#1
|
||||
|
||||
slot stuk, sleutel draait door
Het deurslot van mijn Polo (6n) 'draait' door... Alsof ie onder een palletje door schiet oid.
Van binnen uit is ie wel gewoon te openen. Is dit eenvoudig te maken? En hoe dan? Thanks! |
#2
|
|||
|
|||
Het stiftje van de slotcilinder naar het slot afgebroken
Let op dat je de cilinder niet kwijt raakt |
#3
|
|||
|
|||
De Volkswagen dealer heeft hier standaard setjes voor liggen. Het pinnetje wat achter in je vergrendeling valt vanaf je cilinder is heel bros en dun, en knapt na verloop van tijd kapot. Nu hebben ze hem gemodificeerd, dus eigenlijk gewoon dikker gemaakt.
Enigste wat je moet doen is die torxbout aan de zijkant van je deur loshalen, na een beetje wrikken en je deur opendoen komt dan het hele slot er uit. Dan haal je de cilinder en alles eruit en moet je even die pinnetjes van de slotcilinder overzetten. Let ook op dat je die veertjes in de kleine sleufjes niet vergeet, die kun je er het beste met een naald uithalen. Als je al die pinnetjes over hebt gezet dan doe je de sleutel in de cilinder en dan zet je je cilinder zo weer in het slot. Dan schuif je hem zo het slot in en hoef je alleen nog aan de achterkant die pin en alles eraan te maken! Gegarandeerd een uurtje onder de pannen met 1 slot.. |
#4
|
|||
|
|||
Om maar even op een oud topic in te haken, mijn slot draait ook ineens door. Gaat nog wel op slot, maar als je ook maar iets te ver doordraait, gaat hij weer van slot.
Zo'n reparatie setje kost 15 euro bij de dealer en ik ben van plan het zelf te doen. Maar mijn vraag is, hoeft het deurpaneel er helemaal niet af? Dus als ik klaar ben, gewoon terugzetten en vastschroeven? Groetjes, Sander Last edited by pixels66 : 19-02-2014 at 11:02. |
#5
|
|||
|
|||
Deurpaneel hoeft er niet af.
Aan de slotkant van de deur, zit een torx, deze schroef je los, dan komt als het ware je hele deurgreep los. Ik heb het toevallig gister zelf ook vervangen. Alleen het veertje wat tussen de cillinder en het pennetje zit, zit niet goed, waardoor het slot niet terug in positie valt, maar gaat wel gewoon open en dicht met de sleutel, en daar ging het om.
__________________
Msn: devilscoot@hotmail.com
|
#6
|
|||
|
|||
oke, was het goed te doen?
|
#7
|
|||
|
|||
Jawel, is niet zoveel werk, heb zelf de cillinder niet aangeraakt.
Heb alleen het pennetje verwisseld. Er zijn alleen verschillende, dus even kijken welke je moet hebben. Waar kom je vandaan? Als je uit de buurt komt, wil ik wel even mee kijken en aanwijzingen geven
__________________
Msn: devilscoot@hotmail.com
|
#8
|
|||
|
|||
Omgeving Den Haag. Ik heb dit setje op het oog, lijkt me allemaal het zelfde op Ebay:
http://r.ebay.com/RrnJTU |
#9
|
|||
|
|||
Je hebt die, en met een haakje, dus ik zou eerst kijken wat er in je slot zit.
Ik had zelf ook de verkeerde te pakken
__________________
Msn: devilscoot@hotmail.com
|
#10
|
|||
|
|||
Deze 2 zijn er namelijk.
__________________
Msn: devilscoot@hotmail.com
|
#11
|
||||
|
||||
Misschien overdaad, maar torx los draaien, greep duwen richting neus van de auto, en daarna naar je toetrekken. Beetje voorzichtig eruit schuiven. Let op dat het wit plastic om het gedeelteaan de slotkant op de deur niet ertussen valt, anders moet je paneel er wel af
__________________
Mvg Maarten 2008 VW Polo 9N3 1.2i United (Full Options) In bezit van VCDS & ELSAWIN
|
#12
|
|||
|
|||
Heb geen plasticje gezien
Bij mij is alleen dat koperen stukje om de veer gebroken. Maarja, die is niet zo super nodig denk ik... Haal dat ding wel een keertje...
__________________
Msn: devilscoot@hotmail.com
|
#13
|
||||
|
||||
Op de deur zelf, daar zit een wit hardplastic stukje.
__________________
Mvg Maarten 2008 VW Polo 9N3 1.2i United (Full Options) In bezit van VCDS & ELSAWIN
|
#14
|
|||
|
|||
Ohhhh niet gezien
__________________
Msn: devilscoot@hotmail.com
|
#15
|
|||
|
|||
Quote:
Volgens mij is die met het haakje van de oude 6N, toch? De 6N2 zou dan die ander moeten hebben.. Last edited by pixels66 : 19-02-2014 at 21:26. |
#16
|
|||
|
|||
Ik heb zelf een 6n, en heb ook gewoon de 2e
__________________
Msn: devilscoot@hotmail.com
|
#17
|
||||
|
||||
Verschilt nog wel eens. Er is bij mijn weten nog een variant, maar die vind je weer meer terug in polo variant, seat ibiza e.d.
Afhankelijk van bouwjaar en type slot (met of zonder af fabriek CV)
__________________
Vergeet dat ene boutje niet! Last edited by The_Maxx : 20-02-2014 at 13:46. |
#18
|
||||
|
||||
bij mijn polo ook al 2x voor gekomen, bijde keren afbeelding 1
__________________
Greets Marco, VW Golf IV TDI (Daily) VW Polo 6n XXL 1.4 (Lady's Daily) Honda VFR 750 F (Sunny days) |
#19
|
|||
|
|||
Een kleine update:
Vandeweek het reparatiesetje binnengehad. Net even het slot eruit gehaald, en het nieuwe setje erop. Het stelt echt geen reet voor, ook dat veertje is zo gebeurd.. Van de originele waren meerdere stukken gebroken. Dat was dus helemaal gaar. Enige is dat de peddel van het nieuwe setje iets te lang was, dus deze heb ik wat bij moeten vijlen en zagen.. Slot werkt weer perfect, nu binnenkort de andere kant ook maar doen. Overigens mijn redenatie over de verschillende setjes: 6N, geleverd met het "haakje", latere uitvoeringen ook met het "dopje". 6N2, altijd geleverd met het "dopje". Last edited by pixels66 : 23-02-2014 at 11:33. |
#20
|
|||
|
|||
Bijrijderskant nu ook gedaan. Binnen 10 minuten was ik klaar, met demonteren en monteren van de deurgreep erbij.
Klusje van niets! Hier nog een fotootje, kun je goed de afgebroken delen zien van de oude set.. |