#1
|
||||
|
||||
polo 9n3 gti (onderhoud?)
ik heb vandaag een polo 9n3 1.8 turbo gti gekocht met 65.000 op de teller en bij 51.108 heeft deze een kleine beurt gehad...
mijn vraag is... heeft een 1.8 gti turbo een ketting of een distr riem en bij welke stand kan deze het beste vervangen worden ik vraag dit omdat de gti natuurlijk in topvorm moet blijven en ik geen info over deze 1.8 turbo kan vinden mvg brian |
#2
|
||||
|
||||
Volgens mij schrijft VW-Audi bij een 1.8 20V Turbo voor,om bij de 150.000km of na 6 jaar,de riem te vervangen...dus je kan nog even..
__________________
1967 T2a Panelvan op 17" 'Fuchs' EXIT 1975 Golf LS 'Swallowtail' 20VT EXIT 2000 Audi TT Quattro 225pk op 19" Bentleys en air EXIT 2008 Audi A5 Coupe TFSI 210pk S-line 20"EXIT 1968 Chevrolet Camaro RS 327 V8 1992 Nissan 300ZX Twin Turbo |
#3
|
||||
|
||||
ikzelf heb altijd voorheen opel gereden met 2.0 16vs en daar adviseerden ze om de 60.000 vandaar mijn vraag
|
#4
|
||||
|
||||
Ja wisselt per motor en merk,bij de Lupo GTI schrijven ze weer 90.000km voor..
__________________
1967 T2a Panelvan op 17" 'Fuchs' EXIT 1975 Golf LS 'Swallowtail' 20VT EXIT 2000 Audi TT Quattro 225pk op 19" Bentleys en air EXIT 2008 Audi A5 Coupe TFSI 210pk S-line 20"EXIT 1968 Chevrolet Camaro RS 327 V8 1992 Nissan 300ZX Twin Turbo |
#5
|
||||
|
||||
Quote:
Idd, in dit geval kan je nog wel ff rijden. Maar als je geen historie hebt oid dan is het raadzaam om hem gewoon te vernieuwen. Tenminste dat is wat ik altyd doe |
#6
|
||||
|
||||
Kleine beurt?? Dit is een longlife blok! Wil je em volgens VAG norm onderhouden moet er dus gewoon 5W30 olie op en gemiddeld om de 25.000 een Longlife Service beurt (variabele interval, max 24mnd/30dkm)
__________________
Groeten, Martyn |