Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek overig > Motoren, turbo's, compressors, injectie, carb's, NOS, etc
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 09-06-2010, 18:27
Bob MIVW's Avatar
Bob MIVW Bob MIVW is offline
Forum Regular
 
Join Date: Apr 2008
Posts: 244
Question Wie kent deze compressor kit en heeft ervaring hiermee ??

Wie heeft er toevallig ervaring met deze compressorkit, of kent iemand met een R32 met een compressor erop van een ander merk ofzo...
ben op zoek naar meer nuttige informatie hierover...
en dan gelieve nederlands of engels gesproken sites of links ofzo, ben niet zo'n talen knobbel

hier de MP link :

compressorkit
__________________
In iedere vrouw zit iets goeds...
Je moet het er alleen wel zelf in duwen

Last edited by Bob MIVW : 09-06-2010 at 19:53.
Reply With Quote
  #2  
Old 09-06-2010, 18:58
Larsv5's Avatar
Larsv5 Larsv5 is offline
Married to PC
 
Join Date: Oct 2005
Posts: 4,038
Default

Supro is volgens mij ook de gene die de motor (16VG60 op IBT's)van Chris (vw-speed) heeft gebouwd.
__________________
Dodge RAM 1500
Reply With Quote
  #3  
Old 09-06-2010, 19:19
Crosne's Avatar
Crosne Crosne is offline
Volksforum QUATTRO Donor Opperrrrr VW-Speed
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 1,162
Send a message via MSN to Crosne
Default

Yeps correct.
__________________
Get your Smartwax, Chemical Guys, Great-Lion & BD Clean products @

..::WWW.DETAILSCHUUR.NL::..



Quote:
Originally Posted by sixpack
Chris/opper heeft altijd gelijk !
hij is tenslotte 100 jr oud
Reply With Quote
  #4  
Old 09-06-2010, 19:40
RubenD's Avatar
RubenD RubenD is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 6,221
Default

Je hebt iets niet helemaal lekker zitten met de url...
Reply With Quote
  #5  
Old 09-06-2010, 19:55
Bob MIVW's Avatar
Bob MIVW Bob MIVW is offline
Forum Regular
 
Join Date: Apr 2008
Posts: 244
Default

thanks! bij deze opnieuw en verbeterd!
__________________
In iedere vrouw zit iets goeds...
Je moet het er alleen wel zelf in duwen
Reply With Quote
  #6  
Old 09-06-2010, 20:22
Typ 81's Avatar
Typ 81 Typ 81 is offline
VW Guru
 
Join Date: Mar 2009
Posts: 863
Default

Die gasten van Supro schijnen in ieder geval handige jongens te zijn met kwaliteitsonderdelen. Maar het is niet goedkoop.
__________________
Ex Daily / Hobby drive: Audi 80 Formel E CL 1.8 '84 LD6Y
Reply With Quote
  #7  
Old 09-06-2010, 20:44
Typ 81's Avatar
Typ 81 Typ 81 is offline
VW Guru
 
Join Date: Mar 2009
Posts: 863
Default

2x zelfde topic openen? Eentje is wel genoeg toch
__________________
Ex Daily / Hobby drive: Audi 80 Formel E CL 1.8 '84 LD6Y
Reply With Quote
  #8  
Old 09-06-2010, 21:00
Marcski's Avatar
Marcski Marcski is offline
Volksforum Crew
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 12,707
Default

Quote:
Originally Posted by Typ 81
2x zelfde topic openen? Eentje is wel genoeg toch


what he said, ik heb ze samengevoegd en je topic verplaatst naar het forum waar hij beter thuis is
Reply With Quote
  #9  
Old 09-06-2010, 21:00
EricNijssen's Avatar
EricNijssen EricNijssen is offline
Forum Regular
 
Join Date: Sep 2007
Posts: 290
Send a message via MSN to EricNijssen
Default

Quote:
Originally Posted by Typ 81
2x zelfde topic openen? Eentje is wel genoeg toch



Idd! Beetje overdreven!


Kopen Bob! Kijken of we volgend jaar wel een keer over de 270 komen richting der see!
Reply With Quote
  #10  
Old 09-06-2010, 22:23
Dub-Detail Dub-Detail is offline
 
Join Date: Nov 2007
Posts: 1,311
Default

Het idee achter die compressor-kit is helemaal niet moeilijk.

Het is gewoon een inlaatzijde van een turbo.
Backingplate gefreesd paar goede lagers erin.
As aangepast.
Pully's erbij gezocht of gemaakt.
Mooie steun voor het geheel gemaakt en klaar.

Alleen over dat interne oliegedoe vind ik een beetje een hekel punt. Volgens mij kun je daar beter de normaal olieleidingen op monteren zoals dat bij een turbo ook gedaan wordt.

