#1
|
||||
|
||||
mijn mk1 project
Hallo ik ben Jurgen en ben 31 jaar
Ik rij al sinds ik mijn rijbewijs heb in volkswagen en wil ook niks meer anders. Ik heb sinds een paar maanden een golf 1. En heb er eerst een tijdje in gereden en een paar treffens bezocht. In de tussen tijd ben ik op zoek gegaan naar een halletje om mijn golf uit elkaar te trekken over een tijd weer op te bouwen. Ik heb vorig maand een hal gevonden en de mk1 er heen gebracht. Dit is een foto van de mijne in de bijna originele staat. Het betreft een golf 1 uit 1980 Er ligt een dikke 1.1 blok in en het is een M uitvoering. Hij is in 2009 op Nederlands kenteken gekomen. En zo ver als ik in de boekjes terug kan vinden ben ik de 3de eigenaar. Het halletje is dus gevonden en ben dus maar eens begonnen met het demonteren van de 1 (sorry voor de slechte foto's maar zijn met mijn mobiel gemaakt) De bedoeling is om hem helemaal uit elkaar te halen om hem weer in zijn originele kleur over te laten spuiten. En er weer een zeer nette auto van te maken met kleine aanpassingen. |
#2
|
||||
|
||||
leuk ding,succes met de renovatie....
__________________
Don't take life too serious. You'll never escape it alive anyway. |
#3
|
||||
|
||||
Succes met de restauratie. Hij zag er van te voren ook al niet slecht uit moet ik zeggen, tenminste op de foto.
__________________
Golf 1 1977 in the making
|
#5
|
||||
|
||||
dank jullie wel voor de reacties.
@audilimburg nee dat klopt hij is ook nog niet begonnen me de staat van ontbinding. maar om dat voor te zijn ben ik er maar vast mee begonnen. En de vorige eigenaar heeft er al eens andere voor schermen op gezet en de kleur die er toen is op gekomen is toch net iets anders als de originele kleur en daar irriteerde ik mij aan. Dus nu ga ik hem kaal maken en laat ik hem zo wie zo van de buitenkant en het motorruim op nieuw spuiten. Onder tussen is de motor er nu ook uit. Hier ga ik niet te veel aan doen om dat dit motortje nog geen ton heeft gelopen. Enigste wat ik er aan ga doen is overal even nieuwe pakkingen tussen doen en nieuwe riempjes en zo. En als ik hem dan toch kaal maak voor de spuiter kan ik mooi even de rest van de auto goed na kijken op roest. Enigste punten die ik nu heb gevonden zijn de zet rand van de kokerbalk bij de krik punten. En 1 plek binnen ter hoogte van het rechter achter wiel. en wat vlieg roest aan de buiten kant. Maar dat is niet erg omdat hij toch gespoten gaat worden. |
#6
|
||||
|
||||
gisteren heb ik niet zo veel kunnen doen aan de auto.
Maar wel even snel een paar foto's gemaakt van hoe die er nu bij staat. Dit is tot nu toe de ergste roestplek van de golf en daar zal een nieuw stuk in gelast moeten worden want dit stuk is gaar. en even een foto van mijn drank bak die ik dagelijks gebruik en om onderdelen op te halen. |
#7
|
||||
|
||||
zo na een paar dagen niet zo veel tijd gehad te hebben om aan de golf te werken.
Was het gisteren weer tijd om volgas de auto te demonteren. Omdat foto's meer zeggen als worden even een paar pics van de staat nu. Ik zit nu alleen met een paar vragen wat betreft de dorpels en hoop dat jullie mij daar iets duidelijkheid over kunnen geven. Het probleem is namelijk dat de zet randen van de dorpels op de krik punten aan het vergaan is of naar mijn mening te verbogen zijn. Maar dit is alleen de zet rand dus niet de dorpels. even een paar foto's Nou pak ik deze auto zo aan dat ik dit eigenlijk ook netjes wil hebben. Nu zit ik er mee dat alleen de zet randen er zo uit zien en dat de dorpels nog gewoon hard zijn. En ik het eigelijk zonde vind om de dorpels er uit te zagen en nieuwe er in te lassen. Nu dan mijn vraag: Mag je de stukken op de foto's er uit slijpen en nieuwe stukken in lassen voor de apk? Want sommige mensen die ik daar over spreek zeggen dat het niet mag met betrekking op de stevigheid van de auto en anderen zeggen dat het wel weer mag. Dus ben ik daar nu over aan het twijfelen. Wie kan mij daar duidelijkheid over geven? |
#8
|
||||
|
||||
Ik zou de randen eerst eens goed schoonmaken en dan kijken hoe ze er aan toe zijn.
