#1
|
||||
|
||||
motorvraagje
hallo
ik rijd een polo 1000 van 1989 met een HZ motor nu hebben we vorige week een 1300 (MH)motor afgebroken, nou heb ik ff op internet aan het zoeken geweest en gevonden dat de nokkenas van mijn 1000 196 graden is en die van de 1300 204 graden. als ik nou de nokkenas van die 1300 steek, gaat dit voelbaar zijn kwa optrekken? en moet ik dan eventueel de carbu oversteken ook??? alle ideeën zijn welkom om mijn 1000 een beetje sneller te maken, liefst wel goeiekoop want ik heb nog een studentje iedereen alvast bedankt groetjes michael |
#2
|
|||
|
|||
moet als het goed is wel zonder probs gaan.
waarom heb je die MH eigenlijk niet compleet meegenomen?
__________________
Je voelt je lekkerder in een VOLKSWAGEN |
#3
|
||||
|
||||
we hadden een golf 2 gekocht met kapotte motor => en die hebben we is uit elkaar gehaald om te kijken wat er mis was. culas krom en een distributieriem zonder tandjes
|
#4
|
||||
|
||||
om je 1000tje sneller te maken
Gewoon ander blokje hangen PS: nu heeft ie ondertusse al wel wat sound bij dat is ook al iets, denke ze mss dat er een zwaarder blokje inzit
__________________
Greetz steve
|
#5
|
|||
|
|||
als je die 1.3 nog hebt,dan zou ik hem gaan reviseren.
onderdelen zijn best wel op ebay te vinden. 1.3 klaar maken eventueel met snlellere nok er in en dan plaatsen in de polo.
__________________
Je voelt je lekkerder in een VOLKSWAGEN |
#6
|
||||
|
||||
is idd een goed idee maar z´n polotje heeft slecht 69dkm op de teller staan
en het 1300tje stonden er bijna 150dkm op dus.... Heeft er nog iemand een ideetje om een 1000tje een beetje te versnellen????
__________________
Greetz steve
|
#7
|
||||
|
||||
een motorrivisie zou ik nog wel overwegen maar dan wsl niet met een gewone 1300 maar dan met een gt maar dat zal wsl toekomstmuziek zijn, of toekomstdromen zou ik het meer noemen
|
#8
|
||||
|
||||
steek die carb compleet met nokker op je 1000 cc ,gaat goed komen
__________________
kopbewerking ,pm |
#9
|
||||
|
||||
Heb min of meer per ongeluk een bewerkte MH kop gekocht via eBay.de... bewerkte in en uitlaat kanalen, verder niks aan kleppen, nokker e.d. er bij... Als je daar wat mee kunt...? (of iemand anders...)
__________________
Jetta 1.3 CBR carbs '84-Jetta 1.3 '84-Golf II 1.3 '84-Seat Ibiza 1.9 TDI '01-Golf II 1.6 D '85-Vento 1.9 TDI '96-Seat Cordoba 1.9 TDI '03-Golf II 1.6 B 86-Golf II 1.6 TD '86-Golf II 1.9 TDI '84-Polo 9N 1.9 TDI '05 |
#10
|
||||
|
||||
bedankt mannen
kga het wsl binnenkort doen. denk dat mijn distributieriem ook wel is aan vervanging toe is. eventueel dinges waar ik op moet letten bij het plaatsen van die nokkenas?? |
#11
|
||||
|
||||
zorg dat je zuigers van cylinder 1 en 4 in bdp staan (streepje pouly tussen het vissestaartje)
lagerkappen van nokkenas gewoon goed handvast zetten . nokkenas met de nokken van cylinder 1 omhoog monteren en cylinder 4 omlaag (zodat de stoters van cylinder 4 gelijk liggen ) kan niet missen
__________________
kopbewerking ,pm |
#12
|
|||
|
|||
[QUOTE=serge pot]lagerkappen van nokkenas gewoon goed handvast zetten. [QUOTE]
Dacht dat ik daarvoor een kleine nauwkeurige momentsleutel moest aanschaffen/lenen, maar ik begrijp hieruit dat dat niet nodig is? Dan ga ik binnenkort de 3f nokkenas in de AAV monteren... Berteld
__________________
Kever 1200 1966 -> verkocht Polo Coupe Prego 1.3 AAV '93/'94 |
#13
|
|||
|
|||
Ik zou het wel met een momentsleutel doen. 6Nm is maar heeel weinig.
__________________
Es geht nicht darum wie schnell man fährt, sondern wie gut man schnell fahren kann... 1975 Audi 50 GL 1976 Audi 50 GL 1988 Polo G40 |
#14
|
||||
|
||||
6? 20 toch?
__________________
sportklassiek klassieker forum |
#15
|
||||
|
||||
6nm en hoekverdraaieing van 30 graden
6nm zijn de klepdeksel boutjes .en dennis ik zet ze vaker vast dan jij je willy in je handen hebt
__________________
kopbewerking ,pm |
#16
|
|||
|
|||
Daarom zet ik het ook liever met een moment-sleutel vast
__________________
Es geht nicht darum wie schnell man fährt, sondern wie gut man schnell fahren kann... 1975 Audi 50 GL 1976 Audi 50 GL 1988 Polo G40 |