|
||||
|
||||
PPP - Polo poets projectje :D
Kennissen van mij hebben als derde auto een polo 2f rijden, net een ton gelopen, helemaal origineel en van binnen en buiten erg netjes. Alleen een beetje dof...
Dus kwam de vraag of ik hem niet een keertje goed wilde poetsen, nou was ik al een tijdje van plan om een poetsmachine aan te schaffen en vond dit wel een mooie reden om dat te gaan doen. Het volgende lijstje heb ik besteld bij www.carclean.nl 1 101574 Raffini Inizio Compound - 500ml - Cut 5/5 Gloss 1.5/5 1 101595 DAP500 V2 Raffini Starterspakket 1 101251 Auto-Clay Soft - 180g 3 101113 Hi-Tech Foam Applicator 2 101105 Microfiber Applicator 1 101219 Liquid Insulator Wax No. 845 - 473ml 1 100130 Vinyl & Rubber Care - 500ml En dit is dan het slachtoffer: Auto is vaak genoeg door de wasstraat geweest. -wtf2- Vandaag alvast een paar uurtjes bezig geweest en het volgende gedaan: - Auto gewassen - Met klei de hele auto schoongemaakt - Als test de halve motorkap gepolijst To be continued..
|
||||
|
||||
so far, so good goed bezig
|
|
||||
|
||||
wat een verschil hè.......
|
||||
|
||||
Heel netjes gedaan!
VAG lak blijft altijd moeilijk om te polijsten door zijn hardheid he!
'85 VW golf 1 cabrio 1.8 16v webers '92 VW golf III vr6 2.8 (verkocht) '89 VW corrado 1.8 G60(verkocht) '85 VW Jetta II CL 1.3 '79 VW Golf 1 1.3 GL '85 VW Jetta II GL 1.3 '99 VW Bora Variant 1.9 TDI |
|
||||
|
||||
Heel nice, heb ook de DAP 500 met Monello spul, erg fijn spul is het.
|
|
||||
|
||||
Ziet er netjes uit. Mooi om zo before and after te zien.
|
||||
|
||||
Linkerzijde, dak, motorkap, bumpers en achterklep helemaal gepolijst.
Auto weer naar binnen voor de rechterzijde en gelijk mijn broertje even aan het werk gezet. In de was gezet met Collinite's 845 Wax
|
||||
|
||||
En het eindresultaat, helaas vanwege de regen geen buitenfoto's.
Following dreams, cause what is not started today is never finished tomorrow... Last edited by MartinGT : 18-08-2010 at 11:28. |
|
||||
|
||||
erg mooi, achterbumpertje niet meer zwart te krijgen?
|
||||
|
||||
Quote:
Nope, wat ik er ook op smeerde niets leek te werken. Zou voor het mooie eigenlijk even gespoten moeten worden, maar voor een daily is het prima zo.
|
|||
|
|||
netjes martin!
Deze heeft weer een tweede leven gekregen!
|
|
||||
|
||||
Die is mooi opgeknapt
|
||||
|
||||
Ik heb ook nog wel een Polotje voor je......
Keurig resultaat, maar mss een onbeschofte vraag wat kost dit allemaal eigenlijk? Mag ook over PM....
|
||||
|
||||
Quote:
Het volgende lijstje heb ik besteld bij www.carclean.nl 1 101574 Raffini Inizio Compound - 500ml - Cut 5/5 Gloss 1.5/5 1 101595 DAP500 V2 Raffini Starterspakket 1 101251 Auto-Clay Soft - 180g 3 101113 Hi-Tech Foam Applicator 2 101105 Microfiber Applicator 1 101219 Liquid Insulator Wax No. 845 - 473ml 1 100130 Vinyl & Rubber Care - 500ml Totaal was dit iets meer dan 250 Euro. Als je de produkt nummers invoert in de zoekfunctie van carclean dan krijg je het produkt.
|
||||
|
||||
|
||||
|
||||
Dat is eer voor je werk, man! Super!
|
|||
|
|||
Ziet er weer top uit! En een tip voor de zwart kunststof-delen: eens heet stoken met een goede fohn of verfbrander (laatste wel op afstand houden), zodat de doffe oppervlakte weer versmelt met het "zwarte" kunststof eronder. Werkte bij mij 25 jaar oude Polo 2 ook perfect! Daarna invetten en ze waren weer zwart
|
|
||||
|
||||
Was het proberen waard geweest ja, bedankt voor de tip!
|
||||
|
||||
Quote:
Net een nieuwe eindemper onder deze auto gezet en gelijk de achterbumper aangepakt. Dit heb ik met de verfföhn gedaan, door de bumper te verwarmen komen de weekmakers terug aan de oppervlakte en word de bumper weer zwart. Hieronder kan je mooi het verschil zien: Ik heb er gelijk een filmpje van gemaakt om te laten zien hoe het werkt. Klik! -thumbsup- En het resultaat:
|
||||
|
||||