|
||||
|
||||
Cilinderkop scheur, nog de moeite?
Hallo allemaal,
Ik ben de koppakking van mijn broer zijn golf 3 1.9 TD aan het vervangen. Maar nu zit er een scheur tussen de kleppen in de kop bij alle cilinders. Ik heb gelezen dat dit een veel voorkomend probleem is en dit toch nog soms gewoon verder gebruikt kan worden. Hebben jullie een idee of deze kop nog de moeite is om te laten vlakken/ afpersen af kunnen jullie uit ervaring ziet dat dit niet meer de moeite is en ik beter een andere cilinderkop ga zoeken? Foto's: Alvast bedankt, Polcastrol
|
||||
|
||||
Heb je geen plaatje met een klep open zodat we er tussen kunnen kijken? Ziet er niks echt lekker uit op het eerste gezicht.
|
|
|||
|
|||
was bij mij kop het zelfde, rij er inmiddels ook alweer 35000km probleemloos mee rond
|
|
|||
|
|||
Denk dat je gebruikt ook zo zult aanteffen
Zolang er geen stukken uit zijn en de klepzittingen er nog vast inzitten hoef je geen andere te zoeken Revisie bedrijf kan ook advies geven |
|
|||
|
|||
Bekend probleem uit de 5 cilinder wereld.. Hier scheuren die koppen nl. ook altijd. Meestal is het maar een oppervlakte scheurtje, kijk even met de klep open hoever de scheur gaat.. Gaat hij ver erin dan zou ik hem niet terug monteren, is het alleen aan de oppervlakte zou ik hem voorzichtig een klein beetje uitschuren, zodat er geen stukje uit kan breken.
Verder gewoon de kop monteren, doen we bij de 5 pitters ook altijd. Revisie bedrijf ziet hier het probleem ook niet in, gewoon weer monteren mits de scheur niet heel ver doorloopt. |
|
||||
|
||||
idd...zit geen koelkanaal onder..hebben bijna al die koppen.