#1
|
||||
|
||||
Het 'grote' kutzooi topic !
Post hier alle shit die je met je auto hebt meegemaakt waar je flink van baalt en even kwijt wilt! Ik trap af:
Sinds 2 dagen lekt de polo gigantisch veel druppels olie per minuut blijkt dat er een scheur aan de binnenkant van de versnellingsbak zit godver Quote:
__________________
VW Polo 2F 1.3 '94 Mazda MX5 '90 Mitsubishi Lancer Evolution III '95 Suzuki Swift 1.3i '99 VW Kever 1200 '83 Ford Fiësta 1.3i '94 VW Golf II 1.6 '88 VW Up! 75pk '12 Last edited by Lennart : 24-08-2010 at 16:14. |
#2
|
||||
|
||||
Ikke tweedst;
Sinds vorige week woensdag giert de olie m'n 1776cc type1 blok uit .. op 80km 1L olie (á 21,- per liter) foetsie 2 weken daarvoor nog nog Oostenrijk geweest (2500km in 3,5 dag) en toen 'maar' 2 liter moeten bijvullen.
__________________
Alain Quote:
|
#3
|
||||
|
||||
carterplug dolgedraaid, zat teveel ollie in het blok.
Gebruikte iets teveel kracht |
#4
|
||||
|
||||
Van de week met 80 op een spanband gereden die iemand had verloren (het ijzeren ratel gedeelte) Muurvast klem onder de auto. Niet handig op een provinciale weg. Laag rijden is super mooi! Maar soms word je er helemaal gek van.
|
#5
|
||||
|
||||
Ik wil er een regel aan toevoegen, hou het auto-gerelateerd, voordat het weer een bash-topic wordt. Daarom verplaats ik hem ook naar Car Café
|
#6
|
||||
|
||||
Achterbumper van de GTI springt aan de zijkant steeds los van het blokje
dat aan de carrosserie zit........grmmmmbllll......
__________________
also known as L(ittle) R(ed) R(ooster) |
#7
|
||||
|
||||
Auto gekocht, dag later een knie operatie.
vervolgens staat de auto alweer 2 maanden stil. Grrrrrrrrrr!! Kutzooi!
__________________
Octavia Combi 1.6tdi - Daily 'Dark burgundy' Golf 2 1.9 tdi 161pk/366nm 1990 - Sold to Gijs. 'Calypso Green' Golf 2 1.8i GL 1990 - rear ended ? |
#8
|
||||
|
||||
Dat niemand me Polo wil kopen
__________________
VWCulture.nl
|
#9
|
||||
|
||||
boutje van de koelwaterflens (in de cilinderkop)
afgebroken. |
#10
|
||||
|
||||
zaterdag blijven hangen met de middendemper achter een opstaande oprijplaat welke omhoog kwam met een gangetje van 20a30 in hilvarenbeek, stond ook meteen stil wat een klap geeft dat zeg :O
Met als resultaat een compleet afgescheurde uitlaat bij het spruitstuk, waar door de uitlaat ingedeukt onder de auto zat en de tank compleet heeft ingedeukt. Schade: Einddemper, middendemper, katalysator, brandstoftank, Hitteschildjes 4x, ophangbeugel uitlaat.. Sta je dan 240 km van huis.. Gelukkig perfect opgelost door de verzekering (pechhulp) Bergingsauto geregeld, Huurauto geregeld (opel corsa van 3 maanden oud) Duur weekendje helaas
__________________
Volkswagen jetta mk v tdi @ A8 stars Citroen AX 1.6 Gti |
#11
|
||||
|
||||
Al 4 maanden het G40 blok hebben liggen, maar geen tijd om em erin te hangen!
