#1
|
||||
|
||||
Problemen met de Rallye G60
Heren/dames,
vanmiddag de auto aangeboden voor Apk,bleek mijn Co te hoog te zijn 1,5 ipv de toegestane 0,5 procent. Prima dus ik dacht terug schroeven en afmelden en klaar,maar er waren paar heren die er ook verstand van hadden en hebben diverse stekkers los gehaald en vast geklikt en ook de brandstofleiding dicht geknepen zodat het Co werd gefopt zeg maar. Vervolgens slaat de motor af en is daarna niet meer te starten,sloeg direct weer af,na wat geklooi aan de potentiometer draait hij/zij nu wel weer stationair maar reageert niet juist op het gas? Dus langzaam opbouwen van het gas werkt wel maar vraag je gewoon gasrespons, vb wegrijden slaat deze dood,net of deze verzuipt of juist te weinig brandstof krijgt? Ik weet het even niet meer,hier misschien iemand een idee? Want word gek van alle opmerkingen,ja dat is niet goed en dat is niet goed,maar verhaal is en blijft ik kom aan met een goed lopende motor en nu is dit niet meer het geval. |
#2
|
||||
|
||||
Niemand een idee?
|
#3
|
|||
|
|||
Stekker van je temp. zender voor op je kop er niet goed op?
Dit is de blauwe sensor. |
#4
|
||||
|
||||
Gecontroleerd zit goed.
Maar gisteren liep deze nog stationair met moeite,maar nu is deze niet meer te starten. En volgens mij hebben ze gisteren die potentiometer helemaal dicht gedraaid om zo maar te zeggen?? |
#5
|
||||
|
||||
Heb je al gemeten wat de weerstandswaarde van de potentiometer is?
__________________
|
#6
|
||||
|
||||
Is er een basis afstelling eigenlijk van die potentiometer?
|
#7
|
||||
|
||||
Quote:
Nee nog niet,maar stomme is gisteren voordat iedereen er aan zat te rommelen liep de motor goed alleen te hoog Co 1,5%. (Volgende keer mogen de heren die denken te weten wat ze doen er niet meer aan zitten met hun handjes) |
#8
|
|||
|
|||
Met de jetta ook een keer gehad , ben toen een goed stuk gaan rijden op 98 okt benzine
Daarna was het Co wel goed hebben ze de stekkers van temp. zender ook verwisseld met die er voor zit ? (koude start regeling ) |
#9
|
||||
|
||||
Heb eens voorgehad bij een G60 toen de bobine stuk was, dat ongeveer dezelfde symptomen optraden. Lijkt me in jouw geval echter niet het probleem, maar indien je de mogelijkheid hebt zou ik het toch eens proberen.
Voor de luchthoeveelheidsmeter is er een basisafstelling, weet alleen even niet meer welke weerstandswaarde daarbij hoort. Volgens mij neemt de auto het je kwalijk dat je mij op MIVW vertelde over zijn probleempjes in het verleden.
__________________
http://www.vwclubparkstad.nl |
#10
|
|||
|
|||
die potmeter moet toch op 500 ohm staan ?
__________________
Rallye golf 1989 (10jaren plan) Caddy mk1 1983 (daily) Passat variant 1981 (project) Audi 100 td 1987 (motor donor) Audi 200 2.1 aut. (vrouwenauto) |
#11
|
||||
|
||||
Volgens mij neemt de auto het je kwalijk dat je mij op MIVW vertelde over zijn probleempjes in het verleden. [/QUOTE]
Zou je denken,dan ga ik nu de auto knuffelen. |
#12
|
||||
|
||||
Quote:
Ja zit eraan te denken om even een Ohm meter ertussen te zetten om de boel te foppen. Maar ben bang na gisteren dat er meer aan de hand is? Ze hebben ook mijn toevoer dicht geknepen om Co omlaag te krijgen,mogelijk regelaar op de rail daardoor defect of pomp(deze hoor je wel werken) of is dit niet mogelijk? |
#13
|
|||
|
|||
draai er is een bougie uit om te kijken of hij benzine krijgt/of nog vonkt
weet je in iedergeval waar je het moet zoeken snap zoizo niet dat je de brandstof leiding knijpt wat een onzin vucuum wil wel eens werken vd brandstof druk regelaar maar kan goed kabelbreuk zijn meestal zijn deze ook al oud en hard
__________________
veeel nedrglands gehebt......,wijnig gehielpt T5 2.5tdi multivan lwb 335pk 678nm Audi Rs2 94 nogaro blue 350pk+ Audi Rs2 95 nogaro blue total rebuild Audi Rs4 02 B5 imola yellow 487pk Project Rallye 2.5L 5cilinder turbo Sold |
#14
|
||||
|
||||
Quote:
Dat van dat afknijpen en alles zijn ook niet mijn ideeen,maar hier wilde een paar mensen de auto snel door de Apk krijgen met trucjes en er zogenaamd verstand van te hebben. En van kabelbreuk kan best,maar verhaal blijft heren rommelen eraan potmeter verdraaien en alles maar daarvoor liep de motor nog als een zonnetje. |
#15
|
||||
|
||||
Oke het volgende:
-Pot meter ingesteld op 500 ohm(in ieder geval een basis zou ik zeggen). -Gisteren liep de auto nog stationair,wel warme motor,maar reageerde met uitslaan op gasgeven,behalve met heel langzaam opbouwen. -Nu is de motor koud loopt heel even stationair 2 seconden en slaat dan af,gas geven is niet mogelijk. |
#16
|
|||
|
|||
Quote:
ja is gewoon kut als ze aan de pot meter draaien want jij weet de wwerstand niet waar hij op stond dus je kan hem nu weer op nieuw afstellen kan ook zijn dat hij buiten meet berijk staat waar woon je als het niet tever is wil ik wel even komen kijken kan je het 1 en ander testen en uitwisselen maar kijk eerst is even of hij vonkt en benzine krijgt kan je brandstofdruk ook meten effe t styk tussen aanvoer leiding met een druk metertje er op gewoon alles 1 voor 1 controleren anders zie je de bomen doort bos straks niet meer je mag me ook bellen 0652591506
__________________
veeel nedrglands gehebt......,wijnig gehielpt T5 2.5tdi multivan lwb 335pk 678nm Audi Rs2 94 nogaro blue 350pk+ Audi Rs2 95 nogaro blue total rebuild Audi Rs4 02 B5 imola yellow 487pk Project Rallye 2.5L 5cilinder turbo Sold |
#17
|
|||
|
|||
oja potmeter staat bij mij meestal rond de 800 ohm
__________________
veeel nedrglands gehebt......,wijnig gehielpt T5 2.5tdi multivan lwb 335pk 678nm Audi Rs2 94 nogaro blue 350pk+ Audi Rs2 95 nogaro blue total rebuild Audi Rs4 02 B5 imola yellow 487pk Project Rallye 2.5L 5cilinder turbo Sold |
#18
|
||||
|
||||
Quote:
Alvast bedankt,we gaan zo druk meten en controleren op vonk,anders horen jullie mij zo weer. |
#19
|
||||
|
||||
idd wat hoger zetten 7-800 ohm
__________________
|
#20
|
|||
|
|||
Zou je volgende keer niet gewoon naar een goede garage gaan I.P.V. "De echte garage"?
__________________
Jetta mk2 |