|
||||
|
||||
polo 6n loopt slecht bij gasgeven(help)
hallo allemaal,
ik heb een probleempje met de polo van mijn vriendin,ik zal het proberen zo goed mogelijk uit te leggen.... het gaat om een 98 6n met een 1.6 75pk. het is zo dat de auto al minder start zowel koude en warme start.(je ruikt ook een beetje benzine bij koude start ) (bij warme moter) als je rustig het gas pedaal in drukt gaat het goed maar druk je het gaspedaal wat sneller in gaat de moter erg stotteren...en laat je het gas los loopt ie best goed stationair,alleen als ik dus vaker op het gaspedaal druk begint ie stationair ook te ploffen uit de uitlaat. zo ook onder het rijden bij rustig rijden eigenlijks niks aan de hand,totdat je het gaspedaal wat sneller indrukt lijkt het net of ie niet meteen doortrekt. het volgende heb ik al vervangen: verdeler kap bougies roter luchtfilter nu is het dus niet weg.(lijkt nog wel erger geworden maar kan ook verkeerd gevoel zijn) wat zou het kunnen zijn voor dat ik alles ga vervangen. zelf dacht ik mischien wel aan de lambasonde of gasklephuis???? bougie kabels heb ik ook nog niet vervangen. ik hoop dat iemand het zelfde heeft gehad en mij kan helpen. alvast bedankt groetjes marc Last edited by marcmk1 : 18-10-2010 at 17:41. |
|
||||
|
||||
Zit er geen speling op het asje waar je de rotor op schuift? en geen olie in de onsteking?
|
|
|||
|
|||
Temperatuur voeler eens vervangen, deze gaan redelijk vaak kapot.
Vaak start hij dan slecht en krijg je meestal ook zwarte rook uit de uitlaat bij gas geven. Heb je hem al eens uit laten lezen ? ? |
|
||||
|
||||
Quote:
heb bijde nog niet naar gekeken,zal ik morgen gelijk even doen. als je de oude rotor er aftrekt en de nieuwe er weer opschuift zal je moeten merken toch als er speling op zit??? gr marc |
|
||||
|
||||
Quote:
ik heb inderdaad ook zwarte rook uit de uitlaat als ik gas geef dan ligt er meteen een mooie zwarte pannenkoek op straat ik had inderdaad in mijn hoof om hem te laten uitlezen...maar dacht voor ik een afspraak maak even kijken of ik het zelf kan oplossen. temperatuur voeler?bedoel je de sensor daarmee of is dat weer wat anders alvast bedankt |
|
|||
|
|||
Quote:
Hiermee bedoel ik de sensor, deze zit in de koelwater flens op de cilinderkop (bakzijde) Als je hem uit laat lezen kunnen ze meteen de meetwaarden van de sensor uitlezen, dan weet je het 100% zeker. Als deze sensoren kapot gaat geeft deze -45 aan waardoor het motorregelapparaat extra gaat inspuiten. |
|
||||
|
||||
Quote:
oke bedankt voor de tip.. zal hem deze week meteen wel even laten uitlezen dan.als ik er zo over nadenk heb ik dit wel vaker gehoord. |
|
||||
|
||||
gasklephuis schoonmaken??
|
||||
|
||||
oke..
vanmiddag de sensor vervangen,heb hem niet aan het uitleesapparaat gehad.omdat ik er eigenlijks wel van overtuigt was dat het de sensor was. het lijkt een stukkie beter te zijn geworden,hij reageert beter op het gas nu,en ook het smoren is weg. maar er blijf nog steeds een probleem: (stationair)blijf ie bij het gas geven pruttelen,en ook onder het rijden hapert ie wat maar pakt dan wel meteen weer het gas op... kan er nog iets zijn wat we over het hoofd hebben gezien??of moet ik hem nu als nog aan de computer hangen?is het mogelijk dat door dat er te veel benzine ingespoten is de lambasonde kapot gegaan is? |
|
||||
|
||||
multipoint? zoja probeer de basisinstellingen van de gasklep eens te laten resetten,is het dan nog niet opgelost is ie wss overleden.
als je he even uit laat lezen zal dat ook wel naar voren komen gok ik.
|
||||
|
||||
ik weet niet of het mutipoint is..
het is een 1.6 moter code aee hij heeft wel injectie pennen naast de bougies zitten. dat resetten hoe doe ik dat kan ik dat zelf doen?moet ook via de computer cker? |
|
||||
|
||||
nee moet even bij ieand met een uitleesspulletje...
aee is multipoint idd.
|
||||
|
||||
oke thanks..
moet dat eerst maar even...rijden doet ie wel gewoon dus het is niet heel erg. als de gasklephuis kapot zal wezen word het rijden toch al een stuk minder? dan bedoel ik dat ie om de haverklap ongewenst uitslaat. |
|
||||
|
||||
vanmiddag weer even met de auto bezig geweest voor dat ik hem zou weg brengen naar de garage om hem uit te lezen.
alles nog een keer na gelopen,bleek dat 1 van de bougie kabels de eerte zeg maar, aan de binnen kant kapot was! dus nieuwe kabels erop en de auto loopt weer al een zonnetje! het is dus een samen loop geweest van de temp sensor en de kabel. bedankt voor jullie medewerking!! gr marc |