Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK I
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts

Reply

Thread Tools Search this Thread
Old 03-11-2010, 01:10
staande golf staande golf is offline
VW Addict

Default remmen niet te doseren

hallo

Ik heb een vw Golf 1 uit 1981. Er zat nog standaard remmerij op, wat toch niet echt fijn was. Dus ik had besloten om een grotere rembekrachtiger te monteren. Eentje gekocht van een mk2 1.8, en het stangetje tussen de bekrachiger en het pedaal aangepast. Het pedaal staat netjes gelijk aan de koppeling. Heb mijn eigen remcilinder gehouden. Maar nu remt hij wel erg goed, er valt nauwelijks mee te doseren, wat kan dit zijn?? Remcilinder is niet losgeweest, dus lucht in het systeem lijkt me sterk. wat ook op viel, was
dat in het eerste gedeelte van de slag totaal niks gebeurd,
en dat er onder in amper te doseren valt
.
Alvast bedankt!

gr erwin

Last edited by staande golf : 03-11-2010 at 01:29.
Reply With Quote
Old 03-11-2010, 10:19
staande golf staande golf is offline
VW Addict

ben er nog even mee bezig geweest, en volgens mij is het probleem gewoon dat de bekrachtiger te veel bekrachtigt. Verder remt hij prima, maar bijna geen tegendruk op het pedaal dus. Is er een methode om wat minder vacuum op de bekrachtiger te zetten??
Reply With Quote
Old 03-11-2010, 10:32
martiepartie's Avatar
martiepartie martiepartie is offline
Married to PC

Zelfde idee als een VR6 motor met een standaard 1.1 uitlaat = de motor is overbemeten voor de uitlaat.

De remkracht wordt niet bepaald door de bekrachtiger, maar juist door je remcilinder en remzuigers/blokken. De rembekrachtiger bepaalt hoe hard jij op het pedaal moet trappen om tot stilstand te komen.

Oplossing= originele bekrachtiger monteren (daar zit het probleem niet) en andere remklauwen monteren en/of andere schijven. Vaak helpt onderhoud aan een remsysteem ook al een hele boel. Nieuwe vloeistof en nieuwe remslangen maakt al een flink verschil in de meeste gevallen.
Mini 1275 1977
Mini 1000 1987
Reply With Quote
Reply

Posting Rules