|
|||
|
|||
Nieuwe accu maar telkens leeg, HELP!
zal even de hele volgorde van het verhaal/probleem vertellen:
Mijn Lupo, tijdje geleden is er een nieuwe accu in gegaan, vervangen door de ANWB. Daarna moest de auto voor de keuring, afgekeurd en daarna 4 weken stil blijven staan. Na deze 4 weken heb ik de auto weer gebruikt en merkte dat de accu steeds slechter werd. Radio niet meer gebruikt na die 4 weken. 2 Weken geleden Lupo weg gebracht voor de herkeuring, auto is gekeurd en is 2 dagen langer blijven staan bij de garage omdat ik voor werk in buitenland zat. Accu heeft een dag en een nacht bij de garage onder lading gestaan. Auto opgehaald, maar starten ho maar... Daarop volgend accu opgeladen door een flink stuk te gaan rijden, daarna de auto gebracht voor vervoer naar mijn garage, maar auto startte steeds beroerder. Vanmiddag wilde ik gaan motorrijden, maar dat werd niks omdat de accu weer leeg stond... Acculader vanavond aangesloten en kijken wat ie morgenochtend doet. Iemand die weet wat voor probleem dit kan zijn? Zekeringen zijn allemaal goed, er blijft ook niks onnodig aan staan en de dikke kabel voor m'n audio is er af. |
|
|||
|
|||
wat doet de dynamo ?
|
|
|||
|
|||
Laad hem wel een beetje op. Heb net de boel nog ff gecheckt, de + pool zat niet helemaal vast. Volgens m'n buurman kon ie daar ook over lekken.
|
|
|||
|
|||
Net nog even gekeken maar bij lampje 5 en 6 staat er een algemene failure.
Lampje 5 is analysis, test de zelfontlading en als die te groot is wordt het laden afgebroken Lampje 6 is recond, herconditionering van sterk ontladen accu's. Nu heb ik dus een storingslampje, heb de auto geprobeerd en hij start wel, maar nog wel moeizaam. Het instructieboekje word ik niet veel wijzer van en internet al helemaal niet. Iemand weet hoe dit probleem verholpen kan worden en hoe verder? |