#1
|
|||
|
|||
remmen niet te doseren
hallo
Ik heb een vw Golf 1 uit 1981. Er zat nog standaard remmerij op, wat toch niet echt fijn was. Dus ik had besloten om een grotere rembekrachtiger te monteren. Eentje gekocht van een mk2 1.8, en het stangetje tussen de bekrachiger en het pedaal aangepast. Het pedaal staat netjes gelijk aan de koppeling. Heb mijn eigen remcilinder gehouden. Maar nu remt hij wel erg goed, er valt nauwelijks mee te doseren, wat kan dit zijn?? Remcilinder is niet losgeweest, dus lucht in het systeem lijkt me sterk. wat ook op viel, was dat in het eerste gedeelte van de slag totaal niks gebeurd, en dat er onder in amper te doseren valt . Alvast bedankt! gr erwin Last edited by staande golf : 03-11-2010 at 01:29. |
#2
|
|||
|
|||
ben er nog even mee bezig geweest, en volgens mij is het probleem gewoon dat de bekrachtiger te veel bekrachtigt. Verder remt hij prima, maar bijna geen tegendruk op het pedaal dus. Is er een methode om wat minder vacuum op de bekrachtiger te zetten??
|
#3
|
||||
|
||||
Zelfde idee als een VR6 motor met een standaard 1.1 uitlaat = de motor is overbemeten voor de uitlaat.
De remkracht wordt niet bepaald door de bekrachtiger, maar juist door je remcilinder en remzuigers/blokken. De rembekrachtiger bepaalt hoe hard jij op het pedaal moet trappen om tot stilstand te komen. Oplossing= originele bekrachtiger monteren (daar zit het probleem niet) en andere remklauwen monteren en/of andere schijven. Vaak helpt onderhoud aan een remsysteem ook al een hele boel. Nieuwe vloeistof en nieuwe remslangen maakt al een flink verschil in de meeste gevallen.
__________________
v40 d4 r-design 2014 Volvo 244 gl 1978 Volvo 780 Bertone 1987 Mini 1275 1977 Mini 1000 1987 |