Mooi is het zeker wel

Gr, Pim
Reply With Quote
  #11  
Old 10-06-2010, 17:28
Bob MIVW's Avatar
Bob MIVW Bob MIVW is offline
Forum Regular
 
Join Date: Apr 2008
Posts: 244
Default

tja... ze zeggen : wed nooit op 1 paard toch ?!!

nee hoor, ik wist gewoon niet in welke van de 2 hij het beste thuis hoorde, daarom had ik het maar bij allebei gedaan, en uiteindelijk blijkt hij nog in de verkeerde te zijn geplaatst haha....

maar ik heb de offerte vandaag van supro binnen gekregen........ hou je vast......

6800,00 eurootjes..............

het zal het best waard zijn, maar mij echt te veel voor 74 pk meer....
dat moet ook goedkoper kunnen lijkt mij...
__________________
In iedere vrouw zit iets goeds...
Je moet het er alleen wel zelf in duwen
Reply With Quote
  #12  
Old 10-06-2010, 21:27
bivw 16vg60 bivw 16vg60 is offline
Postwhore
 
Join Date: Oct 2008
Posts: 1,051
Default

Quote:
Originally Posted by Bob MIVW
tja... ze zeggen : wed nooit op 1 paard toch ?!!

nee hoor, ik wist gewoon niet in welke van de 2 hij het beste thuis hoorde, daarom had ik het maar bij allebei gedaan, en uiteindelijk blijkt hij nog in de verkeerde te zijn geplaatst haha....

maar ik heb de offerte vandaag van supro binnen gekregen........ hou je vast......

6800,00 eurootjes..............

het zal het best waard zijn, maar mij echt te veel voor 74 pk meer....
dat moet ook goedkoper kunnen lijkt mij...


idd het olie systeem
het geluid van de getande aandrijving ben ik ook geen fan van
en weet niet hoeveel lucht/druk hij kan verzetten ?? vraag is iets van een flow graphiek van die compressor zegt mij veel meer

voor dat geld heb je een rotrex setje,en dat is even iets ander matriaal
de c30/94 kan je rustig mee opbouwen 0,4bar maar je kan hem ook 1,5bar laten drukken is een hele ruime 500pk dan draaid hij 148.000rpm

heb nog een nieuw set liggen met steunen en olie systeem montage
klaar 2750euro
is de zelfde die er bij mij op zit alleen hangt hij aan de zijkant naast de motor pb maar voor intresse
__________________
veeel nedrglands gehebt......,wijnig gehielpt

T5 2.5tdi multivan lwb 335pk 678nm

Audi Rs2 94 nogaro blue 350pk+
Audi Rs2 95 nogaro blue total rebuild
Audi Rs4 02 B5 imola yellow 487pk
Project Rallye 2.5L 5cilinder turbo Sold

Last edited by bivw 16vg60 : 10-06-2010 at 21:31.
Reply With Quote
  #13  
Old 10-06-2010, 22:25
Dub-Detail Dub-Detail is offline
 
Join Date: Nov 2007
Posts: 1,311
Default

Het probleem is ook dat deze set altijd volgens de tandwiel verhouding druk opbouwt.
Onderin levert dit wel eens waar meer koppel, maar bovenin lever je in mijn gedachtegang veel in.

Een turbo moet onderin worden opgespoeld maar bovenin gaat die natuurlijk eindeloos druk leveren tot self destruction en moet daarom door een waste-gate worden gereguleerd.

De bovenstaande set zou dus eigenlijk moeten worden ontwikkeld met een vario aandrijving voor optimaal rendement.

Maar als ik zo die prijzen zie, dan vindt ik het een flinke bult geld voor die paar extra pk's. En zijn er vele betere alternatieven verkrijgbaar.

Gr, Pim
Reply With Quote
  #14  
Old 10-06-2010, 22:30
breadfan83's Avatar
breadfan83 breadfan83 is offline
Volksforum Draaideur Donateur Wheeler Dealer
 
Join Date: Dec 2005
Posts: 17,396
Send a message via AIM to breadfan83 Send a message via MSN to breadfan83
Default

Quote:
Originally Posted by SjefG40
Het probleem is ook dat deze set altijd volgens de tandwiel verhouding druk opbouwt.
Onderin levert dit wel eens waar meer koppel, maar bovenin lever je in mijn gedachtegang veel in.

Een turbo moet onderin worden opgespoeld maar bovenin gaat die natuurlijk eindeloos druk leveren tot self destruction en moet daarom door een waste-gate worden gereguleerd.

De bovenstaande set zou dus eigenlijk moeten worden ontwikkeld met een vario aandrijving voor optimaal rendement.

Maar als ik zo die prijzen zie, dan vindt ik het een flinke bult geld voor die paar extra pk's. En zijn er vele betere alternatieven verkrijgbaar.

