#1
|
||||
|
||||
Vermogens Toename Specificeren
Denk dat de titel wel wat mensen aantrekt
Ik heb een EV motor en nu wil ik een weten wat de volgende wijzigingen uitmaken op de PK's (nu 112) Spaghettispruitstuk Sport Luchtfilter Snellere Nokkenassen (of is er zo veel keuze dat er allerlei verschillende aantallen uitkomen?) Ik heb van iemand anders gehoord dat dat zeker op zo'n 145 pk uitkomt.. Klopt dat? (puur voor de feitenkennis )
__________________
Driving: Scirocco GTX 16v 1986 Golf 7 1.6 TDI (Lease) Old Car: Golf 2 GTI 1984 Golf 3 TDI 140pk 1997 (Chipped) Audi A4 Avant Pro Line TDI 2005 Last edited by Golf_Wolf : 01-02-2005 at 22:52. Reason: paar typfoutjes.. |
#2
|
||||
|
||||
Denk eerder iets van ca. 130 pk.
__________________
1989 Golf 2 1.8 WOB 16V throttle bodies 2013 Renault Megane Estate GT Line TCe 2011 Ford Ka |
#3
|
||||
|
||||
tsja gooi hem op een fatsoenlijke testbank...want wie zegt dat jou EV'je standaard 112 pk heeft....
wat voor spagetti met wat voor een uitlaat [4-2-1 of 4-1..met 63,5 uitlaatsysteem] wat voor een nokstok [aantal graden/lift] luchtfilter doet niet zoveel..enkel geluid...
__________________
Quote:
BBB Build by Boekes Site - Custom Wheels |
#4
|
||||
|
||||
Ik heb nog niks gekocht en dat zal ik het komende half jaar niet doen, komen namelijk weer enkele reparaties (andere versnellingsbak en koppelingsplaten vervangen + wegenbelasting en verzekering.. damn wat is dat duur!!).
Maar, wat is het beste kwa spagetti 4-2-1 of 4-1? (even uitlaat onafhankelijk gezien of is dat onmogelijk?) En de nokkenas, tja, wat is daar het beste zonder dat de hele motor er onder gaat lijden?
__________________
Driving: Scirocco GTX 16v 1986 Golf 7 1.6 TDI (Lease) Old Car: Golf 2 GTI 1984 Golf 3 TDI 140pk 1997 (Chipped) Audi A4 Avant Pro Line TDI 2005 |
#5
|
||||
|
||||
gezien je een niet al te wilde nokkenas wil.
Kom je rond de 125 a 130 met de opzet die je beschrijft.
__________________
Golf mk II '88 16VG60 (Sold) Mk 1 Cabrio G60 (For Sale) |
#6
|
||||
|
||||
4-1 is voor koppel onderin... 4-2-1 is voor piek vermogen
__________________
Quote:
BBB Build by Boekes Site - Custom Wheels |
#7
|
||||
|
||||
Er is hier echt weinig zinnigs over te zeggen. Het kan namelijk al zijn dat je motor nu al die 112 pk niet haalt (of juist zelfs meer). Het beste kan je nu een vermogensmeting uitvoeren en na het tunen...dat levert pas concrete waarden op
|
#8
|
||||
|
||||
Ik denk dat je blij moet zijn als je de 125 pk aantikt. Klassieke fout die mensen, en volgens mij ook jou maatje, maken is dat ze tellen:
EV: 112 Spaghetti: 10 Nokstok: 12 filter: 05 Totaal 149 PK en zo werkt het dus niet!
__________________
|
#9
|
||||
|
||||
Quote:
zo werkt het idd niet..........................moet 139 zijn |
#10
|
||||
|
||||
buwahahahahhahahahhahahhaha
__________________
Quote:
BBB Build by Boekes Site - Custom Wheels |
#11
|
||||
|
||||
Quote:
andersom juist |
#12
|
||||
|
||||
Ok, dan moet ik maar eens op zoek naar iemand die me dat kan meten
__________________
Driving: Scirocco GTX 16v 1986 Golf 7 1.6 TDI (Lease) Old Car: Golf 2 GTI 1984 Golf 3 TDI 140pk 1997 (Chipped) Audi A4 Avant Pro Line TDI 2005 |
#13
|
||||
|
||||
Quote:
Je zou toch denken dat op woensdag het bier van afgelopen weekend toch wel verwerkt is
__________________
|
#14
|
||||
|
||||
ik had een ev motor in me golf liggen, met een spaghetti spruitstuk 4-1, met daarachter alleen maar buis en een einddemper, een 276 graden sportnokkenas, en een k&n luchtfilter, en kwam maar tot 127 pk gemeten op testbank
__________________
Het onmogelijke doen wij meteen!! Wonderen duren iets langer! En op speciaal verzoek kan er Zelfs getoverd worden! |
#15
|
||||
|
||||
Quote:
Quote:
that's right
__________________
Het onmogelijke doen wij meteen!! Wonderen duren iets langer! En op speciaal verzoek kan er Zelfs getoverd worden! |
#16
|
||||
|
||||
zat al te denken waarom installeren ze anders standaard een 4-2-1 spruitstuk (geen spaghettie) op een passat, en een 4-1 op een derby?? maar idd het is andersom.
maar zoon ev is dat een 1.8 8v? of is dat zoon 1.6 8v gti? There's no substitute for cubic inches!
__________________
sportklassiek klassieker forum |
#17
|
||||
|
||||
Quote:
ev is een 1.8 8v, geleverd in de eerst type's 2 gti
__________________
Het onmogelijke doen wij meteen!! Wonderen duren iets langer! En op speciaal verzoek kan er Zelfs getoverd worden! |
#18
|
||||
|
||||
Dus ik zal een maxumum van 18 PK stijgen (mits de motor gewoon 112 pk heeft). Is dat goed merkbaar of is dat bijna zonde van het geld?
Zou jammer zijn als ik het bijna niet merk tijdens het rijden.. Trekt die sneller op? Is de Top sneller? (ja, weet er echt weinig vanaf )
__________________
Driving: Scirocco GTX 16v 1986 Golf 7 1.6 TDI (Lease) Old Car: Golf 2 GTI 1984 Golf 3 TDI 140pk 1997 (Chipped) Audi A4 Avant Pro Line TDI 2005 |
#19
|
||||
|
||||
Quote:
hou het maar op een 15pk, is wel merkbaar, tenminste bij mij auto, menige 16v en vr6 eruit getrokken! hij trekt sneller op door de nokkenassen en door de spaghetti, heeft ie meer vermogen op hogere toerentallen, dus zal sneller naar de top lopen, en top zal iets hoger liggen
__________________
Het onmogelijke doen wij meteen!! Wonderen duren iets langer! En op speciaal verzoek kan er Zelfs getoverd worden! |
#20
|
||||
|
||||
Ok, dat is goed nieuws. Ook nog bepaalde merken die het beste te gebruiken zijn?
__________________
Driving: Scirocco GTX 16v 1986 Golf 7 1.6 TDI (Lease) Old Car: Golf 2 GTI 1984 Golf 3 TDI 140pk 1997 (Chipped) Audi A4 Avant Pro Line TDI 2005 |