__________________
Groeten, Martyn |
#12
|
||||
|
||||
Kijken of iemand mijn kan "verslaan":
Ik mij er overigens nog steeds verschrikkelijk boos over maken, maargoed, hier komt hij dan. 2 jaar geleden liep ik stage in Wolfsburg (Duitsland) bij de R&D afdeling (ontwikkeling injectoren diesel en benzine) in het Volkswagen Werk. Ik reed soms met de auto heen en weer maar ik ging ook wel eens met de trein (2x per maand een weekeinde naar huis). Op geven dag, begin winter, was ik zondags bezig met het monteren van het setje staaltjes met winterbanden op mijn GTI 16V KR. Tijdens het wisselen ook maar gelijk even het oliepijl gechecked en de olie weer aangevult. De motor gebruikt wat olie en als je dan in Duitsland rijd, waar je goed gang kon maken -> 200+, dan wil je niet dat je blok ploft. Na het avondeten de boel aangeslinkerd en richting Wolfsburg vertrokken. Ter hoogte van Oldenzaal begon het helaas te regen, maar verder prima asfalt dus ik kon lekker door doen. Ruitenwissers aan en gaan. Gaande weg wisten de ruitenwissers steeds is moeilijk, het leek of de ruit is vettiger werd met de veeg. Tegen de tijd dat bij mij het kwartje viel was het gelijk afgelopen. Ik reed zo'n 180 km/u en ik hoorde een woeste klap en hoorde allerlei materiaal onder de auto door vliegen en tegen de bodemplaat slaan. Paar meter verder gestopt onder een viaduct en gekeken wat er aan de hand was. De motorkap zat onder de olie, toen ik deze optilde zag ik het al, na dat mooie aftopklusje van de olie had ik voor het "gemak" de oliedop er niet meer opgedraaid maar deze gewoon tussen de inlaatbuizen laten liggen. Alle olie was dus via de vulopening naar buiten geblazen. De 3e zuiger had zich vastgevreten waarna de krukaskap van de derde drijfstang helaas in zijn eentje buiten is gaan spelen... |
#13
|
||||
|
||||
RubenD
AUW |
#14
|
||||
|
||||
blokje opgebouwd en naar een paar km versnellingsbak met 80000km kapot
bak vervangen na een paar km waterpomp kapot waterpomp vervangen alles weer op tijd gezet maar de boutjes van mijn verstelbaar nokkenastandwiel vergeten vast te zetten starten tiktiktiktik kleppen krom kop erafgehaald andere kop opnieuw bewerkt alles terug afgebouwd nu was blijkbaar de nokkenas krom (wist niet dat dat kon) dus weer gestart en na 2 min draaien tiktiktiktik nokkenas vastgelopen in de kop weer alle kleppen krom toen maar effe een pauze ingelast voor ik weer een ander blok in elkaar ging zetten en de grootste kutzooi van alles : in belgie wonen en van opgevoerde motoren houden |
#15
|
||||
|
||||
Sander, wij mij betreft heb je me overtreft. Of heb je geen gereviseerde kop gemonteerd de tweede keer
|
#16
|
||||
|
||||
Zo eindelijk vakantie, en lang naar uitgekeken!
En waar ging de reis heen. Italie aan het Gardameer 3 volle weken En wel met de o zo vertrouwde Golf mkII.... van alles gezien en gedaan, en absoluut nergens op bezuinigd? Want het was vakantie! Heenreis ging perfect, mkIItje deed het goed..? Terugreis net als op de heenweg alles gecheckt vloeistoffen, bandenspanning, verlichting enz.. En wat gebeurd er tot mijn volle verbazing, een tering herrie en een knal onder de kap En de hele zooi aan gort Trek de peilstok eruit... en.. gewoon helemaal droog. Geen olie te zien kon er met mn verstand niet bij...!!!! Tot ik achter dat HOK stond te bellen, en toen zag ik het direct! Wat normaal in het carter hoord te zitten, zat bij mij op de achterkant van boven tot onder
__________________
VW Vento 2.0 GTI 8v HighLine.'96 Toen hadn wie nog lang hoar en wieduh piepm..! |
#17
|
|||
|
|||
een rammelde uitlaat van de Jetta, hitteschild of demper?
wielkast randen achter die eraf getrokken zijn op de parkeerplaats hier roest op mn linker voorscherm.... :-s |
#18
|
||||
|
||||
@ RubenD,
ik word er gewoon stil van.
__________________
Octavia Combi 1.6tdi - Daily 'Dark burgundy' Golf 2 1.9 tdi 161pk/366nm 1990 - Sold to Gijs. 'Calypso Green' Golf 2 1.8i GL 1990 - rear ended ? |
#19
|
||||
|
||||
Quote:
Keringen eruit? Sloeg dat ding van jou dan niet in alarm? Bij mij direct het olielampje aan en alarmgeluidje (ook Golf2)! Dikke shit zeg. Ben ik er goed vanaf gekomen Maarja, Paar maandjes later koppakking ertussen weg geblazen. 50 meter voor de Hiefler Tunnel in Oostenrijk. Leve de ANWB, anders wask nou nog niet thuis |
#20
|
||||
|
||||
hehe, gister hget vliegwiel van mn TDI motor eraf om m in de steun te hangen... zat vast, dus ff tikken met hamertje, hield m vast aan de onderkant.
pleurt ineens dat ding eraf, het topje van mn pink heeft nu 4 keurige gaatjes van de tandjes :S
__________________
1988 T3 Hoogdak postbus -> westfalia 2005 Prius |