#1
|
||||
|
||||
probleem vliegwiel MK5??
Daarstraks met men maat begonnen aan het vervangen van de drukgroep en koppelingsplaat van een MK5 1.9 TD of TDI. Dat weet ik eig niet.
Is de auto van zijn vriendin. Bak eraf gehaald. koppelingsplaat los gezet en eraf gehaald samen met de druk groep. Krijg je normaal die 6 bouten te zien van het vliegwiel. Nu zit hiet een beschermingsplaat over met 6 gaten maar ze komen niet overeen met de bouten. Iemand een idee hoe je dit normaal gezet krijgt?? Foto's bij de uitleg Grtz jel
__________________
Who am I? => Me I want to die peacefully in my sleep, like my grandfather.. Not screaming and yelling like the passengers in his car. |
#2
|
|||
|
|||
je moet gewoon die tweemassa vliegwiel verdraaien met een grote platte schroevendraaier, zit vet in de vliegwiel en dat is lekker stug
__________________
golf 2 '92 1.6 51 kw |
#3
|
||||
|
||||
Quote:
Dus de binnenste schijf moet kunnen verdraaien tov de buitenste?? Dit hebben we geprobeerd met een beitel maar er komt geen beweging in. Zal straks is wat harder kloppen. Grtz jel
__________________
Who am I? => Me I want to die peacefully in my sleep, like my grandfather.. Not screaming and yelling like the passengers in his car. |
#4
|
||||
|
||||
Zijn er ook mensen die kunnen bevestigen dat hier ombouwsets voor bestaan naar het oude type vliegwiel.
Naar het schijnt is dit een kwaaltje van de MK5 en worden deze bij vervanging in de garage omgebouwd naar een ander type. Als iemand dit type of bestelnummers ozu kunnen doorgeven dan hoor ik het graag. Grtz jel
__________________
Who am I? => Me I want to die peacefully in my sleep, like my grandfather.. Not screaming and yelling like the passengers in his car. |
#5
|
|||
|
|||
je moet gewoon het vliegwiel doorslijpen( de spijlen die voor je bouten zitten)
totdat je alle bouten bij kan. |
#6
|
||||
|
||||
Quote:
Hebben we gedaan Het middenstuk zat dus potvast. vannacht hebben we het nieuwe vliegwiel ,drukgroep en koppeling erop gezet. Hij rijd al terug. grtz Jel.
__________________
Who am I? => Me I want to die peacefully in my sleep, like my grandfather.. Not screaming and yelling like the passengers in his car. |
#7
|
||||
|
||||
Quote:
idd het twee maassavliewiel kapot slijpen... en er is een complete sachs set met vast vliegwiel kost je rond de 450€ deze zet is ook al sterker als de oem koppelingsset... heb zo een set pas terug noh gemonteerd op een getunde 1.8 turbo... werkt perfect vaste koppelingsset
__________________
Mk4 1.6 16v bangmobiel Leon 1m cupra r 244kw ? |
#8
|
||||
|
||||
Quote:
EDIT=> had niet gezien dat je het had over een ombouwset. Dat was d eerste optie maar die kon onze leverancier helemaal niet op tijd krijgen. Aangezien de auto snel weer op de baan moest gekozen voor een aftermarket set die hetzelfde is als de orginele, dus 2-massa vliegwiel. Degene die je op de foto ziet is een sachs plaat. Wij hadden een nieuw setje besteld van sachs => levertijd 1 maand. Daarom een LUK-koppeling-set geplaatst. Is drukgroep , koppeling en vliegwiel in 1 set. Maar was wel iets duurder dan 450€. LUK koppelingset Grtz Jel
__________________
Who am I? => Me I want to die peacefully in my sleep, like my grandfather.. Not screaming and yelling like the passengers in his car. |
#9
|
|||
|
|||
voor ombouw naar vast vliegwiel bij mk5 tdi vlieg wiel pakken van een ahu of een 1z golf3 tdi en dan een speciale koppellings set van sachs werkt perfect. rij er zelf ook mee!
|
#10
|
||||
|
||||
lukt niet als je een 6 bak hebt volgens mij
ik rijd met een asz motor met vliegwiel van een 1z in men golf 3 met versterkte sachs koppeling
__________________
mk1 syncro 16v u.c. lupo 1,4 16v Sold Caddy mk1 16v kr Mk3 tDI pd asz performed by buning tuning! Uhm engine soled ! already in the house vr6 T NO changed again in a vp tdi Audi Allroad v6 Bi-Turbo |