Je kunt er een klein randje inzetten gewoon de puntlassen losboren en dan het slechte stuk eruit slijpen en zelf een nieuw randje maken bij mij zag het er ook zo uit en ik heb de hele dorpels vervangen omdat er toch wel roest onder de tectyl zat. |
#9
|
||||
|
||||
gewoon 20 cm eruit zagen en er weer netjes co2 inlassen
bestaat uit 3 stukken 1 rechtopstaand tot binnen in de auto 1 onder buiten en 1 onder binnen, niet moeilijk wel veel werk, tip, zet de auto op zijn kant op banden kun je er recht bij staan te lassen. klinkt heftig maar makkie wanneer de auto kaal is, ik deed het alleen zonder hulp roestplek binnen is vaak een teken dat het spatbord binnen er slecht aan toe is, kun je kompleet vervangen. |
#10
|
||||
|
||||
[QUOTE=vwcrazy]Hallo ik ben Jurgen en ben 31 jaar
Ik rij al sinds ik mijn rijbewijs heb in volkswagen en wil ook niks meer anders. Ik heb sinds een paar maanden een golf 1. En heb er eerst een tijdje in gereden en een paar treffens bezocht. In de tussen tijd ben ik op zoek gegaan naar een halletje om mijn golf uit elkaar te trekken over een tijd weer op te bouwen. Ik heb vorig maand een hal gevonden en de mk1 er heen gebracht. Dit is een foto van de mijne in de bijna originele staat. Als je op de foto's kijkt heb je ook een zeldzame Golf SC - grille en zijwaartse stootranden op de Mk1 zitten.
__________________
Daily's : 2019 Seat Leon ST 1.5TSi FR 1989 VW Golf GL 1.8 Ex VW's: 1990 VW Golf GL 1.6TD Intercooler 1996 VW Golf GT 1.9TDi Special 1991 VW Golf Pasadena 1.6TD Intercooler 1983 VW Golf Rabbit LX 1.1 2001 VW Golf Base 1.9TDi Edition |
#11
|
||||
|
||||
dat zag ik idd ook al
nette mk1 en succes met het project
__________________
VW Golf 6 GTD 2013 VW Golf 1 Diesel 1983 VW Golf 1 Benzine 1977 http://www.classicmk1.nl |
#12
|
||||
|
||||
@ golfmeister en golf1gti83
bedankt voor jullie antwoord hier schiet ik iets mee op. ik mag het er dus gewoon uitslijpen en nieuwe stukken inlassen. Dan zal ik een maat van me even vragen of hij binnenkort een paar zaterdagen tijd heb om het te lassen want zelfkan ik het niet. @ The_Rabbit en mk1diesel Toen ik deze mk1 op marktplaats zag staan dacht ik ook dat dit een sc model was ivm de oranje lijsten en logo. maar achterop staat golf M en dit vind ik zelf ook raar. Wat ik gehoord heb is dat een M model ook niet veel voorkomt maar weet het niet zeker. Nu ben ik op internet al wel aan het zoeken geweest wat het verschil is tussen het M model en het SC model. Maar kan nog niet echt veel vinden. Misschien dat jullie mij daar meer info over kunnen geven want ik ben er wel benieuwd naar. Ik zit nu ook te twijfelen of wat ik moet doen als ik hem weer op ga bouwen. Aan de ene kant wil ik de oranje lijsten er weer op zetten om dat je ze bijna niet ziet. Maar aan de andere kant wil ik ook wel chrome lijsten spiegels en wat andere chrome dingen omdat ik dat wel classie vind. |
#13
|
||||
|
||||
Quote:
Het MX-model van de Golf ken ik, maar van het M-model heb ik zelden gehoord. Staat me wel voor dat ik hier op het forum al eens iets over gezien heb.
