|
|||
|
|||
gordels zonder E keur
Hallo
ik kwam op internet nieuwe 3 puntsgordels tegen voor 70 euro zonder e keur zijn deze dan wel goed voor apk? grtn
|
||||
|
||||
Het kan ook het verschil zijn tussen leven en dood!
Weet niet wat je belankrijker vind? |
|
|||
|
|||
Quote:
Inderdaad, als gordels geen keurmerk hebben wil niet zeggen dat ze slecht zijn maar voor hetzelfde geld scheuren ze los bij een ongeluk. |
|
||||
|
||||
Ik vindt het dan nog best duur ook!
|
|||
|
|||
@ madison
waar zou jij ze met een rolsysteem voor minder met ekeur vandaan halen dan?
|
||||
|
||||
waarom voor minder met keurmerk?
|
|||
|
|||
3-punts is toch gewoon origineel of vergis ik me ? Even naar de sloop en voor een paar euro een gebruikte halen dan.
|
|
|||
|
|||
ja idd...dingen vind je bij bosjes voor paar euri. Enkel ff kijken of er scheuren inzitten en ie wel vastslaat dan lijkt me dat een betere optie!
|
|||
|
|||
ik bedoel een 4 punts race gordel sorry mijn fout
|
|||
|
|||
Als je een achterbank hebt zijn 4-punts sowieso afkeur lijkt mij? Aangezien ze ergens achterin bevestigd zitten en ze dus over de achterbank lopen op hoofd hoogte van de passagiers!
|
|||
|
|||
ik heb ook geen achterbank meer
want slaap afentoe achter in mn auto En beetje meer laadruimte is wel makkelijk met crossen als hobby
|
||||
|
||||
Als je meedoet aan autocross weet je ook het belang van een goede gordel.
Mijn advies, niet aan beginnen. Ik heb ooit en keer een kameraad uit zijn gordel zien knappen aan het eind van het lange stuk in Kollum. (ging vol in een kleibult met ongeveer 100 km per uur) Hij heeft geluk gehad , maar is minstens 3 week bont en blauw geweest. |
|
|||
|
|||
@ jan
die crossauto is puur hobby voor beetje op het maisland en wil deze gordels gebruiken voor mn straat golfje en bedoelde met crossen mn andere hobby brommercrossen
|
|||
|
|||
Bedenk wel voor je begint aan 4-punts gordels dat je een bevestiging in de auto moet gaan lassen/schroeven waardoor de gordel hoger vast zit als het punt waar de gordel langs de stoel loopt ! Anders kun je beter zonder gordels een ongeluk krijgen
|
|
|||
|
|||
ja dat komt wel goed
maar gordels zonder E keur zijn wel gewoon legaal voor apk en politie?
|
||||
|
||||
Nee, want je auto voldoet daarmee niet meer aan de typegoedkeuring!
|
|
|||
|
|||
@Jan nou dat is dus alles wat ik wilde weten