#1
|
|||
|
|||
Ontsteking 1.3 HK-motor
Ik "moet" eigenlijk dringend weten hoe het nou zit met de ontsteking van een 1.3 HK-motor. Ik heb mijn MH blokje vervangen door een HK motor, ik weet dat dit eigenlijk een stap achteruit is maar het kon even niet anders!
De MH motor heeft op het ontstekingshuis een Hall-generator zitten en de HK motor heeft dit niet. Nou heb ik gezien dat er op het ontstekingshuis van de HK 2 van die steekpennetjes zitten en weet dat er 1 naar de bobine gaat. Nu heb ik een paar vraagjes: 1. Kan ik de bobine gebruiken van de MH en dan de ontstekingsmodule weglaten? 2. Ik heb ergens gelezen dat de HK ook een condensator nodig is, klopt dit en welke moet ik dan hebben? 3. Waar moeten die steekpennetjes precies op aangesloten worden? 4. Zijn er verder nog belangrijke verschillen in de motoren waar ik op moet letten? Bedankt alvast voor de reacties! Gr. Marvin |
#2
|
|||
|
|||
heb je de vraagbaak polo / derby 1981 tot 1986 ?
vanaf blz 72 alle info over onsteking inclusief motorcodes. s6 |
#3
|
||||
|
||||
1: De bobine van een MH kun je niet gebruiken voor een HK verdeler
2: De condensator zit op het verdelerhuis van de HK, de groene draad die daar aan zit moet naar de +1 aansluiting op de bobine 3: Wat voor aansluiting heb je nog over dan? Zitten de contactpunten wel in de verdeler? 4: Als de HK een handchoke heeft zul je daar nog een kabel voor moeten hebben |
#4
|
||||
|
||||
Massa en +1 zitten er op de verdeler als het goed is.
__________________
"73 Käfer |