Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK II
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 29-11-2010, 20:41
Bumper83's Avatar
Bumper83 Bumper83 is offline
Volksforum Draaideur Donateur
 
Join Date: Oct 2010
Posts: 643
Default Hoge koelwater temp

Hallo,

na het vervangen van mijn kilometerteller (en daarmee het demonteren van mn instrumentenpaneel) viel mij op dat mijn koelwatertemp indicator nu behoorlijk warm aangeeft. Als ik gewoon rustig door de stad rijdt, en veel stoplichten tegenkom of veel stationair draait klim de naald richting het witte dunne streepje, daarbij is mijn olietemperatuur ook rond de 100 graden. Voorheen had ik pas een olietemperatuur van rond de 100 als ik een lang stuk 120 (iets harder kan ook :P) reed over de snelweg, of is dit ook normaal voor stadsverkeer? Nu daalt mn kw temperatuur weer als ik rijdend ben (rijwindkoeling) of als ik mn kachel vol op warm zet of als heel laat mn fan bijspringt. Ik vraag mij nu af wat er loos is en / of er samenhang is met het repareren van mn instrumenten paneel?

Ik heb zelf al de spanningsstabilisator aan de achterzijde instr.paneel doorgemeten en kwam 9.88V uit dus das ok, had eigenlijk ook niet anders verwacht want mn benzinemeter geeft wel normaal aan.

Radiateur fan komt bij maar dan zit de naald al ruim tussen het lampje en richting het dunne streepje?!

Nu zat ik bedenken waar het dan nog meer aan zou kunnen liggen: 1 defecte koelwatertemp indicator, 2 onjuiste werking thermostaat, 3 onjuiste werking thermoschakelaar voor fan, 4 onjuist signaal temperatuurvoeler.

Het controleren van de thermostaat en de thermoschakelaar is me wel duidelijk alleen hoe kan ik (makkelijk) de koelwatertemp klok en het signaal van de temperatuurvoeler doormeten of bepalen of deze defect zijn?!

Of heeft er iemand nog een idee waar dit door zou kunnen komen?

Auto betreft Golf 2 Gti 1985

Mvg Robert
__________________
Wagenpark:

Golf 2 GTI 8v 1985 (Under Construction)
Golf 2 Avance 1.3 1987 (SOLD)
Passat Sportline 2.0 20V 2002 (SOLD)
Reply With Quote
  #2  
Old 29-11-2010, 21:36
tim_j's Avatar
tim_j tim_j is offline
Married to PC
 
Join Date: Mar 2008
Posts: 3,485
Default

Ik zou bijna zeggen dat de thermostaat dicht blijft zitten.
__________________
Octavia Combi 1.6tdi - Daily
'Dark burgundy' Golf 2 1.9 tdi 161pk/366nm 1990 - Sold to Gijs.
'Calypso Green' Golf 2 1.8i GL 1990 - rear ended ?

Last edited by tim_j : 29-11-2010 at 21:38.
Reply With Quote
  #3  
Old 29-11-2010, 21:49
Wilhelm Wilhelm is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Nov 2010
Posts: 10
Default

als de fan wel aanslaat betekent dat meestal dat de thermostaat nog wel werkt. zou er verder ook niet echt wakker van liggen zolang de meter nog niet in het rode komt. olie temperatuur van 100 graden valt wel mee, de mijne staat zomers met filerijden meestal rond de 110 graden.
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 20:53.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum