![]() |
#1
|
||||
|
||||
![]() Hey allemaal,
Hierbij heb ik een vraag mbt mijn Jetta GT 16v (PL) Gisteravond constateerde ik tijdens het rijden naar huis dat de auto vrij warm werd, de meter ging af en toe een stukje voorbij het middelste streepje..... Dit niet geheel vertrouwende heb ik het even in de gaten gehouden en voor de zekerheid mijn "Hé,hijwordtwarmmaardekoelfanspringtnietaandoorlus schakelaartjezodatdefanaltijddraait" maar aangesloten en de koelfan definitief constant mee heb laten draaien, en alle 4 de ramen open en de verwarming vol open op z'n heetst gezet (deze dagen al geen pretje).... Leek in het begin aardig te werken en de temperatuur zakte weer wat terug richting het midden,... Maar nu komt ie: Ben ik bijna thuis (1,5 KM ofzo), de temperatuur loopt weer voorbij het midden en komt zelfs bijna op het volgende streepje,... Natuurlijk weer in de gaten blijven houden, tussentijds de MFA op de olietemperatuur gezet,.. Kwam steeds tussen de 124 en 128 graden te schommelen,.... Gelukkig heel thuis angekomen, auto stilgezet en toch even de kap open gezet en wat gekeken,... Kreeg geen lek ofzo gevonden, dus dat was iig niet het probleem, maar bij het voelen aan de radiateurslangen kwam ik tot een vreemde ontdekking,.. Ze waren allebei keihard en een beetje opgezet, en de bovenste was loeiheet terwijl de onderste koud is,.... Zou dit nu betekenen dat mijn radiateur verstopt zit? (nog geen jaar oud) Of moet ik het probleem elders gaan zoeken?.... Als iemand tips, ervaringen of antwoorden heeft laat maar achter hier!
__________________
![]() * '91 Jetta MK2 GLI USA * '91 Jetta MK2 GT 16V * '85 Jetta MK2 KAMEI X1 Coupe * '93 Passat 35i "ABT" dailydruif ![]() http://www.dubkreations.forumotion.net ![]() Last edited by Dutch_Jetta_GT : 10-07-2010 at 07:44. |
#2
|
|||
|
|||
![]() De onderste slang staat volgens mij in verbinding met je thermostaat, kan misschien zijn dat deze niet meer goed opent ?
|
#3
|
||||
|
||||
![]() thermostaat kapot
![]() |
#4
|
||||
|
||||
![]() Okay, kreeg over de thermostaat al meer te horen,... Kreeg ook wat feedback over de waterpomp die niet goed zou zijn, maar dat is vlug te controleren.....
Mocht er iemand zijn met meer info, zet het maar neer! Altijd handig voor anderen!
__________________
![]() * '91 Jetta MK2 GLI USA * '91 Jetta MK2 GT 16V * '85 Jetta MK2 KAMEI X1 Coupe * '93 Passat 35i "ABT" dailydruif ![]() http://www.dubkreations.forumotion.net ![]() |
#5
|
||||
|
||||
![]() Idd, themostaat, waterpomp en even kijken naar je niveau van je koelvloeistof. Lekt er niet als je de auto even laat staan? Ik heb het ook een keer gehad en alles nagelopen en bleek later dat mijn kachel niet helemaal in orde was, wellicht is dit het probleem bij jou ook...?
Any way, good luck...!
__________________
Dodge RAM 1500 ![]() |
#6
|
||||
|
||||
![]() Kachel zal het niet zijn, die is afgelopen week nog volledig open geweest en heeft alles nieuw (radiateur / motor / foampjes).....
Zal vandaag eens proberen hem open te maken en de thermostaat testen,....
__________________
![]() * '91 Jetta MK2 GLI USA * '91 Jetta MK2 GT 16V * '85 Jetta MK2 KAMEI X1 Coupe * '93 Passat 35i "ABT" dailydruif ![]() http://www.dubkreations.forumotion.net ![]() |
#7
|
||||
|
||||
![]() waterpomp is te checken; als er water via de overloopslang in je reservoir ' piest ', dan is er goede circulatie en zal je waterpomp nog OK zijn.
Als de motor zelfs met een continu meedraaiende fan, kachel op sauna en op snelheid zo heet wordt moet het haast wel je thermostaat zijn. Tip; ga nooit bezig met doorlussen van ventilatoren etc. voordat je de oorzaak gevonden hebt. De conclusie dat de koelslangen e.d. niet beide warm worden had eigenlijk eerder moeten trekken ![]() Nu had je blok net zo goed in de soep kunnen lopen (heeft zo flink op zijn donder gehad).
__________________
v40 d4 r-design 2014 Volvo 244 gl 1978 Volvo 780 Bertone 1987 Mini 1275 1977 Mini 1000 1987 |
#8
|
||||
|
||||
![]() Ik weet het, maar da's ook echt een uiterste nood oplossing voor dit soort gevalletjes..
Dat mijn blok in de soep kon lopen wist ik ten alle tijden, maar om half 3 'snachts is er geen garage open om even langs te gaan ![]() Ik ga hem zo eens openleggen, mocht ik wat vinden geef ik het wel door!
__________________
![]() * '91 Jetta MK2 GLI USA * '91 Jetta MK2 GT 16V * '85 Jetta MK2 KAMEI X1 Coupe * '93 Passat 35i "ABT" dailydruif ![]() http://www.dubkreations.forumotion.net ![]() |
#9
|
||||
|
||||
![]() ik denk ook idd dat het de termostaat of waterpomp is.
maar zoals je gistere gewoon reed bleek er niks aan de hand te zijn ![]()
__________________
EX: '94 Escort '92 Golf Mk3 GL '90 Jetta Mk2 Pacific '87 Golf Mk2 GTI KR '00 Bora Mk4 Highline '00 Bora Mk4 Highline '87 Jetta Mk2 Coupe '95 Golf Mk3 GTI ABF Current: '85 Jetta Mk2 GT 8V EV '01 Passat 3BG V5 Highline |
#10
|
||||
|
||||
![]() Klopt, leek in eerste instantie niks aan de hand te zijn,..
Pas bij de rit naar huis werd ie almaar warmer en warmer,... Maar we gaan zien wat eruit komt!
__________________
![]() * '91 Jetta MK2 GLI USA * '91 Jetta MK2 GT 16V * '85 Jetta MK2 KAMEI X1 Coupe * '93 Passat 35i "ABT" dailydruif ![]() http://www.dubkreations.forumotion.net ![]() |
#11
|
||||
|
||||
![]() Thermostaatje is verwijderd,.. Zat een frotje plastic omheen en hij is definitief overleden,..
Zal wel ff een fotootje posten,..
__________________
![]() * '91 Jetta MK2 GLI USA * '91 Jetta MK2 GT 16V * '85 Jetta MK2 KAMEI X1 Coupe * '93 Passat 35i "ABT" dailydruif ![]() http://www.dubkreations.forumotion.net ![]() |
#12
|
||||
|
||||
![]() Thanx mannen, dit probleem is reeds verholpen door een nieuwe thermostaat te plaatsen,.. Temperatuur blijft nu mooi tussen eerste en 2de streepje en olie blijft rond 100' graden....
Heb nu wel een volgend probleem gekregen, zie ander topic,.. :@
__________________
![]() * '91 Jetta MK2 GLI USA * '91 Jetta MK2 GT 16V * '85 Jetta MK2 KAMEI X1 Coupe * '93 Passat 35i "ABT" dailydruif ![]() http://www.dubkreations.forumotion.net ![]() |