#1
|
||||
|
||||
Vraagje over 1.6 benzine (EZ)
Ik heb een vraagje over een 84-er Golf2 1.6 benzine (EZ)
De motor heb ik vorige week een uitgebreide grote beurt gegeven,loopt opzich prima, rijdt en presteerd perfect, alleen stinkt ie naar benzinedampen (Ook met motor uit) en af en toe start ie slecht en laatst bijna helemaal niet meer. Nu lijkt het mij dat ie verzuipt of zoiets. Ook als de motor uit is, dat ie benzine 'doorsijpeld' ofzo. Heeft iemand ideeen en of tips waar ik naar moet kijken?? Kan geen brandstoflekkage vinden. Benzineslangen poreus..? Elektrische brandstofafsluiter die niet (helemaal) dicht gaat?? Tja, zeg het maar... Ik weet dat deze carburateurs storingsgevoelig zijn, maar deze problemen moeten toch op te lossen zijn.:S Alvast dank.
__________________
-- '81 VW Passat 32B met 1.6 TD-ic. -- en Vento TD |
#2
|
|||
|
|||
hij heeft een mechanise benzine pomp zit voor op je blok,,, als de auto niet loopt zal deze ook niet werken....
heb je aan de onsteking gedraaid ? als deze niet goed staat zal die moeilijker aanslaan en dan ook die stank van onverbrande benzine geven ....... ook hier 1.6 EZ 1984 even zoeken moet te doen zijn toch ook ik ruik wel is beetje benzine damp ach hij is ook bejaard
__________________
VRIJHEID IS EEN VOLGETANKTE Mk2 GOLF Last edited by gizmo98 : 06-02-2011 at 16:34. |
#3
|
||||
|
||||
haha een bekend probleem, Mijn oude Golf 2 ook met EZ motor stonk ook altijd naar benzinedampen. de golf van mij is er 485000 km oud mee geworden.
Deze carburateurs zijn niet de zelfde als de PN motoren. maar je kunt het wat verminderen door de vacuum/brandstof slangetjes te vervangen. rijd de auto verder goed, normaal stationair? anders moet de de carburateur af laten stellen. Ga wel naar een specialist, niet iedereen kan die carburateurs goed afstellen!!! |
#4
|
||||
|
||||
Ontsteking heb ik (nog) niet aan gedraaid,ga ik binnenkort ff checken en evt. bijstellen.
De auto heeft minder dan 150.000 km gelopen,kan zo te lezen nog even mee dus! De vacuumslangetjes vervangen lijkt me idd ook een goed idee. Is vast nooit verkeerd. Vmdg wilde hij weer niet aanslaan, na lang doorstartern met vol gas, sloeg ie eindelijk met hoop rook en gepruttel aan. De motor verzuipt duidelijk terwijl ie stilstaat. :P Best apart. Maar daarna loopt ie keurig netjes, reageert goed op gasgeven en geen bijzonderheden.
__________________
-- '81 VW Passat 32B met 1.6 TD-ic. -- en Vento TD |
#5
|
|||
|
|||
is dit alles onstaan na je beurt
heb je de distru ook vernieuwd... ??
__________________
VRIJHEID IS EEN VOLGETANKTE Mk2 GOLF |
#6
|
|||
|
|||
Vlotternaald die niet goed afsluit
Oorzaak lekke vlotter of wat vuil deeltjes |
#7
|
||||
|
||||
Nee, het was voor de beurt ook al zo.
En de distributieriem ga ik deze week pas vervangen. Heb al een busje Injectorclean van Wines in de tank gegoten, hopelijk gaat dat zijn werk goed doen.
__________________
-- '81 VW Passat 32B met 1.6 TD-ic. -- en Vento TD |
#8
|
|||
|
|||
oke ik wou zeggen als je de distru heb gedaan dan staat die tandje verkeerd
maar dat is het geval dan ook niet ,of hij moet al de tijd al iets verkeerd hebben gestaan suc6 ben benieuwd
__________________
VRIJHEID IS EEN VOLGETANKTE Mk2 GOLF |
#9
|
||||
|
||||
Nou, we zijn nu klein weekje en paar 100 km verder. Alle vacuumslangen heb ik vervangen, waren niet echt fris meer en de timing van de d-riem gecheckt.(Stond goed.) Hij stinkt nog wel eens wat lichtjes naar benzine, maar de startproblemen zijn voorbij. Waarschijnlijk waren het toch gare, poreuze vacuumslangen. En ook het feit dat ie lekker intensief zijn km's gemaakt heeft icm. de reiniger, heeft vast wat geholpen.
Ik wil iedereen bedanken voor het meedenken , deze thread kan wat mij betreft op slot.
__________________
-- '81 VW Passat 32B met 1.6 TD-ic. -- en Vento TD |