![]() |
#1
|
||||
|
||||
![]() Hallo,
Ik ben een 1Y 1.9 dieselblok aan het ombouwen. Ik ben met de oliepomp bezig, weet dat er soms problemen met het overdrukventiel zijn: de plunjer blijft hangen waardoor de oliedruk te hoog oploopt. Hoe kan ik dit checken? Zie hem we zitten, achter een soort rond blikken afdichting, maar hoe kan ik deze demonteren of anderszijds checken of 't ie goed is? Graag advies - ik wil verder met de klus! Gr. remko |
#2
|
||||
|
||||
![]() Als je twijfelt, koop dan een nieuwe pomp via Ebay. Of zet er een oliedruk meter in. Dan weet je het zeker.
Ik heb het niet zo op dingen uitelkaar halen die niet gemaakt zijn om uit elkaar te halen. Pompjes zijn niet zo duur en in een T3 zou het geen overbodige luxe zijn om een TDI pomp te monteren met een hogere opbrengt.
__________________
Groetjes, Bert VW Jetta 1.6 1984 (NL) Audi Q7 3.0 TFSI 2019 (UAE) Audi TT 2006 (UAE) Volvo XC60 2010 lifted and modified (UAE) "Because there's a thin line between hobby and mental illness!" Last edited by DÁ-BRT : 05-10-2010 at 08:37. |