#1
|
||||
|
||||
koelslangen omleggen i.v.m Dubbele carbs.
Ik ben bezig met het ombouwen naar dubbele solexen op mijn 1500JB.en nu heb ik een paar vragen. Kan iemand mij uitleggen hoe ik de koelslangen moet omleggen ivm dubbele solexen? Hiermee bedoel ik de slangen die op het oude inlaatspruitstuk zaten. en de koelslangen van de oude carburateur. en er zit ook een slang van de rembekrachtiger op het oude inlaat spruitstuk wat moet ik hiermee?(op de foto rood)
Ook heb ik nog een vraag over de benzine leidingen. op de foto (groen) kan ik deze 2 dingen weg laten of afdoppen? En mijn ontsteking heeft vacuumvervroeging moet ik dan een andere ontsteking zonder vacuumvervroeging nemen ? of kan ik dat anders oplossen? alvast bedankt !
__________________
Seat Ibiza 6K2 Last edited by GaryVW : 08-07-2010 at 21:44. |
#2
|
||||
|
||||
die koelslangen komen uit je inlaatspruitstuk, waar een verbinding met je cilinderkop is.
Die aansluiting zal je dus af moeten doppen of omleggen Als je op je Solexen geen vacuum-aansluiting hebt (waarschijnljk niet) kan je die op de verdeler afdoppen, moet je hem wel wat vroeger zetten (afstellen met stroboscooplamp) of inderdaad een verdeler met mechanische of electronische vervroeging zoeken Als het goed is zit er op je nieuwe spruitstukje ook een aansluiting voor je rembekrachtiger. Benzineleidingen kan je zo laten zitten, de slang die nu de carb in gaat moet dan naar je solexen Last edited by Marcski : 09-07-2010 at 10:04. |
#3
|
|||
|
|||
duidelijker kan de vraag niet gesteld worden met deze foto's en duidelijker kan ik het antwoord niet geven helemaal mee eens
Groetjes ron |
#4
|
||||
|
||||
Quote:
En natuurlijk wel het eindresultaat laten zien he!! Voor de volgende persoon handig die zich er ook aan wil wagen..
__________________
Bad news : Time Flies Good News: You're The Pilot |
#5
|
||||
|
||||
heel erg bedankt ! ik ga er mee aande gang en de foto's volgen in mijn topic
__________________
Seat Ibiza 6K2 |
#6
|
||||
|
||||
deze 2 pijpjes komen uit mijn spruitstuk.. moet daar de slang voor de rembekrachtiger op ? maar deze pijpjes lopen helemaal door? waar is die slang eigenlijk voor van de rembekrachtiger ?daar loopt toch geen vloeistof doorheen ofzo ? en net onder de rechter groene omcirceling zit ook nog een klein gaatje. waar is die voor ? of kan die ook afgedopt worden? gr. GaryVW
__________________
Seat Ibiza 6K2 |
#7
|
||||
|
||||
niemand?
__________________
Seat Ibiza 6K2 |
#8
|
|||
|
|||
die slang van de rem bekrachtiger is voor vaccum dan werken je remmen beter anders is er haast niet mee te remmen en sorry maar kan je geen antwoord op de pijpjes geven
|
#9
|
|||
|
|||
als ik het goed heb moet je de slang van de rembekrachtig op 1 van de 2 pijpjes, en de ander goed afdoppen, de slang van de rembekrachtiger werd op druk, als ie er niet is heb je niets aan de rembekrachtiger.
Groetjes ron |
#10
|
||||
|
||||
Quote:
Het is vacuum,dus onderdruk. |
#11
|
||||
|
||||
okey dus gewoon 1 pijpje gebruiken voor de rembekrachtiger.. en de ander dichtmaken.. en dat gaatje dat onder het rechter groene circeltje is ook nergens voor en kan ook gewoon afgedicht worden?
__________________
Seat Ibiza 6K2 |
#12
|
|||
|
|||
dat bedoel ik onderdruk
Naar mijn weten kun je dat kleine gaatje gewoon afdichten. Maar als ik jou was zou ik het toch iemand laten monteren die dit vaker heeft gedaan, het monteren gaar meestal wel maar goed aan het lopen krijgen is een ander verhaal en aangezien je er geen ervaring mee hebt zou ik erover nadenken om iemand erbij te halen die het vaker heeft gedaan. Succes, Groetjes ron |
#13
|
|||
|
|||
Kleine gaatje [op het spruitstuk]kan de vervroeging van de ontsteking op
|
#14
|
||||
|
||||
Is alleen niet handig om dat op 1 cilinder aan te sluiten, dan krijg je een heel erg pulserende ontstekingsvervroeging bij 750-1500tpm omdat de onderdruk nog te pulserend is.
__________________
v40 d4 r-design 2014 Volvo 244 gl 1978 Volvo 780 Bertone 1987 Mini 1275 1977 Mini 1000 1987 |
#15
|
|||
|
|||
Quote:
Idd! als je er geen ervaring mee hebt zou ik het ook laten doen.. Dan kunnen ze de carburateurs gelijk afstellen en eventueel andere sproeiers monteren als dat nodig is.. Heb zelf ooit mijn filters in de fik gehad door een 'backfire'. Dit kan gebeuren als de carbs niet goed zijn afgesteld. Het is geen plug 'n play dus! Maar wel ontzettend vet als het strax goed werkt!! |
#16
|
||||
|
||||
Quote:
nou bij deze .. iemand die in de buurt van zwolle/Harderwijk en daar tussen, met verstand van carburateurs afstellen die een zaterdagje wil komen helpen ?
__________________
Seat Ibiza 6K2 |
#17
|
||||
|
||||
De boel is gemonteerd. Het bokje loopt.. maar heb de vacuum aansluiting weer losgemaakt van het inlaat spruitstuk.. ik had dit even tijdelijk met een stukje doorzichtige slang aangesloten en nu ging er steeds benzine door de slang heen.. en als ik het rem pedaal indruk slaat er een vlam door de slang heen .. dus mijn vraag: is dit wel goed ?
__________________
Seat Ibiza 6K2 |
#18
|
|||
|
|||
Als het goed is zit er halverwegen je vacuum slang een klepje die zorgt dat er geen lucht in je rembekrachtiger gaat maar dat er wel lucht uit kan worden gezogen.
Een terugslagklepje die zou de vlam tegen moetten houden.
__________________
Jetta mk2 |