#1
|
||||
|
||||
Remblokken vervangen -> Schijven ook?
Mensen,
Simpele vraag, maar wordt op Google/search niet echt wijzer. Mijn auto (polo 6n van '98) is vorige week zonder problemen goedgekeurd, enige is dat de remmen vóór binnenkort aan de beurt zijn voor vervanging. Het betreft hier de remblokken. Nu vraag ik mij af of het noodzakelijk is om met nieuwe blokken ook direct nieuwe schijven te monteren? Dit scheelt financieel natuurlijk. Is er een minimum dikte van de remschijven waaraan je kunt zien of deze nog mee kunnen? In mijn scootertijdperk heb ik vele sets remblokken versleten op dezelfde schijf, vandaar mijn vraag. Bvd, Arnout |
#2
|
|||
|
|||
ja minimum dikst staat als je het wiel eraf hebt op het voorste vlak op de schijf.
Zit er al een dikke rand aan de schijven zou ik ze sowieso mee vervangen. Dingen kosten orgineel max 40 euro de stuk............ |
#3
|
||||
|
||||
Binnenkort eens ff de wielen eraf dus. Begrijp me niet verkeerd, op remmen wil ik niet bezuinigen, maar het zou zonde zijn om gelijk alles te (laten) vervangen als dat niet direct noodzakelijk is!
|
#4
|
|||
|
|||
no hard feelings hoor, maar maat staat op de schijf..
|
#5
|
||||
|
||||
en gelijk heb je, zou heel goed kunnen dat ze nog best meekunnen.. maar meten is weten.
__________________
Welcome to the internet: Where men are men, women are men, and little girls are FBI agents. |
#6
|
||||
|
||||
Feit blijft dat blokken vervangen dus niet noodzakelijkerwijs gepaard gaat met het ook vervangen van de schijven; dat wilde ik weten Van 't weekend eens kijken naar de schijvendikte.
|
#7
|
|||
|
|||
klopt ligt aan je rijstijl, sommige rijden wel 3 setjes remblokken op de levensduur van een remschijf op.
|
#8
|
|||
|
|||
gelijk blokken ook vervangen moet je niet op bezuinigen, stel dat je blokken schuin zijn afgesleten. en het kost meschien 40 euro meer.
|
#9
|
|||
|
|||
Quote:
Blokken gaat hij zoizo vervangen, de vraag was over de schijven Maar je hebt wel gelijk als je schijven vervangt dat het verstandig is de blokken mee te vervangen, anderom is het niet noodzakelijk. Maar naast de dikte van de schijven is het ook verstandig om naar de staat te kijken. Soms zijn ze dik genoeg alleen zitter er behoorlijk veel groeven in en/of een rand roest (op het loopvlak van de remblok). |