Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek overig > Motoren, turbo's, compressors, injectie, carb's, NOS, etc
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 29-12-2010, 11:34
Viper1988's Avatar
Viper1988 Viper1988 is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Jan 2010
Posts: 34
Default PF motor waar NZ motor inzit, PAST DIT???

Beste Leden,

Ik kan een mooie blauwe carosserie overkopen, en aangezien mijn edition blue gestript is wil ik er toch een leuke golf bij hebben om in te rijden.
Nou heb ik nog een GTI blokje liggen met motorcode PF, Maar zal deze passen in de auto dit ik wil kopen daar hangt namelijk een NZ blokje in?
Ik hoop dat jullie mij uit de brand kunnen helpen met al jullie nodige ervaringen.

Mocht het niet passen laat dan a.u.b. ook de punten even weten waarom t niet zou passen. Ik bedoel mocht het zo zijn dat het aan het subframe ligt, dan is het ook geen probleem die heb ik ook nog wel liggen

M.V.G.

Marc
Reply With Quote
  #2  
Old 30-12-2010, 16:19
Renegade Renegade is offline
VW Guru
 
Join Date: Nov 2007
Posts: 779
Default

Als je alle delen hebt liggen (subframe/motorsteunen/versnellingsbak e.d.) dan is het een kwestie van de oude motor eruit halen en de nieuwe er weer in lepelen

Wel ook even een achteras met schijven omzetten.
Reply With Quote
  #3  
Old 30-12-2010, 18:34
breadfan83's Avatar
breadfan83 breadfan83 is offline
Volksforum Draaideur Donateur Wheeler Dealer
 
Join Date: Dec 2005
Posts: 17,396
Send a message via AIM to breadfan83 Send a message via MSN to breadfan83
Default

Wat je sowieso nodig hebt:

Voorste motorsteun. Deze is anders, het subframe is gelijk. De motorsteunen kun je gewoon losschroeven en ombouten.

Uitlaatlijn, omdat deze 'n andere diameter heeft en aan de achterkant van het blok zit ipv. aan de voorkant.

Aandrijfassen met fusees en remmerij etc. De aandrijfassen zijn dikker en hebben een grotere flens dan die van je 1300. De fusees met remmerij kun je beter gewoon in één keer omzetten in plaats van alles los te halen van de 1300 en gti en dat stuk voor stuk om te zetten.

Met de grotere remmen heb je volgens mij ook een andere bekrachtiger nodig, maar dit weet ik voor de PF even niet 100% zeker. Zoals Renegade zegt is het ook handig gelijk even de achteras met schijven te monteren. Je zult ze niet vaak gebruiken, maar met wat meer vermogen is dit noiot weg.

Als de PF nog een externe brandstofpomp heeft, heb je die ook nodig. Deze zit net voor je rechter achterwiel onder de bodem van de auto in een metalen beugel gehangen.

De kabelboom is ook handig. Kijk ook even of je een oud of nieuw model zekeringkast en elektronica gebeuren hebt, of misschien die overgangszooi. Hier zitten verschillen in de stekkers en aansluitingen namelijk.

Als je de kabelboom er wel bij hebt, en deze van een ander typejaar is als die van de NZ, kan 't zijn dat het niet meer op je contactslot past. Dit moet je dan ook even omzetten. Ik heb daar ergens een topic over gemaakt, moet je maar even opzoeken.

Daarnaast natuurlijk de motor en bak met alle aanbouwdelen.

Het past allemaal als Lego dus. Inbouwen is helemaal geen probleem, aansluiten en alles werkend krijgen is het enige waarbij je effe wat dingen in de gaten moet houden. Maar als je alles compleet hebt van de PF moet ook dat geen probleem zijn.
__________________
Klutch Shirts

Quote:
Originally Posted by Richard
broodfanaat heeft gelijk


Buyer / seller feedback thread
Golf mk2 16v W.I.P.
Boot-sale
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 19:18.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum