#1
|
|||
|
|||
VW Golf 1 GTI start niet.
Geachte heer / mevrouw
Ik zal mij eerst even voorstellen voordat ik mij probleem het forum op zend; Patrick Masselink en ben 29 en nu woonachtig in Zwolle voorheen Tubbergen Overijssel waar mijn Golf nu nog steeds staat. Ik heb een probleem met mijn restauratie project, ik krijg mijn auto niet aan het lopen. Hieronder de gegevens de auto gegevens; VW Golf 1 GTI bouwjaar 1983 Motor: 1.8 8V (compleet gereviseerd)brandstofsysteem injectie (K-tronic spinnekop). Ik heb de auto compleet gestript en ben hem nu weer aan het opbouwen en heb bijna alles aan de auto is vernieuwd. Het enige echte probleem wat ik nu ben tegen gekomen is dat ik hem niet meer aan het lopen krijg. De motor liep toen ik de auto kocht is er toen uitgehaald en compleet reviseerd door een bedrijf. Nu heb ik het weer gemonteerd en krijg met geen mogelijkheid de motor aan het lopen zoals het hoort. De distributie en ontsteking staan op tijd volgens de gegevens van de Golf vraagbaak en het Haynes Golf boek. Ik ben zelf al naar een klein autobedrijfje geweest die er na een week niet achter kon komen. Het enige wat de motor doet is, als ik de 1e en de 2de bougies erin heb zitten en de bougiekabels heb aangesloten en start, dan begint hij te lopen en als ik de 3de bougiekabel erop doe stopt de motor met lopen. De bougies zijn dan allemaal nat van de brandstof. Ik heb ook getest of ze allemaal vonken en dat doen ze, maar ik had een wat krachtiger vonk verwacht. Ik hoor graag van u mede Golf rijders Gr. Patrick Masselink |
#2
|
|||
|
|||
Klopt de ontstekingsvolgorde (1-3-4-2) wel dan?
Gr. Han
__________________
VW Golf I GTI '84 16vG60 VW Golf V GTI Limited Edition 240 (nr. 50) |
#3
|
||||
|
||||
Alle vacuümslangen ook wel goed aangesloten? (eigenlijk elke slang die op de inlaat e.d. gaat) Heb een soortgelijk probleem gehad, hij wil wel lopen (heel slecht) maar bij elke kleine verandering stopt hij er gewoon weer mee.
Er zit als het goed is tussen die luchtschuif aan de achterkant v/h blok en je inlaat ook ergens eens soort y stuk, deze moet ook in de goede richting aangesloten zijn, kwam bij ons ook allemaal wel vrij precies Je krijgt je ontsteking ook nooit goed afgesteld als de slangen op je inlaat niet goed zitten dus dat zou je ook nog eens kunnen controleren. Ik heb nog een behoorlijke verzameling documenten liggen over het K-jet systeem, bij interesse stuur maar pb Grz. Simon
__________________
Golf mk1 G40 <project/fun> Kever 1300s <funcruizer> Caddy mk1 1500 |
#4
|
||||
|
||||
Ik ben geen auto monteur
maar ik ben ook bijna zo ver dat ik mijn gti kan starten (als morgen de branstofleiding binnen is) alles is nieuw en gereviseerd, dus dat wordt ook duimen een vriend van mij heeft zijn gti al een tijdje klaar had ook een probleem bij de eerste start en bleek dat hij het vliegwiel er niet goed op had gezet zodat de onsteking niet op tijd te krijgen was hoe precies weet ik niet, want bij die van mij zaten er twee paspennen in, dus kan niet verkeerd gaan maar toch nog maar even gekontroleerd bij de montage of de 1e cilinder wel helemaal boven in stond. gr Peter |
#5
|
|||
|
|||
de onstekings module is gewoon stuk.....
__________________
quintus.....de grote race |
#6
|
||||
|
||||
Quote:
kan ook nog, die gaan vaak stuk zit in de parafaan bak |
#7
|
|||
|
|||
Of de hallgever is stuk, of de bobine kan je even checken.
Daarnaast kijken of je massa is aangesloten op goed blank metaal. Kan de luchtweger wel vrij bewegen, klemt deze nergens? Ook geef het contact blokje in het contact slot soms rare storingen, maar denk dat dit hier niet aan de orde is. Succes ermee, grtn yal |
#8
|
|||
|
|||
Heb je het goede merkteken gebruikt op je nokkenas tandwiel?
en cilinder 1 is de distributiezijde. |
#9
|
||||
|
||||
wat is het goede merkteken?
staan nog al wat tekens op |
#10
|
|||
|
|||
er staan er 2 op en het lijkt of het met een centerpunt is aangebracht, naar mijn weten moet je de binnenste hebben en die met de voorkant van je kleppendeksel
gelijk zetten. Voordat je gestart heb, heb je dan de vrijloop wel gecontroleerd door de bougies eruit te laten en dan aan de krukas de motor rond te draaien? |
#11
|
|||
|
|||
VW Golf 1 GTI start niet.
Allemaal bedankt voor jullie steun er zijn nog een paar dingen die ik kan/moet controleren.
De ontstekingsvolgorde klopt deze heb ik als volgt aangesloten (1-3-4-2) Alle vacuümslangen zijn naar mijn weten wel goed aangesloten, maar ik check het nog wel ff. De hallgever of de bobine kan ik ook nog even checken. Ik heb wel een vonk maar naar mijn weten zou deze toch krachtiger moeten zijn. De luchtweger kan wel vrij bewegen, deze klemt nergens, heb zelf de spinnekop al los gehad en gekeken of deze de brandstof nog goed door liet, deze was helemaal schoon en de centrale piston liep heel soepel, ga ervan uit dat deze goed is, want er zit niet veel in wat je kunt veranderen je kunt binnenin de verdeler iig niets regelen.De brandstof verdeler uit elkaar halen stelt niet zo veel voor als je het maar rustig doet, zodat niet de veertjes en plaatjes weg schieten, dan kun je deze ook zo weer in elkaar zetten. [IMG]15012011016[/IMG] [IMG]15012011011[/IMG] Ik zal de massa punten ook nog even goed extra checken, maar ga ervan uit dat deze goed zijn, deze zijn allemaal op blank metaal aangebracht met vaseline. Ik heb de goede merkteken gebruikt op de nokkenas tandwiel en voordat ik de auto wou starten heb ik de vrijloop gecontroleerd door aan de krukas de motor rond te draaien (zonder bougie) Gr. Patrick |
#12
|
||||
|
||||
vanavond mijn auto gestart voor het eerst na 2 jaar
restauratie, in de motor is alles nieuw slaat bijna aan, maar gaat dan direct weer uit. de verdeler een beetje verdraaid elke keer en toen ineens liep de motor. nu nog even goed op tijd zetten enz. maar het begin is er succes met die van jou Groetjes peter |
#13
|
||||
|
||||
Zoek anders even mijn toppic op. Heb ook zo'n probleem gehad met mij golf gti.
|