__________________
Daily's : 2019 Seat Leon ST 1.5TSi FR 1989 VW Golf GL 1.8 Ex VW's: 1990 VW Golf GL 1.6TD Intercooler 1996 VW Golf GT 1.9TDi Special 1991 VW Golf Pasadena 1.6TD Intercooler 1983 VW Golf Rabbit LX 1.1 2001 VW Golf Base 1.9TDi Edition |
#14
|
|||
|
|||
Leuke auto hoor , dit is een SC uitvoering die heb je geloof ik in grijs en wit.
De M uitvoering is een Nederlandse uitvoering , hetzelfde voor MX uitvoering. De M uitvoering zijn denk ik hier 2 van op het forum alle 2 geel en kaal uitgevoerd en volgens mij altijd 1100 of 1300 hetzelfde als de MX uitvoering die van 1978 t/m 1980 zijn geleverd. Waren allebei actiemodellen. maar dit is een gewone SC uitvoering. Heb je ook foto's van het interieur de stoelen enz? Zijn die toevallig 2 delig? groen geblokt?
__________________
- Polo1 900 1977 - resto next year - Golf 1600 LS AUTOMATIC - 1976 - resto-project. - Golf 1300 C - 1984 - from GRANDMA daily driven |
#15
|
||||
|
||||
Maar als de m uitvoering alleen in Nederland geleverd is.
hoe kan het dan dat deze uit Duitsland geimporteerd is? zal morgen even foto's maken van het interieur maar die is niet groen geblokt. maar grijs geblokt in het midden en zwart aan de zijkant Meteen even een kleine update. Vandaag even 2 dorpels besteld en als het goed is komen die maandag binnen. En als de planning klopt gaan morgen de ruiten er uit. Tevens ook 2 bumpers weten te scoren met chrome bies. De chrome biesjes van de achterbumper zijn nog in prima staat. Alleen de bovenste bies van de voorbumper moet voor de mooiigheid vervangen worden. Zijn die nog ergens te krijgen of moet ik daar zelf iets voor verzinnen? Ook heb ik nog een scharnier dakrekje gekocht maar weet nog niet of ik die uit eindelijk ga gebruiken. Ik zal morgen even van dit alles wat pics schieten en het hier posten. Last edited by vwcrazy : 07-01-2011 at 19:58. |
#16
|
||||
|
||||
Quote:
Dan is het volgens mij een Golf SC. Heb hier een link met ongeveer halfwege de pagina 3 foto's van een originele SC. http://www.autoweek.nl/forum/read.php?6,1551887,2917631
__________________
Daily's : 2019 Seat Leon ST 1.5TSi FR 1989 VW Golf GL 1.8 Ex VW's: 1990 VW Golf GL 1.6TD Intercooler 1996 VW Golf GT 1.9TDi Special 1991 VW Golf Pasadena 1.6TD Intercooler 1983 VW Golf Rabbit LX 1.1 2001 VW Golf Base 1.9TDi Edition Last edited by The_Rabbit : 07-01-2011 at 20:53. |
#17
|
||||
|
||||
Vandaag eindelijk weer eens 2 uurtjes met de golf bezig geweest.
Vandaag zijn de ruiten er uit gehaald en heb ik het hemeltje ook verwijdert uit de golf. Het viel me nog mee hoe het er onder de rubbers uitzag. Het ergste is het rechter achter zijruitje Voor Links Rechts Tevens heb ik nog even foto's van mijn bekleding en wat andere gemaakt. Stof van mijn interieur En het dakrekje die ik heb weten te bemachtigen En de bumpers met chrome biesjes Let niet op de witte waas die op de bumpers zit dat is van het op poetsen van de chrome biesjes. Last edited by vwcrazy : 08-01-2011 at 18:54. |
#18
|
||||
|
||||
ziet er allemaal prima uit, niet door geroest op de standaard plakken
mooi laten spuiten in de originele kleur en weer opbouwen. |
#19
|
||||
|
||||
Ik ga het idd gewoon op schuren en hij wordt daarna ook weer gewoon mooi wit gespoten.
|
#20
|
|||
|
|||
looking good
|