|
||||
|
||||
Kever Probleem
Beste kever fanaten,
Een aantal weken geleden is het wormwiel van de krukas stuk gelopen. Het karter opengehaald en voorzien van een andere 1200 krukas (uit ander blok gehaald). Voorzien van nieuwe lagers en keerringen. Het blok weer netjes in elkaar gezet en start en loopt perfect. Het probleem: Het blok start en loopt perfect ontsteking afgesteld met lamp. Maar zodra ik ga rijden hoor ik een hard tikkend geluid. Als ik de vacuumvevroeger loshaal is het (minder). We hebben een andere ontsteking geprobeerd maar dat wil helaas niet werken. Ik heb een filmpje van het probleem toegevoegd. Ik hoop dat iemand me kan helpen Alvast bedankt! M.v.g. ingmardeg http://www.youtube.com/watch?v=QzPS_Qs9Foc |
|
||||
|
||||
niemand een idee?
|
|
||||
|
||||
bb
|
|
||||
|
||||
Filmpje effe bekeken: Het klinkt mij alsof de vacuumvervroeging te gemakkelijk werkt. M.a.w. de weerstand van het vervroegingssysteem in de stroomverdeler is te laag. Dat bonkende geluid komt dan dus van enorm veel voorontsteking. Maar misschien zit ik er compleet naast...
|
|||
|
|||
Quote:
misschien een dome vraag maar heb je je ontsteking afgesteld met de vacuum er op of er af ? als je hem er af hebt gehaalt is dat goed maar dat potje zeg maar waar je vacuum op komt kan ook nog kapot zijn is maar euro werk maar zonder dat werkt die dus ook niet. contact punten onder de goede hoek staan ? Vriendelijke groet jeroen