|
|||
|
|||
Spanbeugel(voor de stab.) monteren achteras golf 1
Hallo,
Ik heb een tijd geleden deze set gekocht bij oze duitse vrienden: http://www.clausvonessen.de/pi35/pd763.html Ik was gister bezig om mijn achteras met stabilisatorstang te monteren, met nieuwe powerflex rubbers etc. maar ik krijg de spanbeugels niet bij elkaar geknepen. Is hier een trucje voor of een handigheidje??? Gr. Ricardo |
|
||||
|
||||
Om te beginnen veel teflon/vaseline o.i.d gebruiken en een grote waterpomptang,dan moet het lukken.
En anders zit het probleem in de rubbers,deze zijn nieuw en stug. Moet lukken zoals ik beschreven heb. Groet'n uut Twente |
|
||||
|
||||
Je kan proberen voor een gedeelte een grote slangenklem erom te doen en aan te draaien, dat de beugel bij elkaar wordt geknepen. Die beugel had ik ook kapot, heb er gewoon 2 grote slangenklemmen op zitten nu
|
|
|||
|
|||
Bedankt, ik zal van de week weer eens een poging gaan wagen dan!
Groeten uit Brabant!! |
|
||||
|
||||
beugels zelf maken van gealvaniceerd staal
|
|
||||
|
||||
Dat is wel speciaal spul inderdaad. Nog nooit van gehoord.
Denk dat je gegalvaniseerd staal bedoeld :P Groetn uut salland
|
|||
|
|||
Waarom zelf maken als ik al originele beugels heb liggen???
Krijg ze er wel omheen, alleen bovenin moeten ze tegen elkaar om iets eroverheen te slaan zodat het blijft zitten, maar er zit zoveel spanning op! Zaterdag poging proberen denk ik maar.. |
|
|||
|
|||
Als het goed is loopt het schuifstuk taps
Klein van de beugel = groot van het schuifstuk Zit het erop dan de lip om tikken |
|
|||
|
|||
Lijm klem erop zetten?
|
|
||||
|
||||
Ik heb ze ook nog liggen. Ik kreeg ze er ook niet om en heb de nieuwe klemmen gebruikt met mijn oude beugels.
Succes
|
||||
|
||||
Als ik het me nog goed herinner moet je je powerflex rubbers in de vriezer leggen een nacht,
dan krimpen ze iets en zal het waarschijnlijk wel lukken
|
|||
|
|||
Quote:
Bedankt dat is ook nog een goede tip ja! Ben er nog niet aan toe gekomen maar dat komt goed |
|
||||
|
||||
Is het dan juist niet moeilijker hem om de stabilisator stang te krijgen?
|
||||
|
||||
lukt het al?
|
|
||||
|
||||
Ben ook wel benieuwd hoe het nu gelukt is voor dat ik ze zelf los maak.
En dan loop te kutten op een pas gecoate achteras.
|
||||
|
||||
Ik heb er ook aardig mee lopen martelen.. Uiteindelijk met twee man met een beste moordenaar/ vloeken/ zweten/ geduld de boel er op gekregen. Als het klemmetje een keer zit schuif je hem zo verder door te knijpen met een grote moordenaar.
|
||||
|
||||
Juist ja en dat op een pas net gemaakte achteras is lekker dan en ik ben al een jantje ongeduld zeker als dingen beschadigen die net netjes zijn gemaakt
|
||||
|
||||
Ga gewoon eerst eens 1 kant los maken en dan vast om zelf te kijken hoe dit nu eigenlijk gaat
|
|||
|
|||
Ik heb zeer veel vet gebruikt op het schuifstuk en waar deze op de beugel schuift. Niet teveel op het rubber. Want als ik dan op het schuifstuk sloeg. Sloeg ik de klem over het rubber heen. Eerst met een grote waterpomptang aanknijpen. Tot je een vlechttang op de klem kan zetten (Deze schiet er niet vanaf met kracht zetten) Vlechttang aanknijpen en dan het schuifstuk erop tikken
|
|
||||
|
||||
Quote:
Klinkt makkelijk