|
|||
|
|||
Keuring Belgie
Ik wil binnenkort men eerste auto laten keuren hier in Belgie (ben 18 jaar), natuurlijk een VW
Meer bepaald een Golf 2 1.6 D, maar nu had ik een vraagje betreffende de keuringseisen in België voor de banden en velgen. De banden die op men auto zitten zijn versleten en in plaats van nieuwe banden op de roestige stalen velgen te leggen dacht ik een 2dehands setje alu velgen met nog goede banden te kopen. Maar geraak je met om het even welke alu velgen door de keuring? Ik weet dat je de bandenmaat kan checken via de site van Goca, maar als de bandenmaat toegelaten is, wil dat dan zeggen dan de velgen waar die banden op liggen ook door de keuring kunnen indien ze niet te ver uitsteken? Alvast bedankt voor jullie hulp want hierover kan ik niet veel goede info vinden, Thibaut |
|
|||
|
|||
dus je zou een breedset velg willen steken met een dun bandje op ?
je mag in belgie geen getrokken banden hebbe ! en het loopvlak van de band moet binne de kas blijven ik heb gwn mijn originele velge van de jetta in de kelder ligge met goede banden en die komen 1 keer per jaar buiten endas voor de keuring. ben nog nooit bij velge naar keurin gegaan |
|
|||
|
|||
niet moet enkel het loopvlak in de wielkast blijven maar ook de velg
groeten johan |
|
||||
|
||||
voor dit juist te weten moet je naar www.goca.be gaan
boven autokeuring klikken daarna links personwagen klikken daarna banden en als je op die site zijt moet je gans onder scrollen en daar staat Toegelaten Banden klikken en dan staat erop wat je moet doen |