles heenloopt. Als er nog meer ideeen zijn wat het zou kunnen zijn graag!
|