Gr, Pim


Of die kompressor samen met een turbo...
__________________
Klutch Shirts

Quote:
Originally Posted by Richard
broodfanaat heeft gelijk


Buyer / seller feedback thread
Golf mk2 16v W.I.P.
Boot-sale
Reply With Quote
  #15  
Old 10-06-2010, 23:03
Thomas's Avatar
Thomas Thomas is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Aug 2007
Posts: 811
Default

Quote:
Originally Posted by SjefG40
Het probleem is ook dat deze set altijd volgens de tandwiel verhouding druk opbouwt.
Onderin levert dit wel eens waar meer koppel, maar bovenin lever je in mijn gedachtegang veel in.

Een turbo moet onderin worden opgespoeld maar bovenin gaat die natuurlijk eindeloos druk leveren tot self destruction en moet daarom door een waste-gate worden gereguleerd.

Gr, Pim


Daarom juist dat de pk blokjes van vandaag de dag juist geleverd worden met beide,
een compressor voor onderin en een turbo om het verhaal af te maken...

Ik vind het ook echt teveel geld wezen voor deze kit.
Daar heb je seffes, zonder het werk gerekend, een hele turbo setup voor.
__________________
Audi S3 sportback, 310pk
Past Cars:
- Audi S3 sportback, 300pk, full black
- Golf IV GTI TDI Exclusive - Powered by VVT [237 pk & 469 nm]
- Golf 3 M-TDI
Reply With Quote
  #16  
Old 10-06-2010, 23:31
Dub-Detail Dub-Detail is offline
 
Join Date: Nov 2007
Posts: 1,311
Default

Quote:
Originally Posted by thomashouben
Daarom juist dat de pk blokjes van vandaag de dag juist geleverd worden met beide,
een compressor voor onderin en een turbo om het verhaal af te maken...

Ik vind het ook echt teveel geld wezen voor deze kit.
Daar heb je seffes, zonder het werk gerekend, een hele turbo setup voor.


Klopt daarom ben ik ook bezig met de bouw van een 1300 en een beetje cc.
G40 turbo. Dus een set-up met een max bewerkte G40 lader, een een gt28rs turbo. Homemade inlaat met itb's + uitlaatspruit etc. etc. etc.

Denk overigens dat een r32 met een compressor en een turbo een beetje te gek wordt.

Gr, pim

Last edited by SjefG40 : 10-06-2010 at 23:33.
Reply With Quote
  #17  
Old 10-06-2010, 23:37
Thomas's Avatar
Thomas Thomas is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Aug 2007
Posts: 811
Default

Wat voor de ene gek is, is voor de ander dan weer normaal.
HGP Turbo systems levert al lange tijd verschillende bi-turbo pakketten voor de R32
__________________
Audi S3 sportback, 310pk
Past Cars:
- Audi S3 sportback, 300pk, full black
- Golf IV GTI TDI Exclusive - Powered by VVT [237 pk & 469 nm]
- Golf 3 M-TDI
Reply With Quote
  #18  
Old 10-06-2010, 23:39
breadfan83's Avatar
breadfan83 breadfan83 is offline
Volksforum Draaideur Donateur Wheeler Dealer
 
Join Date: Dec 2005
Posts: 17,396
Send a message via AIM to breadfan83 Send a message via MSN to breadfan83
Default

Quote:
Originally Posted by SjefG40
Denk overigens dat een r32 met een compressor en een turbo een beetje te gek wordt.


Zoiets als "te gek" bestaat niet Pim.
__________________
Klutch Shirts

Quote:
Originally Posted by Richard
broodfanaat heeft gelijk


Buyer / seller feedback thread
Golf mk2 16v W.I.P.
Boot-sale
Reply With Quote
  #19  
Old 10-06-2010, 23:41
Thomas's Avatar
Thomas Thomas is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Aug 2007
Posts: 811
Default

Quote:
Originally Posted by breadfan83
Zoiets als "te gek" bestaat niet Pim.

Zei de man met een V8 cililnderkop op een 4-cilinder onderblok
__________________
Audi S3 sportback, 310pk
Past Cars:
- Audi S3 sportback, 300pk, full black
- Golf IV GTI TDI Exclusive - Powered by VVT [237 pk & 469 nm]
- Golf 3 M-TDI
Reply With Quote
  #20  
Old 10-06-2010, 23:44
breadfan83's Avatar
breadfan83 breadfan83 is offline
Volksforum Draaideur Donateur Wheeler Dealer
 
Join Date: Dec 2005
Posts: 17,396
Send a message via AIM to breadfan83 Send a message via MSN to breadfan83
Default

Waaaaaaait for it... waaaaait for it...
__________________
Klutch Shirts

Quote:
Originally Posted by Richard
broodfanaat heeft gelijk


Buyer / seller feedback thread
Golf mk2 16v W.I.P.
Boot-sale
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 19:09.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum