|
|||
|
|||
Computerdoos kapot door led-achterlichten???
Hallo,
Ik heb overlaatst LED-achterlichten gestoken in mijn VW golf mk4, alles werkte perfect, de dag erna kreeg ik plots foutmelding van de motor (het lampje 'voorverwarmen' bleef knipperen, en kreeg de melding: motor laten nakijken), ook de uiteinden van het 3de remlicht bleven branden... Volgens garagist was de rempedaalsensor stuk?? Nadat de garagist een nieuwe sensor heeft besteld en het nog steeds niet is opgelost zegt hij dat de computerdoos kapot is door het steken van die led-achterlichten.. kan dat? wat kan de link zijn tussen de led-achterlichten, de "kapotte sensor" en de "kapotte computerdoos"? ik zelf weet hier niet veel van en al zeker niet van auto-elektronica, hopelijk kunnen jullie mij helpen en raad geven. |
|
|||
|
|||
dat klink heeel onlogisch....... als je alles gewoon goed aansluit dan kan dat gewoon bijna niet... ik heb zelf ook led achterlichten en alles werk gewoon bij mij...
gr antoine |
|
|||
|
|||
Quote:
bij aansluiting zijn ge fiches gewoon in elkaar geklikt, aan de achterlichten hingen wel nog andere fichhes, maar die waren niet nodig om de lichten te laten werken grtz |
|
||||
|
||||
Als de gloeispiraal-lamp brandt, alsmede de remlichten, dan is inderdaad vaak de remlichtschakelaar defect. Kan ook zijn dat de remlichten het niet doen, i.c.m brandend gloeispiraal-lampje, dan is de remlichtschakelaar ook defect.
Maar heb je al geprobeerd de originele achterlichten te monteren, om te kijken wat er dan gebeurd? Oh ja, welkom hier... |
|
|||
|
|||
Probeer nog maar eens een andere remlichtschakelaar, of monteer hem goed.. Dingen zijn van bagger kwaliteit tegenwoordig..
Computer kan niet zomaar stuk.. en zeker niet door een stel achterlichten.. |
|
|||
|
|||
zet maar gwn terug oem achterlichten, dat led gedoe op een golf IV past echt niet,
heb wel al hoort dat er meerdere probs zijn met led lichten en foutcodes, maar computerdoos gaat idd niet zo slecht stuk zit nog zekering tussen ook hoor grtjs |