#1
|
||||
|
||||
Aan/uitschakelen van gloeirelais
Ik ben druk bezig om mijn 85'er (benzine) Jetta om te bouwen naar een turbo diesel.
Maar nu heb ik een vraag over het gloeirelais. Ik gebruik de bestaande kabelboom van de benzinemotor en laat de de draad van de spruitstukverwarming de gloeiers van stroom voorzien. Het gloeirelais heb ik op plaats 2 in de zekeringkast gezet. Tot zover werkt alles prima, kontakt aan /relais schakelt in/stroom op de draad bij de gloeiers. Maar nu heb ik het idee dat het relais niet uitschakeld. Schakeld het relais alleen uit als het ook daadwerkelijk belast wordt of is er een ander signaal nodig om het relais weer uit te schakelen? Ik hoop dat het verhaal een beetje duidelijk is. Alvast bedankt voor het meedenken. Gr Jan. |
#2
|
||||
|
||||
startsignaal schakelt de gloeikast uit.
__________________
Don't take life too serious. You'll never escape it alive anyway. |
#3
|
||||
|
||||
Waar haalt hij dat signaal vandaan Gerben?
Van de W-aansluiting? |
#4
|
||||
|
||||
start stroom vanaf je contactslot,weet niet of de dure term daarvoor w-aansluiting is
__________________
Don't take life too serious. You'll never escape it alive anyway. |
#5
|
||||
|
||||
Ok , startstroom vanaf het contaktslot krijgt hij waarschijnlijk standaard al uit de zekeringkast.
Dan moet de aansluiting zoals ik hem nu heb gewoon goed zijn. De W-aansluiting (aan de achterkant van de dynamo) geeft een toerental signaal. Hebben we allebei weer wat geleerd! Bedankt! |
#6
|
||||
|
||||
haha idd.
jij ook bedankt dus
__________________
Don't take life too serious. You'll never escape it alive anyway. |